2018 – שאלות לפרופ’ רונית גלעד

מנהלת יח' נוירולוגית, בי"ח קפלן, רחובות- חב' ועד והמועצה הרפואית המייעצת באגודה

עודכן 24.12.2018

פרופ’ רונית גלעד

מנהלת יח’ נוירולוגית
בי”ח קפלן, רחובות- חב’ ועד והמועצה הרפואית המייעצת באגודה

1שמה התרופה לטרשת נפוצה בשלב מתקדם (אין התקפים יש התדרדרות) שמשפרת את מצב החולה?
תיש תרופה אחת בשוק מאושרת לטרשת נפוצה מסוג PRIMARY PROGRESSIVE MS בכוונה לסוג של מחלה מתקדם מהתחלת המחלה והיא OCREVUS . תרופה שניתנת אחת ל 6 חודשים תוך ורידית. זו התרופה היחידה מכל התרופות שהוכחה כיעילה ( שיפור של 25% במצב החולה) במחקרים שבוצעו כנגד פלצבו.
2שאני מעוניינת במידע על תרופת מייבנקלאד והסבר למה לוקחים מעט כדורים בשנה?
תלגבי מייבנקלאוד שאושרה בארץ בשנה האחרונה זו תרופה שניתנת בכדורים למשך 5 ימים בשנה ראשונה ולאחר שנה שוב אותו מינון . היא פועלת על ידי דיכוי של מערכת החיסון והפחתה זמנית של תאי T ותאי B שהם המרכיבים העיקריים של מערכת החיסון באדם. כך שיש פחות תאים כאלה היכולים לתקוף את עצבים. מעקב קיים עד 4 שנים. הכדורים ניתנים פעם בשנה כי הוכח במחקרים כי השפעתם על תאי T ו- B נמשכת כשנה עד שמספר כדוריות הדם הלבנות מתחילות לחזור לרמות תקינות ואז נותנים מנה נוספת.
3שאני מזריק אינטרפרון ויש לי התקפים. מהן האפשרויות לטיפול? אני מעוניין רק בכדורים.
תישנן מספר אפשרויות טיפוליות כיום ישנה אפשרות של לקיחת TECFIDERA -כדורים פעמיים ביום . יעילות כנגד פלצבו הורדה של מספר ההתקפים בכ- 50% . תופעות לואי לעיתים תופעות גסטרואינטנסטינליות בחילות שלשולים. אפשרות נוספת זה GYLENIA מעט יותר יעיל כדור אחד ביום . יכול לגרום לירידה בכמות כדוריות דם לבנות וכן הפרעה בתפקודי כבד. אפשרות שלישית בכדורים זה MAVENCLAD ניתן פעם בשנה ואחרי שנה עוד מנה. מוריד ב-50 אחוז את מספר ההתקפים יחד לפלצבו . משפיע על מערכת החיסון ומוריד את כדוריות הדם הלבנות בדם. יכול לגרום לזיהומים וגידולים.
4שאני חולה 5 שני וקשה לי להתמיד בטיפול. לצערי המחלה בשנתיים האחרונות פעילה. מהן האפשרויות שלי?
תאפשרויות טיפול זה התרופות החדשות שניתנות אחת לשנה אפשרות אחת זה LAMTRADA ניתן תוך ורידי למשך 5 ימים יחד עם סטרואידים וטיפול מונע להרפס ואחרי שנה עוד מנה . תופעות לואי פוגעות בבלוטת התריס ב 50 אחוז מהמקרים זיהומים . זו התרופה הכי יעילה מבחינת טרשת התקפית מונעת התקפים ב80% יחסית לאינטרפרון . תרופה נוספת שניתנת אחת לשנה זה MAVENCLAD - מייבנקלאד בכדורים אחת לשנה ולאחר שנה עוד מנה יעילות של 50% יחסית לפלצבו מדכאת את מערכת החיסון יכולה לגרום לזיהומים .
5שאני אמורה ללדת בקרוב ולא רוצה לחזור לטיפול הקודם (זריקות) או להגיע לקבל טיפול בבית חולים. כמו כן אני לא מתכננת הריון נוסף.
תבזמן הריון יש רק קופקסון שהוכחה במחקרים שלא מזיקה. ההיריון בעצמו הוא די מגן ובד"כ אין התקפים. אך מיד אחרי לידה יש סכנה להתקפים ואז יש לדון עם הרופא המטפל מה לעשות.
29 מרץ 2024

תכנייה ללקויי ראייה   יום עיון וירטואלי (בזום)  לציון חודש הטרשת הבינלאומי יום שלישי, 4/6/24 ,כז’ באייר, תשפ”ד  מפגש וירטואלי מוח וגוף (בזום) – בשורה

20 מרץ 2024

שלום לכולם, – עם פרסום סל הבריאות לשנת 2024 לפני כחודש וחוזר מנכ”ל משרד הבריאות לגבי התוויות התכשירים השונים בסל לפני מספר ימים, לפיהם ניתן

14 מרץ 2024

מרפאת האסתטיקה של ד”ר ארוש יואב בשיתוף האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מזמינים אתכם למפגש “יופי – אסתטיקה ניראות ובריאות”

04 מרץ 2024

לרגל חודש הרמדאן, האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מאחלת לכם: שימי רמדאן זה יהיו ימים של בריאות, הקלה מכל הייסורים והמצוקות, מתן תשובה לכל התפילות ומי

02 מרץ 2024

המרפאה לטרשת נפוצה, והיחידה לנוירואימונולוגיה במרכז הרפואי הלל יפה בשיתוף עם האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מזמינים את המטופלים בטרשת נפוצה ובני משפחתם – לקראת חג האביב

Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this