ראשי » סיפורים אישיים ואומנות » סיפורים אישיים » סיפורים אישיים 2016 » 2016 – בספינה אז הפלגנו, יצאנו אל הים…

2016 – בספינה אז הפלגנו, יצאנו אל הים…

עמותת אתגר באינטרנט | www.etgarim.org

עודכן 16.02.2017

בספינה אז הפלגנו, יצאנו אל הים…

עמותת אתגר באינטרנט | www.etgarim.org

רותי אילון חולה בטרשת נפוצה כבר 19 שנה. בתחילת הדרך חשבה להמשיך לחיות את חייה כרגיל, עד שהחיים זימנו לה חוויה יוצאת במינה. ומאז? כדי לבלות איתה בסופשבוע כנראה שתצטרכו להצפין לחוף הים בחיפה.

המסע שלי כחולת טרשת נפוצה התחיל לפני 19 שנה. במשך 10 שנים ניהלתי את חיי כרגיל בלי לעשות משהו משמעותי כדי לשנות את המצב. אבל למרות רצוני לחיות לצד המחלה כאילו כלום לא קרה, תסמיני המחלה החלו להשפיע עליי פיסית ונפשית. הבנתי שלמרות שאני משתדלת לחיות כרגיל, לא אוכל לברוח מהמחלה, ואני צריכה לעשות משהו שיסייע לי בהתמודדות עם מצבי הרפואי. לפני 5 שנים, סיפרה לי חברה, שחולה גם היא בטרשת נפוצה, על פעילות השייט של עמותת “אתגרים”, והזמינה אותי לשמוע את הרצאתו של עופר בן דור, איש עסקים בינלאומי ומתנדב בעמותת אתגרים. בהרצאה סיפר עופר על הדרך שעשה ביחד עם בז’ה נבבה, אדם עיוור מלידה – מחלומו לרוץ מרתון ועד להשתתפותו באולימפיאדת בייג’ין, שם הגיע למקום החמישי. התרגשתי מאוד מהסיפור ומהעובדה שאנשים מוגבלים עושים ספורט אתגרי. בעקבות ההרצאה הגעתי למסקנה לעיסוק בספורט, גם במצבי, זה בדיוק בשבילי ולכן החלטתי להצטרף לפעילות השייט של העמותה.

בכל יום שישי אנו יוצאים מנמל הקישון שבמפרץ חיפה ולומדים להשיט יאכטות. ב-2013 יצאנו לשבוע הפלגה באיי יוון – אכלנו טוב, טיילנו על החוף, נסענו לטיולים ונחנו לנו על היאכטה. לצד הרגעים המיוחדים שחווינו הייתי צריכה להתמודד עם אתגרים חדשים שעד אז לא נתקלתי בהם, לדוגמה להיות מחוץ לבית לתקופה של שבוע וליטול את התרופה במהלך נסיעה. אך הדבר המיוחד שלמרות הקושי, החוויה נותרה קסומה ומעצימה כי כולנו היינו שם אחד בשביל השני, וזה חיזק אותי.

האנשים שמגיעים לפעילות השייט נפלאים, והמדריכים הנהדרים תומכים בנו ומאפשרים לנו להתנסות בדברים שלבד לא היינו חושבים לעשות. בהתחלה זה היה לא פשוט אבל לאט לאט השתפרתי וההפלגות הפכו להיות חלק בלתי נפרד מהשגרה השבועית שלי.

באופן טבעי המחלה מציבה בפני אתגרים קשים מדי יום. בהמשך היום אני מאוד עייפה כך שאני משתדלת לא להעמיס על עצמי יתר על המידה, אך מצד שני יש לי כאבים ברגליים שמתגברים דווקא בזמן מנוחה וישיבה, ולכן אני חייבת להיות הפעילות כדי להפחית את הכאבים. עם על זה, למדתי להשקיע את האנרגיות המקומות שטוב לי ויצרתי לי שגרה יומיומית שמקלה על ההתמודדות שלי, הנפשית והפיזית. אני יוצאת מהבית, פוגשת אנשים ומשתדלת להיות פעילה. בכל יום אני עוסקת בפעילות גופנית אחרת – אני שוחה בבריכת איל”ן, עושה יוגה או פילאטיס ובימי שישי יוצאת לשייט באופן קבוע.

אני ממליצה בחום, לכל מי שיכול, להצטרף לעמותת אתגרים. העמותה מסייעת לאנשים עם מוגבלויות להתגבר על הקשיים ולשפר יכולות ומיומנויות בחיי היומיום. היא מפעילה חוגים, מעודדת פעילויות משפחתיות ומקיימת טיולי אתגר בטבע. בעמותה יש אנשים נפלאים שעוזרים לנו ומקלים עלינו בהתמודדות היומיומית דרך הפעילויות הנפלאות שהיא עושה.

29 מרץ 2024

תכנייה ללקויי ראייה   יום עיון וירטואלי (בזום)  לציון חודש הטרשת הבינלאומי יום שלישי, 4/6/24 ,כז’ באייר, תשפ”ד  מפגש וירטואלי מוח וגוף (בזום) – בשורה

20 מרץ 2024

שלום לכולם, – עם פרסום סל הבריאות לשנת 2024 לפני כחודש וחוזר מנכ”ל משרד הבריאות לגבי התוויות התכשירים השונים בסל לפני מספר ימים, לפיהם ניתן

14 מרץ 2024

מרפאת האסתטיקה של ד”ר ארוש יואב בשיתוף האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מזמינים אתכם למפגש “יופי – אסתטיקה ניראות ובריאות”

04 מרץ 2024

לרגל חודש הרמדאן, האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מאחלת לכם: שימי רמדאן זה יהיו ימים של בריאות, הקלה מכל הייסורים והמצוקות, מתן תשובה לכל התפילות ומי

02 מרץ 2024

המרפאה לטרשת נפוצה, והיחידה לנוירואימונולוגיה במרכז הרפואי הלל יפה בשיתוף עם האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מזמינים את המטופלים בטרשת נפוצה ובני משפחתם – לקראת חג האביב

Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this