ראשי » סיפורים אישיים ואומנות » סיפורים אישיים » סיפורים אישיים 2015 » 2015 – טיול לווינה, מינכן, היער השחור ושווייץ – יוני 2015

2015 – טיול לווינה, מינכן, היער השחור ושווייץ – יוני 2015

מאת: איה פבריקנט

עודכן 28.02.2016

טיול לווינה, מינכן, היער השחור ושווייץ – יוני 2015 

מאת: איה פבריקנט

הי, שמי איה פבריקנט, שוב אני מסכמת טיול בכיסא גלגלים, הפעם יצאנו לשבועיים וחצי, אך בהחלט אפשר לצאת לכול יעד בנפרד ולתקופה קצרה.

חלק ראשון – ווינה ומינכן

התחלנו את הטיול בווינה בירת אוסטריה. הדרך היעילה ביותר להגיע משדה התעופה אל מרכז וינה היא רכבת ה- City Airport Train או כפי שהיא נקראת בקיצור.CATהCAT תוביל אתכם ישירות לתחנת Wien Mitte/Landstrasse שבמרכז וינה, בזמן של 16 דקות. בCAT כמו בכל תחנות הרכבת התחתית בווינה  יש מעלית והן נגישות לחלוטין לנכים. מתחנת הרכבת בהליכה של 15 דקות, הגענו לבית המלון,
התגוררנו במלון אינטרקונטיננטל הנמצא ליד השטאטפארק הפארק העירוני של ווינה כ10 דקות הליכה ממרכז העיר.

את היום הראשון בילינו במרכז ווינה. ווינה היא עיר קטנה ורוב האתרים החשובים מרוכזים באיזור אחד- העיר הפנימית (אינרה שטאט) שהוא החלק העתיק ביותר של ווינה.

במרכז ווינה ישנו מדרחוב ארוך ובו חנויות בגדים, נעליים וכמובן חנויות המוכרות שוקולד “מוצארט” ומזכרות הקשורות במוצארט שחי שנים שנים אחדות בווינה והלחין בה חלק מיצירותיו הגדולות.

ממרכז ווינה המשכנו ברגל למתחם הארמונות הופבורג שם התגוררו בעבר הקיסרים האוסטריים. משם לבניין הפרלמנט שחזיתו נראת שמקדש יווני ולבניין העירייה (ראטהאוס) אחד הדברים המאפיינים את ווינה הם בתי הקפה שלה הנמצאים כמעט בכל מקום ומציעים עוגות נפלאות קפה ועוד – לא לוותר בעיקר על עוגת מוצארט.

את היום השני התחלנו בביקור בשלוס בלוורדה, ארמון מרשים הכולל גן מטופח.
משם המשכנו לארוחת צהריים במסעדת השניצלים המפורסמת ביותר בווינה Figlmuller.
את היום השני סיימנו בביקור קצר בשוק של ווינה הנאשמרקט. הנאשמרקט כולל בנוסף לדוכני הפירות והירקות גם בתי קפה ומסעדות בעיקר כאלה המגישות אוכל מזרח תיכוני/ערבי.

את היום השלישי והאחרון שלנו בווינה הקדשנו לארמון המפורסם והמתוייר ביותר בוינה השלוס שנברון.
הגנים של הארמון עצומים ומרהיבים לא פחות מהארמון עצמו ובהם גם מזרקת נפטון.

טיפוס באחד השבילים במעלה ההר יוביל אתכם את הגלורייטה מבנה קשתות מרשים ממנו ניתן להביט אל הארמון והגנים.

ורק סיפור קצר לסיום. תוך כדי ירידה מהגלורייטה לארמון גילנו פנצ’ר בגלגל של הכסא גלגלים. רק ביעדינו הבא מינכן ולאחר חיפושים רבים הצלחנו למצוא מישהו שיוכל לתקן את הפנצ’ר. עצה טובה: אם לגלגלים של כיסא הגלגלים שלכם יש פנימית, קחו אחת ספייר. כך שבמקרה של פנצ’ר תוכלו להכנס לחנות לתיקון אופניים ולתקן את הפנצ’ר.

