2018 – שאלות לד”ר אייל רוזנברג – נוירולוג בכיר

מח' נוירולוגית ומרפאת טרשת נפוצה, בי"ח רמב"ם , חיפה- חב' ועד והמועצה הרפואית המייעצת באגודה

עודכן 24.12.2018

ד”ר אייל רוזנברג – נוירולוג בכי

מח’ נוירולוגית ומרפאת טרשת נפוצה, בי”ח רמב”ם, חיפה
חב’ ועד והמועצה הרפואית המייעצת באגודה

1שאחד התסמינים המאוד מאוד קשים שיש לי neuralgia trigeminal שתוקפת אותי למשך חודשים ארוכים- האם יש טיפול בין כל התרופות נגד כאב נוירופטי שמתאים במיוחד לחולי טרשת נפוצה? אני מאובחנת מ- 1998 אך היו לי התקפים וסימפטומים מוזרים משך לפחות 20 שנים לפניכן ?
תאין טיפול מיוחד לטרשת נפוצה, לרוב הסימפטומים נגרמים כתוצאה מנגע דלקתי היכול לגרום ללחץ על העצב, הטיפול היעיל ביותר ל neuralgia trigeminal הינו טיפול ע"י טגרטול במינון עולה תוך מעקב רמות התרופה, ספירת דם ומלחים בעיקר נתרן, לעיתים גם בהפנטין (נוירנטין) יכול לעזור.
2שדקירות בבוהן הרגלים הם תופעות של המחלה?
תיתכן ודקירות ברגל יהיו ביטוי של המחלה כתוצאה מנגע דלקתי בחוט השדרה או במוח באזורים האחראים על תחושה, במקרים אלו חשובה בדיקה של נוירולוג, וכן שימוש בבדיקות עזר היכולות להוביל למקור הבעיה, כשימוש בבדיקת MRI או לחילופין בדיקת EMG במידה וחושבים שהסימפטומים נובעים כתוצאה מפגיעה בעצבים פריפרים ולא כתוצאה מהמחלה.
3שפרצי זעם ודיבור קולני, בפרטיות הם תוצאה של לחץ נוראי, מה גורם לכך והאם זה חלק מהמחלה?
תלעיתים במקרים של פגיעה פרונטלית (האזור הקדמי במוח )כתוצאה מהמחלה יתכנו שינויי התנהגות שחלקם יהיו קשורים לפרצי זעם ודיבור קולני, דיבר קולני אף יכול להיגרם מהפרעת שמיעה הקשור למחלה, ממליץ לפנות עם בדיקת MRI מוח לנוירו-אימונולוג לשם הערכה.
4שלמה הרופאים לא מדברים על דיאטות לעזרה בריפוי המחלה של טרשת נפוצה? נכתבו כל כך הרבה ספרים על דיאטות שונות שעזרו לכל כך הרבה אנשים והרופאים רק מדברים על תרופות שעוזרות לחולים רק באחוזים מסויימים?
תמאחר ורוב הנתונים על טיפול בדיאטות לטיפול במחלה אינם מבוססים על מחקרים בהם השוו את הטיפול לטיפול דמה בו השתמשו בתכשיר שהינו פלסבו ועל כן קיים קושי בקביעת יעילות אובייקטיבית, אולם אם הדיאטה עוזרת למטופל ולא מדובר בדיאטה מזיקה אין מניעה בהמשך הטיפול.
20 מרץ 2024

שלום לכולם, – עם פרסום סל הבריאות לשנת 2024 לפני כחודש וחוזר מנכ”ל משרד הבריאות לגבי התוויות התכשירים השונים בסל לפני מספר ימים, לפיהם ניתן

14 מרץ 2024

מרפאת האסתטיקה של ד”ר ארוש יואב בשיתוף האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מזמינים אתכם למפגש “יופי – אסתטיקה ניראות ובריאות”

04 מרץ 2024

לרגל חודש הרמדאן, האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מאחלת לכם: שימי רמדאן זה יהיו ימים של בריאות, הקלה מכל הייסורים והמצוקות, מתן תשובה לכל התפילות ומי

02 מרץ 2024

המרפאה לטרשת נפוצה, והיחידה לנוירואימונולוגיה במרכז הרפואי הלל יפה בשיתוף עם האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מזמינים את המטופלים בטרשת נפוצה ובני משפחתם – לקראת חג האביב

Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this