ראשי » מאגרי מידע » מאמרים » 2016 – המרפאה לטרשת נפוצה ונוירואימונולוגיה – בי"ח בילינסון

2016 – המרפאה לטרשת נפוצה ונוירואימונולוגיה – בי”ח בילינסון

עודכן 27.02.2016

המרפאה לטרשת נפוצה
ונוירואימונולוגיה
בי”ח בילינסון

במרפאה מתבצע תהליך איבחון מקיף של מטופלים אשר מופנים לאחר אשפוז במחלקה, ממחלקות בבתי חולים אחרים או מרופאים בקהילה. תהליך זה כולל תשאול מעמיק של המטופל על הסימפטומים מהם סובל, בדיקה נוירולוגית מלאה וביצוע בדיקות עזר שונות, שמטרתן לשלול סיבות אחרות שעשויות לגרום לתסמינים דומים מחד, ולחזק את האבחנה של טרשת נפוצה מאידך.

לאחר קביעת האבחנה, יש צורך להתאים עבור כל מטופל את הטיפול התרופתי המתאים ביותר עבורו, על מנת להאט את התקדמות המחלה ולשפר ככל שניתן את איכות החיים של המטופלים. לצורך התאמת הטיפול המונע נלקחים בחשבון פרמטרים שונים – מידת פעילות המחלה בזמן האבחנה כפי שבאה לידי ביטוי במספר ההתקפים טרם ההגעה לאיבחון ומספר הנגעים ב- MRI, מחלות רקע, טיפולים תרופתיים קבועים, כוונה להרות (אצל נשים בגיל הפוריות), העדפות החולה ועוד. בנוסף, המרפאה לוקחת חלק במחקרים רב- מרכזיים בהם נבדקים כל העת טיפולים חדשים למחלה.

בנוסף לטיפול המונע ניתן דגש רב לטיפולים הסימפטומטיים השונים, במטרה לשפר ככל שניתן את איכות חייהם של המטופלים. לצורך כך אנו עובדים בשיתוף פעולה עם גורמים שונים בתוך בית החולים ומחוצה לו, הכוללים בין היתר:

  • פיזיוטרפיסטים, מרפאים בעיסוק, קלינאי תקשורת – להם תפקיד חשוב בתהליך השיקום לאחר התקף חריף, וכן בשימור התפקוד ומניעת הדרדרות תפקודית בשלב הכרוני.
  • פסיכולוגים רפואיים – רבים מהמטופלים חווים קשיים נפשיים וקושי להתמודד עם האבחנה ומשמעויותיה.
    הטיפול הפסיכולוגי מאפשר למטופלים לקבל סיוע מקצועי על מנת להקל עליהם באספקטים הללו.
  • מרפאת כאב – במסגרת המרפאה ניתנים טיפולים שונים לכאבים כרוניים, כמו כן ניתן לבצע השתלה של משאבת בקלוסל להקלה במקרים קשים של נוקשות שרירים (ספסטיות).
  • מרפאה אורולוגית – נותנת מענה להפרעות בשליטה על שלפוחית השתן והפרעות בתפקוד המיני, באמצעות טיפולים תרופתיים שונים, וכן באמצעות הזרקות רעלן הבוטוליניום (להפרעות בשליטה על שלפוחית השתן) או פרוסטגלנדינים (להפרעות בתפקוד המיני).
  • עובדת סוציאלית – מסייעת למטופלים בקבלת עזרה מביטוח לאומי וכו’.

צוות המרפאה שם דגש מיוחד על יצירת קשר אישי עם המטופלים, ומקפיד על זמינות מלאה עבורם באמצעות הטלפון או באמצעות דואר אלקטרוני בכל שעה. כמו כן אנו מארגנים מפגשים קבוצתיים בהם המטופלים יכולים לפגוש ולשתף בחוויותיהם מטופלים נוספים, ולשמוע הרצאות בנושאים הקשורים למחלתם מאנשי מקצוע.

בזכות גורמים אלו מרפאתנו מדורגת באופן קבוע במקומות הראשונים בסקרי שביעות רצון הנערכים בקרב מטופלי בית החולים, ובשנה האחרונה אף דורגה במקום הראשון בין כל מרפאות החוץ ומכוני בית החולים.

צוות המרפאה:

מנהל: ד”ר מרק הלמן, מנהל המרפאה לטרשת נפוצה, יצטרף בשנת 2016 כחבר המועצה הרפואית המייעצת של האגודה הישראלית לטרשת נפוצה (ע”ר).

רופאים בכירים: פרופ’ ישראל שטיינר, ד”ר איתי לוטן

אחות אחראית: גב’ לינדה ארבל

מזכירות: גב’ יעל חיימוביץ, גב’ אורלי אפטר

29 מרץ 2024

תכנייה ללקויי ראייה   יום עיון וירטואלי (בזום)  לציון חודש הטרשת הבינלאומי יום שלישי, 4/6/24 ,כז’ באייר, תשפ”ד  מפגש וירטואלי מוח וגוף (בזום) – בשורה

20 מרץ 2024

שלום לכולם, – עם פרסום סל הבריאות לשנת 2024 לפני כחודש וחוזר מנכ”ל משרד הבריאות לגבי התוויות התכשירים השונים בסל לפני מספר ימים, לפיהם ניתן

14 מרץ 2024

מרפאת האסתטיקה של ד”ר ארוש יואב בשיתוף האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מזמינים אתכם למפגש “יופי – אסתטיקה ניראות ובריאות”

04 מרץ 2024

לרגל חודש הרמדאן, האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מאחלת לכם: שימי רמדאן זה יהיו ימים של בריאות, הקלה מכל הייסורים והמצוקות, מתן תשובה לכל התפילות ומי

02 מרץ 2024

המרפאה לטרשת נפוצה, והיחידה לנוירואימונולוגיה במרכז הרפואי הלל יפה בשיתוף עם האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מזמינים את המטופלים בטרשת נפוצה ובני משפחתם – לקראת חג האביב

Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this