מינכן

אל היעד הבא שלנו בטיול- מינכן, הגענו ברכבת,  נסיעה של כ3 וחצי שעות בערך הביאה אותנו לתחנת הרכבת המרכזית  במינכן.  כרטיסים לרכבת וכן תיאום העברה לנוסע עם כסא גלגלים עשינו דרך אתר חברת הרכבות הגרמנית

https://www.bahn.com/i/view/GBR/en/index.shtml

במינכן התגוררנו במלון סופיטל הנמצא ממש צמוד לתחנת הרכבת (Muchen hbf) ובמרחק הליכה של כ10 דקות ממרכז העיר.

מינכן היא עיר מושלמת לאוהבי השופינג. כיכר מאריינפלאץ (Marienplatz) היא ליבה של העיר ובכיכר מסתובבים המוני תיירים המסתכלים למעלה אל עבר ריקוד הבובות שעל שעון הפעמונים בבית העירייה. מכיכר מריה ניתן לטייל במדרחוב ארוך הכולל עשרות חנויות אופנה, מרכזי קניות, מסעדות וכמובן להקות ונגני רחוב המנעימים את זמנם של העוברים ושבים.

הליכה קצרה ברגל תוביל אתכם לגן האנגלי (Englishcher Garten) זהו פארק עצום בגודלו הכולל אגמי מים, עצים  ומרחבי דשא.
לכל מי שמוכן לנסות, מינכן היא המקום לטעום את האוכל הגרמני המסורתי הכולל בעיקר נקניקיות ובירה.

חלק שני- היער השחור ושוויץ

היער השחור

היעד הבא שלנו היה היער השחור. בידיעה שטיול ביער השחור מחייב רכב שכור, הזמנו מראש רכב הכולל רמפה ומותאם לכסא גלגלים  מחברת  parhavan. יש לציין שעלות השכרת הרכב הן  כ130 יורו ליום בערך לא כולל דלק, ועלות נוספת עבור מסירה במלון והחזרה בשדה התעופה.  כמצופה משירות גרמני, הרכב הגיע אלינו למלון במינכן ביום ובשעה שנקבעה.
לצורך ניווט לכול היעדים נעזרנו ב-WAZE (אפליקצית הפלאפון), יש כמובן לזכור להביא מטען לרכב.

מכאן המשכנו את הטיול עם הרכב השכור. נסענו כשעה וחצי עד לעיירה פוסן, Füssen הממוקמת בנקודה הדרומית של הדרך הרומנטית. באזור זה בחר המלך הבוארי לודביג ” המשוגע” לבנות את ארמונו המפורסם  “ברבור האבן”,נויישוויינשטיין הארמון ששימש כתפאורת רקע לתמונות ידועות של טירת ה”יפיפייה הנרדמת” בסרטיו של וולט דיסני.

את הדרך לארמון שנמצא בראש ההר ניתן לעשות בשתי דרכים. על גבי עגלה עם סוס למי שיכול או ברגל טיפוס שאורך כחצי שעה בדרך המתאימה לכיסא גלגלים.

המאמץ היה שווה הטירה והנוף מסביב מדהימים. הליכה של 20 דקות נוספות ואתם מגיעים לגשר תלוי מעל תהום ממנו ניתן לצפות על הטירה מצידה השני. לא לפספס.

מכאן המשכנו בנסיעה של כ3 וחצי שעות עד לעיר פרייבורג, הגדולה והמרכזית בערי היער השחור. בפריבורג גרנו במלון stand הנמצא במרחק של 10 דקות נסיעה ממרכז העיר. פרייבורג היא עיר אוניברסיטאית ולכן יש בה המון מקומות בילוי לצעירים, מסעדות, בתי קפה ואווירה סטודנטיאלית נעימה.
רוב מקומות הבילוי בתי הקפה והמסעדות נמצאים בעיר העתיקה של פרייבורג. כאשר מטיילים בסמטאות העיר העתיקה שמים לב לתעלות מים לאורך הרחובות, תעלות ששמשו בעבר להשקיית בעלי חיים ולכיבוי דליקות.

מן העיר יוצא רכבל, הארוך ביותר בגרמניה, שמוביל לפסגת שאואינסלד (Schauinslan) ממנה נשקף נוף מרהיב של העיר והאזור. הנסיעה נמשכת 20 דקות. נכים פטורים מתשלום.

מפרייבורג עשינו בעצם טיול כוכב.בכל יום נסענו ליעד אחר ובלילה חזרנו למלון.

