ראשי » מאגרי מידע » מאמרים » כנס גיבוש על מחלת הטרשת הנפוצה

כנס גיבוש על מחלת הטרשת הנפוצה

kikar.co.il | בשיתוף האגודה הישראלית לטרשת נפוצה | ד' באב תשעח | עודכן 16.07.2018

האגודה הישראלית לטרשת נפוצה העשירה את חברי קבוצת “מאיר לעולם” בכנס גיבוש שעסק במחלת הטרשת הנפוצה, תסמינה ודרכי הטיפול החדשניים בה (בריאות, שיווקי)

בפני חברי “מאיר לעולם” העוסקים בעזרה והכוונה בנושאים רפואיים הופיעו הנוירולוג בעל השם העולמי פרופ’ דימיטריוס קרוסיס מנהל המרכז לטרשת נפוצה בבי”ח הדסה, ומנכ”ל האגודה הישראלית לטרשת נפוצה גב’ ג’נין ווסברג וכן אנשי מקצוע נוספים מתחום הטרשת הנפוצה.

בקבוצת “מאיר לעולם” חברים כ-200 איש מגופי רפואה בישראל ובעולם. הקבוצה עוסקת בעזרה והכוונה בנושאים רפואיים כשמטרת הקבוצה היא לשתף את המידע המצוי בידי חבריה לטובת הכלל למען יוכלו כל עם ישראל להיעזר במידע.

את האירוע פתח מנחה ומקים הקבוצה הרב חיים קליגר בדברי ברכה למשתתפים הרבים שנטלו חלק באירוע.

על מחלת הטרשת הנפוצה, תסמינה ודרכי הטיפול בה הרצה פרופ’ קרוסיס מנהל המרכז לטרשת נפוצה בבי”ח הדסה וחבר וועד והמועצה הרפואית המייעצת של האגודה הישראלית הרפואית לטרשת נפוצה. הוא הדגיש כי למרות שהרפואה כיום לא יודעת לתת מענה לריפוי מלא של המחלה, ישנה התקדמות מחקרית ותרופתית המתמקדת במניעת התקפים והתדרדרות תפקודית, בצורה שתאפשר איכות חיים כמה שיותר טובה לחולים. הטיפולים שפותחו נמצאו בטוחים ויעילים, עם הפחתה של כמות ההתקפים והאטה בהתקדמות הנכות ואף שיפורה.

בהמשך הביא את סיפורו דב גוגנהיים, מטופל צעיר שחלה בטרשת נפוצה בגיל 15 ובזכות טיפול תרופתי חדשני שקיבל בבית חולים ‘הדסה’ חזר לחיים ומאז הוא לומד לחיות בצל המחלה ולמצות את הטוב.

‘אני לא נותן לה למחלה לנהל את חיי’, מסביר הצעיר. והסביר איך הוא מגשים את חלומותיו למרות הכול. ‘העיקר להיות בשמחה’ – סיכם בחיוך והצליח לרגש את המשתתפים.
בהמשך הערב נשאה דברים גב’ אסנת שיזף עובדת סוציאלית ומתמחה בעבודה קבוצתית והדרכה למעלה מ 25 שנה באקי”ם ומנהלת כיום את מערך התמיכה וההדרכה באגודה הישראלית לטרשת נפוצה מזה כ- 15 שנה. היא הצביעה על השפעת המחלה על החולה ומשפחתו הגרעינית הרחבה, הסביבה והקהילה והדגישה את חשיבות הסעד הרוחני, נפשי וחברתי ותרומתו לאיכות חיי החולה ומשפחתו.

את הערב סיכמה גב’ ג’נין ווסברג, מנכלי”ת ומנהלת שירות לחולים באגודה הישראלית לטרשת נפוצה מזה 22 שנה וחשפה בפני הנוכחים את הפעילויות המגוונות של העמותה לכלל האוכלוסייה צעירים ומבוגרים החולים בטרשת נפוצה. היא ביקשה את עזרת המשתתפים בהקמת מערך מותאם לצרכי המגזר החרדי על מנת שהאגודה תוכל להעניק גם לציבור זה את הסיוע הדרוש לו בהתאמה לאורחות חייו.

גב’ ג’נין דיברה על האווירה המיוחדת שמלווה את הצוות של האגודה הישראלית לטרשת נפוצה ומעניקה לחולים את הרוח הגבית להחזיק חזק באמונה והתקווה שאכן אפשר להמשיך בחיים, לתכנן חתונות, לשמוח באירוסין, בבריתות ובבר-מצוות ולברך על כל יום חדש למרות המחלה.

29 מרץ 2024

תכנייה ללקויי ראייה   יום עיון וירטואלי (בזום)  לציון חודש הטרשת הבינלאומי יום שלישי, 4/6/24 ,כז’ באייר, תשפ”ד  מפגש וירטואלי מוח וגוף (בזום) – בשורה

20 מרץ 2024

שלום לכולם, – עם פרסום סל הבריאות לשנת 2024 לפני כחודש וחוזר מנכ”ל משרד הבריאות לגבי התוויות התכשירים השונים בסל לפני מספר ימים, לפיהם ניתן

14 מרץ 2024

מרפאת האסתטיקה של ד”ר ארוש יואב בשיתוף האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מזמינים אתכם למפגש “יופי – אסתטיקה ניראות ובריאות”

04 מרץ 2024

לרגל חודש הרמדאן, האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מאחלת לכם: שימי רמדאן זה יהיו ימים של בריאות, הקלה מכל הייסורים והמצוקות, מתן תשובה לכל התפילות ומי

02 מרץ 2024

המרפאה לטרשת נפוצה, והיחידה לנוירואימונולוגיה במרכז הרפואי הלל יפה בשיתוף עם האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מזמינים את המטופלים בטרשת נפוצה ובני משפחתם – לקראת חג האביב

Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this