מערכות יחסים

עודכן 24.12.2018

מחלת הטרשת הנפוצה מציבה אתגרים רבים, אבל היא גם מעשירה מערכות יחסית ומקרבת אנשים זה לזה.

סקירה כללית

מערכות יחסים חשובות צורכות מאמץ ואנרגיה גם בלי האתגרים של טרשת נפוצה. עם זאת, בעוד המחלה אכן מעוררת כל מיני מצוקות, היא גם מעשירה מערכות יחסים ומקרבת אנשים זה לזה.

הצעד הראשון לקראת הבנה של דרך ההתמודדות עם נוכחותה של הטרשת הנפוצה במערכות היחסים האישיות הוא הכרה בכך שהמחלה משפיעה על כולם – גם על החולים בה וגם על מי שיקיריהם חולים.

הצעד הבא הוא להחליט למי תרצו לספר על הטרשת הנפוצה ומה תרצו שהם יבינו לגביה.

הצעד השלישי הוא חיפוש דרכים לפנות מקום למחלה בתוך מערכות היחסים האישיות והמקצועיות, מבלי להקצות לה יותר זמן ותשומת לב ממה שבאמת צריך.

להחליט לחשוף… או שלא

לספר לאחרים על הטרשת הנפוצה שלכם – ייתכן שזה הדבר הראשון שתרצו לעשות, וייתכן שזה הדבר האחרון שתרצו לעשות. לא קיימים שני חולים שרגשותיהם בנושא זהים. יש לזכור שברגע שהאינפורמציה שוחררה לאוויר העולם, אי אפשר למשוך אותה בחזרה. העניין הוא להבין מתי החשיפה תועיל לכם ומתי לא.

לשמור על איזון בזוגיות

כשבן זוג אחד חולה בטרשת נפוצה, גם בן הזוג שני חי עם המחלה. כדי לשמור על הזוגיות שלכם בריאה ומאוזנת, חשוב לוודא ששניכם ממשיכים לתרגל גם קבלה וגם נתינה בתוך מערכת היחסים, למרות כל השינויים שהמחלה מזמנת או עשויה לזמן. למדו כיצד להתנהל עם טרשת נפוצה כצוות ושפרו את התקשורת ביניכם.

להיות הורים עם טרשת נפוצה

נשים וגברים עם טרשת נפוצה יכולים להיות הורים מוצלחים לילדים בריאים ונהדרים. למדו על הממצאים החדשים והמעודכנים בנוגע להשפעותיה של הטרשת הנפוצה על הורות.

ילדים נוטים לדאוג כשהם מבינים שמשהו קורה לאימא או לאבא – אפילו אם אין שום סימפטום נראה לעין. קבלו עצות בנוגע לתזמון המתאים להעלות את הנושא מול הילדים.

לטפל במישהו אחר (ובעצמך!)

טיפול באדם עם מחלה כרונית כמו טרשת נפוצה יכול להיות דבר מספק. בני זוג והורים, בני משפחה וחברים יכולים להתקרב מאוד זה לזה דרך הדאגות המשותפות ושיתוף הפעולה. אבל זה יכול להיות גם מתיש, פיזית ונפשית, בעיקר בשביל המטפל העיקרי. זכרו שכדי לטפל באדם אחר, אתם צריכים לשמור על הבריאות הגופנית והרווחה הנפשית של עצמכם.

20 מרץ 2024

שלום לכולם, – עם פרסום סל הבריאות לשנת 2024 לפני כחודש וחוזר מנכ”ל משרד הבריאות לגבי התוויות התכשירים השונים בסל לפני מספר ימים, לפיהם ניתן

14 מרץ 2024

מרפאת האסתטיקה של ד”ר ארוש יואב בשיתוף האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מזמינים אתכם למפגש “יופי – אסתטיקה ניראות ובריאות”

04 מרץ 2024

לרגל חודש הרמדאן, האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מאחלת לכם: שימי רמדאן זה יהיו ימים של בריאות, הקלה מכל הייסורים והמצוקות, מתן תשובה לכל התפילות ומי

02 מרץ 2024

המרפאה לטרשת נפוצה, והיחידה לנוירואימונולוגיה במרכז הרפואי הלל יפה בשיתוף עם האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מזמינים את המטופלים בטרשת נפוצה ובני משפחתם – לקראת חג האביב

Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this