יום 1-  טריברג Triberg
העיירה טריברג, היא בירת שעוני הקוקייה של היער השחור. כמעט בכל חנות מזכרות תמצאו שעוני קוקיה וכמו כן כאן נמצא גם שעון הקוקיה הגדול ביותר בעולם.
אבל גולת הכותרת של טרייברג הם מפלי טריברג, Triberger vasserfalle, הנופלים בסדרה של 7 מפלים מרשימים מגובה של 163 מ’ על צוקי סלע ענקיים.
למפלים יש 2 כניסות כניסה עליונה מראש המפל וכניסה תחתונה מבסיס המפל והיא נמצאת במרכז עיירת טריברג. הכניסה התחתונה נוחה ונגישה לנכים הרבה יותר ולכן מומלץ לבחור בה, של שעוני הקוקיה. עלות כניסה כ4 יורו. גם הנכה משלם.

יום 2 – באדן-באדן
העיירה באדן-באדן (Baden Baden) ידועה בעיקר כעיר מרחצאות ומרפא.  התחלנו את היום בטיול  בשדרת ליכטנטאלר (Lichtentaler Allee) לאורך נהר האוסבאך החוצה את העיר. משם המשכנו למרחצאות קרקאלה (Caracalla Therme) הנמצאות במרכז העיר. במרחצאות תמצאו מבחר בריכות חלקן מקורות וחלקן פתוחות. בריכות עם זרמי מים חזקים, סאונות, מתקני שיזוף ועוד הכל מבריק מנקיון.. נכה המגיע עם כסא גלגלים מתבקש להשאיר את הכסא ולהכנס למתחם הבריכות עם כסא גלגלים של המקום בלבד.
כרטיס כניסה כ15 יורו גם נכה משלם.
לאוהבי ההימורים בבאדן באדן יש קזינו (בלבוש רישמי בלבד).

יום 3 – אגם טיטיזי Titisee
ביום הרביעי נסענו לכיוון אגם טיטיזי הנמצא בחלקו הדרומי של היער השחור. העיירה בה נמצא האגם (Titisee Neustadt) מלאה בתיירים. בטיילת לאורך האגם יש חנויות, דוכני רוכלים ומסעדות. למי שיכול ניתן לשכור סירות פדלים או מנוע ולשוט באגם.
נסיעה של חצי שעה תביא אתכם לרכבל להעולה להר פלדברג Feldbergbahn ההר הגבוה ביותר ביער השחור שפסגתו מגיע לגובה 1493 מטרים.
נוף נפלא יפרש לפניכם כשתגיעו לפיסגה.
העלייה ברכבל כרוכה בתשלום

יום 4 – דרך היין
ביום החמישי חצינו את הגבול ועברנו לצרפת, לחבל אלזס. טוב זה לא ממש גבול אלא פשוט חוצים את הריין ומגיעים לצרפת.
חבל אלזס התפרסם הודות ל”דרך היין” העוברת בין הכרמים הרבים של עמק הריין וליין האיכותי המיוצר בו.  שטרסבורג (Strasbourg) – בירת האזור משמשת גם כמקום מושבו של הפרלמנט האירופאי.
במרכז שטרסבורג כמו כל עיר מודרנית יש מסעדות צרפתיות כמובן, חנויות ורשתות אופנה כמו גאלרי לאפייט.
את היום סיימנו בעיירה קולמר (Colmar) שבלב דרך היין.

יום 5  – פארק אירופה
את היום השישי בילינו בפארק אירופה הנמצא כ- 40 דקות נסיעה מפרייבורג. זהו פארק שעשועים ענקי הדומה לפארקים של דיסני ובו מתחמים המיצגים את ארצות אירופה השונות. כמעט כל המתקנים, רכבות ההרים והשייט אינם נגישים לנכים. ונכה אינו משלם, רק מלווה 35 יורו.
נפרדנו מהיער השחור והתחלנו בנסיעה לשוויץ תחילה אל מפלי הריין הנמצאים ליד העיר שאפנהאוזן. אלו המפלים הגדולים באירופה.

למפלים 2 כניסות. הכניסה דרך Neuhausen היא הכניסה הנגישה לנכים, כולל שייט בספינה,
מפחי הריין מרהיבים ביופים ומומלץ מאוד לבקר בהם. בכדי לחוות מקרוב את עוצמת המפלים מומלץ לקחת את אחד הסירות הנגישה שתביא אתכם עד מתחת למפלים.
בכדי להגיע למתחם הסירות יש להשתמש במעלית חיצונית פתוחה שתוריד אתכם למפלס התחתון. מפתח למעלית יש לקחת מקופת הכרטיסים.

