2018 – שאלות לברוך לאה, עו”ס – MSW מומחית בבריאות

המרכז לטרשת נפוצה- שיבא, תה"ש

עודכן 24.12.2018

ברוך לאה, עו”ס – MSW מומחית בבריאות

המרכז לטרשת נפוצה- שיבא, תה”ש

1שלאיזה גורם משפטי ניתן לפנות ע"מ לברר את ההטבות המגיעות לחולי טרשת?
תלברור ההטבות המגיעות לחולי טרשת נפוצה, ניתן לפנות ללא תשלום לעובדת סוציאלית במרכז לטרשת נפוצה בבית חולים בו אתם מצויים במעקב או במסגרת קופת חולים בקהילה. ניתן לקבל מידע נרחב בתחומי מיצוי זכויות ברשויות: ביטוח לאומי, משרד הבריאות, מכון רפואי לבטיחות בדרכים, יחידות להמשך טיפול של קופ"ח ועוד. יש להבהיר כי הזכויות וההטבות אינן ניתנות באופן גורף לכל חולה בטרשת נפוצה, אלא עפ"י קריטריונים, בהתאמה למצבו התפקודי ומידת המוגבלות. במקרים חריגים של דחיה בוועדות או עקב פגיעה קוגניטיבית משמעותית, בה אדם לא יכול להסביר ולהציג את בעיותיו ניתן לפנות לגורמים משפטיים פרטיים ,כמובן לאחר בדיקת עלויות והתמחות. יש לציין, כי ישנו שירות ציבורי ללא עלות, בביטוח לאומי ,שנקרא " יד מכוונת " ובו ניתן להסתייע חינם, בהכנה לקראת וועדות רפואיות בביטוח לאומי .
2שמי יכול לייעץ לנו בייחסי הורים ילדים - גבולות ?
תגבולות ביחסי הורים וילדים - הינו אחד מהנושאים השכיחים במערכת יחסים ובעיקר כאשר אחד מבני המשפחה, הינו חולה כרוני ואז יכול להיווצר מצב של שינוי בחלוקת התפקידים והגבולות. מומלץ להיעזר באיש מקצוע: ניתן להיעזר בעובדת סוציאלית במרכז לטרשת נפוצה בבי"ח ,רצוי בעלת מומחיות וניסיון בתחום הטיפול המשפחתי, או בפסיכולוג במסגרת המרכז זה, לעתים ניתן גם להיעזר ביועצת במסגרת החינוכית של הילד בעלת הכשרה בתחום .
3שכיוון שעבדתי בעבודה פיזית לפני המחלה, מי יעזור לי למצוא עבודה חדשה שמתאימה למצב החדש?
תאנשים אשר בשל השינוי במצבם התפקודי, אינם יכולים להמשיך בעבודתם הקודמת (במיוחד בעבודות פיזיות) והדבר נסמך גם עפ"י קביעת רופא נוירולוג ו/או רופא תעסוקתי, יכולים לפנות במקרים אלו ,לסיוע במחלקה לשיקום מקצועי של המוסד לביטוח לאומי ולעבור הסבה מקצועית. (זאת לאחר שעברת וועדת נכות כללית והוכרת לפחות ב-20% נכות רפואית).לאחר אבחון והחלטה על כיוון מקצועי חלופי, ניתן לקבל סיוע כספי למימון שכר למוד למקצוע החדש. בד"כ, המימון גם מכסה נסיעות בתקופת הלמודים, ציוד ללמודים ודמי קיום. כמו כן ,קיים מסלול לאלו שאינם רוצים ללמוד אלא לעבוד ויכולים לקבל שירות, מפקיד השמה של ביטוח לאומי, למציאת עבודה המותאמת למגבלותיהם. ניתן גם לפנות ללמוד בקורס דרך לשכת העבודה ובמימון הלשכה ,אך מבחר הקורסים הינו מצומצם יותר מאשר במסגרת שיקום מקצועי של ביטוח לאומי .
4שהאם ניתן לסייע בהוצאות תחבורה לאנשים שגרים ביישובי הפריפריה ?
תאנשים אשר סובלים ממגבלה בניידות, אשר עברו וועדה לניידות וצברו את המינימום הנדרש, יכולים בתנאים מסוימים לקבל גמלת ניידות חודשית. בקרב חסרי רכב- ניתן לקבל גמלה זו רק לאלו שזקוקים ומשתמשים בכיסא גלגלים. במקרים אחרים, אצל אנשים אשר מצויים במצוקה כלכלית ניתן לפנות למחלקות לשירותים חברתיים, לבדוק אפשרות למימון הנסיעות ובכפוף למבחן הכנסות. ישנם מקומות בפריפריה שניתן להיעזר בהסעות בואן (אנשים בכיסאות גלגלים )של ארגונים כגון: "עזר מציון", "עזרא למרפא" - בחינם ו"יד שרה" בתשלום מסובסד . לאנשים שאינם רתוקים, ניתן לפנות למחלקת "מחוברים לחיים "של "עזר מציון" ולבדוק קיום השירות של מתנדבים ברכב פרטי ,באזור מגוריהם. לצערי, קופות חולים משתתפות בנסיעות לטיפולים רק לחולים אונקולוגים וחולי דיאליזה.
5שאני רוצה לפנות לעו"ס בעיר שלי. אבל יש לי הרבה בקשות ואני לא יודעת מה מגיע לי . אני צריכה הרבה עזרה. מה אני יכולה לבקש ולקבל מהעו"ס? קשה לי ללכת אליה פעמים רבות .מה עושים?
תבמקרה של קושי בניידות להגעה לעובדת סוציאלית במחלקה לשירותים חברתיים, ניתן לבקש לקיים ביקור בית חד פעמי, או מהיחידה להמשך טיפול בקופ"ח . כמו כן אפשר להגיע לפגישת הכרות ולהציג את הבעיות ויתכן כי ניתן יהיה לרכז את הטיפול בצורה מרוכזת, ניתן להיעזר בפקס או מייל לאחר הפגישה לשליחת מסמכים כדי לקצר את ההליכים . שיהיה בהצלחה !

29 מרץ 2024

תכנייה ללקויי ראייה   יום עיון וירטואלי (בזום)  לציון חודש הטרשת הבינלאומי יום שלישי, 4/6/24 ,כז’ באייר, תשפ”ד  מפגש וירטואלי מוח וגוף (בזום) – בשורה

20 מרץ 2024

שלום לכולם, – עם פרסום סל הבריאות לשנת 2024 לפני כחודש וחוזר מנכ”ל משרד הבריאות לגבי התוויות התכשירים השונים בסל לפני מספר ימים, לפיהם ניתן

14 מרץ 2024

מרפאת האסתטיקה של ד”ר ארוש יואב בשיתוף האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מזמינים אתכם למפגש “יופי – אסתטיקה ניראות ובריאות”

04 מרץ 2024

לרגל חודש הרמדאן, האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מאחלת לכם: שימי רמדאן זה יהיו ימים של בריאות, הקלה מכל הייסורים והמצוקות, מתן תשובה לכל התפילות ומי

02 מרץ 2024

המרפאה לטרשת נפוצה, והיחידה לנוירואימונולוגיה במרכז הרפואי הלל יפה בשיתוף עם האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מזמינים את המטופלים בטרשת נפוצה ובני משפחתם – לקראת חג האביב

Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this