ראשי » פעילויות האגודה לרווחת חולי הטרשת הנפוצה » ימי עיון » ימי עיון ברשת » יום עיון ברשת – שנה תשע עשרה » שאלות לד"ר שאהין ראדי – מנהל יח' נוירולוגית מיום העיון ברשת 10.12.2019

שאלות לד”ר שאהין ראדי – מנהל יח’ נוירולוגית מיום העיון ברשת 10.12.2019

מרכז רפואי זיו, צפת - חבר בוועד והמועצה הרפואית המייעצת באגודה

עודכן 10.12.2019

ד”ר שאהין ראדי – מנהל יח’ נוירולוגית

מרכז רפואי זיו, צפת – חבר בוועד והמועצה הרפואית המייעצת באגודה

1שהתחתנתי לאחרונה ולצערי התבשרתי שאני חולה בטרשת. אשתי ואני מתכננים להקים משפחה בקרוב ומאוד חשוב לי שהמחלה לא תפגע ביכולת התפקודית שלי כאבא. מה ההמלצות מבחינה טיפולית?
תלגבר חולה בטרשת נפוצה אין בעיה לתכנן משפחה. המחקרים הראו שאין בעיות בילודים. לגבי היכולת התפקודית שלך כאבא יש להתייעץ ברופא המטפל בכדי להתאים לך טיפול מונע יעיל על מנת שתוכל להישאר במיטבך.
2שאובחנתי לפני שנה ואני מקבלת טיפול כרוני שמאלץ אותי לעבור בדיקות קבועות. זה מקשה על התפקוד שלי בעבודה. אשמח לשמוע על טיפול עם מעט בדיקות מעקב.
תכיום קיימים הרבה טיפולים למחלה, נכון שבחלק מהטיפולים צריך לעשות בדיקות תקופתיות, בחלקן לעיתים דחופות, במיוחד בתחילת הטיפול, ניתן להתייעץ עם הרופא שלך להתאמת טיפול בהתאם למצבך, עם מעקב של בדיקות שיהיה סביר.
3שאני מקבל טיפול יומי ותופעות הלוואי מאוד לא פשוטות לי האם יש טיפולים אחרים שכדאי לשקול?
תכשמדובר בחולה עם תופעות לוואי מציקות, אפשר להחליפו בטיפול נסבל יותר ויעיל כמו הקודם ואף יותר. חלק מהטיפולים ניתנים ברווחי זמן ארוכים.
4שאני מאובחנת בטרשת מזה כ-4 שנים. מקבלת טיפול לאחרונה היה לי התקף ושעשיתי MRI ראו פילות. מה האופציות לטיפול בהמשך?
תלפי השאלה מדובר במחלה פעילה ואין ספק שיש לשקול החלפת הטיפול עם עליית מדרגה לטיפול יעיל יותר.
5שהאם ידוע מדוע נשים הריוניות מרגישות טוב, ואין סימני טרשת? בעקבות שאלה זו לא מוצאים את השינויים שקורים לאישה? ומה קורה לגברים?
תבזמן הריון יש דיכוי פיזיולוגי של המערכת האימונית, דבר שמביא למניעת התבטאות המחלה, יחד עם זאת, אחרי לידה יש חשש להתפרצות המחלה מחדש. מטבע הדברים .תופעה כזאת לא קיימת אצל גברים.
6ששאלה בקשר לעייפות כרונית- כאשר תרופות כמו פרוביג'יל לא עוזרות מה ניתן לעשות בעניין?
תבמידה ופרובוג'יל לא עוזר לתסמיני העייפות, אפשר להעלות מינון ואם זה לא עוזר, לתת טיפולים אחרים כמו אמאנטדין ואף ניתן לתת טיפול בקנאביס רפואי בהרכב מתאים.
7שמדוע הנוירולוגים בוועד המנהל המשתתפים בכנס אינם מוצאים דף מידע לחולים חברי האגודה לאחר כל כנס כזה?
תהאגודה לטרשת נפוצה עושה עבודה נהדרת ומפרסמת מידע מעת לעת בהתאם להתפתחויות והחידושים בתחום הטרשת, דבר שמייתר פרסומים כפולים.
20 מרץ 2024

שלום לכולם, – עם פרסום סל הבריאות לשנת 2024 לפני כחודש וחוזר מנכ”ל משרד הבריאות לגבי התוויות התכשירים השונים בסל לפני מספר ימים, לפיהם ניתן

14 מרץ 2024

מרפאת האסתטיקה של ד”ר ארוש יואב בשיתוף האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מזמינים אתכם למפגש “יופי – אסתטיקה ניראות ובריאות”

04 מרץ 2024

לרגל חודש הרמדאן, האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מאחלת לכם: שימי רמדאן זה יהיו ימים של בריאות, הקלה מכל הייסורים והמצוקות, מתן תשובה לכל התפילות ומי

02 מרץ 2024

המרפאה לטרשת נפוצה, והיחידה לנוירואימונולוגיה במרכז הרפואי הלל יפה בשיתוף עם האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מזמינים את המטופלים בטרשת נפוצה ובני משפחתם – לקראת חג האביב

Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this