ישנם כ8 מסלולים שונים בהם שטות הסירות, חלקם כולל ירידה את מרפסת תצפית ממש קרוב למפלים. סיורים עם ירידה למפלים אינם מתאימים לנכים עם כיסא גלגלים.  מומלץ לבחור את מסלול מספר 4 בו גם הסירה נגישה לכסא גלגלים וגם המסלול כולל סיור ממש קרוב למפלים כך שמרגישים את נתזי המים על הפנים.ממפלי הריין נסענו לציריך שם התגוררנו במלון….SEEFEID

המלון ממוקם כ10 דקות הליכה ממרכז העיר וכ200 מטר מאגם ציריך.
שוויץ היא ארץ יפיפיה אך עם זאת מאוד יקרה, עובדה שיש לקחת בחשבון לפני שמתכננים טיול לשוויץ.
אנחנו בילינו בשוויץ כיומיים וחצי.

את היום הראשון בילינו בהר טיטליס
3 רכבלים מובילים אל ראש ההר, כולם נגישים.הראשון רכבל קטן (עד 6 אנשים) איתו מתחילים את העלייה להר. בסיום הקטע הראשון עוברים לקרונית רכבל גדולה המכילה עשרות אנשים ואיתה עולים לקטע השני של ההר. את הקטע האחרון עושים ברכבל המסתובב 360 מעלות תוך כדי עלייה, כדי לאפשר תצפית פנורמית על כל ההרים מסביב.
מראה הפסגות המכוסות שלג של כל ההרים בסביבה הנשקף מראש ההר הוא מהמם.
העלייה להר עולה כ90 פרנק שוויצרי. נכה פטור מתשלום.

בדרך חזרה בקרנו בעיר לוצרן
את היום האחרון בחרנו לבלות בInterlaken הדרך מציריך לאיזור אורכת כשעתיים וכולה רצופה במנהרות באורך קלומטרים שנחצבו בהר, מפלים הנופלים מצוקים בגובה עשרות מטרים ואגמי מים נוף מדהים.
העליה לInterlaken נעשת באמצעות 4 רכבלים שונים. בירידה מהרכבל השני נמצאת עיירה ציורית בשם Morren. עלייה ה2 רכבלים נוספים ומגיעים לפסגה. גם כאן מראה הפסגות המכוסות שלג של כל ההרים בסביבה הנשקף מראש ההר הוא מהמם.
בראש ההר נמצאת מסעדה מסתובבת כך שניתן לשבת ולאכול ובו זמנית לראות את כל ההרים מסביב 360 מעלות.

כאן גם צולם הסרט בשירות הוד מלכותה של גימס בונד.
העלייה להר עולה כ100 פרנק שוויצרי. נכה פטור מתשלום

אשמח לענות לשאלות,
ayafab@gmail.com

29 מרץ 2024

תכנייה ללקויי ראייה   יום עיון וירטואלי (בזום)  לציון חודש הטרשת הבינלאומי יום שלישי, 4/6/24 ,כז’ באייר, תשפ”ד  מפגש וירטואלי מוח וגוף (בזום) – בשורה

20 מרץ 2024

שלום לכולם, – עם פרסום סל הבריאות לשנת 2024 לפני כחודש וחוזר מנכ”ל משרד הבריאות לגבי התוויות התכשירים השונים בסל לפני מספר ימים, לפיהם ניתן

14 מרץ 2024

מרפאת האסתטיקה של ד”ר ארוש יואב בשיתוף האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מזמינים אתכם למפגש “יופי – אסתטיקה ניראות ובריאות”

04 מרץ 2024

לרגל חודש הרמדאן, האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מאחלת לכם: שימי רמדאן זה יהיו ימים של בריאות, הקלה מכל הייסורים והמצוקות, מתן תשובה לכל התפילות ומי

02 מרץ 2024

המרפאה לטרשת נפוצה, והיחידה לנוירואימונולוגיה במרכז הרפואי הלל יפה בשיתוף עם האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מזמינים את המטופלים בטרשת נפוצה ובני משפחתם – לקראת חג האביב

Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this