2014 – שאלות לביטוח לאומי

עודכן 24.02.2015

ביטוח לאומי

  1. ש- אני מקבל קצבת נכות כ-60% האם מותר לי לעבוד וכמה שעות מותר  לי לעבוד או באיזה היקף משרה?
    ת- בחוק נכות כללית אין מגבלות לגבי שעות עבודה והיקף משרה. לא ציינת כמה זמן את מקבלת קצבה.
    כך שאם את מקבלת קצבה פחות מ- 12 חודשים אז את יכולה לעבוד ולהרוויח עד סכום של 4,090 ₪ אם את שייכת לקבוצה ב’ או עד סכום של 5,453 ₪ אם את שייכת לקבוצה א’.
    אם את זכאית לקצבת נכות כללית ללא תוספת עבור בן זוג וילדים ומעל 12 חודשים רצופים אזי את יכולה לעבוד ולהרוויח עד 8,434 ₪.
    עליי לציין כי להכנסותיך מעבודה עשויה להיות השפעה על גובה הקצבה שתשולם לך, זו תופחת לפי שיעורים הקבועים בחוק, אולם בסך הכל הכללי, הכנסותיך תהיינה גבוהות יותר מהכנסתך הנוכחית מהקצבה בלבד . ציינת שאת מקבלת קצבת נכות בשיעור 60%, נניח שאת זכאית לקצבה פחות מ-12 חודשים רצופים ותרווחי 4,000 ₪ ברוטו, קצבת הנכות הכללית לא תשתנה.
    תמשיכי לקבל קצבה בסכום של 1,405 ₪ + 4,000 ₪ הכנסות מהעבודה = 5,405 ₪ הכנסה מעבודה ומהקצבה. במקום 1,405 ₪ הכנסות מקצבה בלבד.
    יתרה מזאת, אם אין לך הכנסות שלא מעבודה ויש לך ילדים ( תשלום תוספת עד 2 ילדים) ו/או בן זוג ובן הזוג מרוויח סכום שאינו עולה על 5,181 ₪ סכום תוספת עבור התלויים תגדל: במקום לקבל 703 ₪ תוספת עבור בן זוגך, תקבלי בשל הכנסותיך מעבודה העולות על 21% מהשכ”מ, תוספת עבור בן זוג בסכום של 1,172 ₪.
    סה”כ : תמשיכי לקבל קצבה בסכום של 1,405 ₪  + 937 ₪ ( תוספת מוגדלת עבור ילד) + 1,172 ₪ ( תוספת מוגדלת עבור בן זוג + 4,000 ₪ הכנסות עבודה = 7,514 ₪.
    הכנסה מעבודה ומקצבה. במקום : 1,405 ₪ + 703 ₪ + 562 = 2,670 ₪ המשמעות היא שאם יש לך בן זוג וילדים כאמור ותצאי לעבוד ותשתכרי מעל 1909 ₪ (= 21% מהשכר הממוצע במשק) ועד ל- 5,200 ₪ לערך, קצבתך לא רק שלא תופחת במקרה זה אלא שתגדל ב- 844 ₪ ! לפירוט נוסף אני מציעה שתכנסי לאתר המוסד לביטוח לאומי – למחשבון לרון.
    ש
  2. ש- ייעוץ מול ביטוח לאומי- מיצוי זכויות. ראיתי שחולים אחרים במחלות כמוני מקבלים הרבה כסף לאיכות חיים. כמו מימון התרופות והפעילויות שעולות כסף לאיכות חיים. כמו מימון עזרה בשיפור שיווי משקל, בהידרותרפיה.
    ת- על פי חוק נכות כללית משולמות קצבאות לצרכי קיום או לקניית שירותי סיוע למי שזקוק לעזרת הזולת בפעולות היומיום . אין אנו מממנים תרופות או טיפולים כלשהם.
    ש
  3. ש- עזרה אמתית לקבלת המקסימום האפשרי- הרי כל השנים שלמתי הרבה, בעלי שילם הרבה ועכשיו כשצריך לקבל את זה קשה להם לתת !
    ת- קשה לי להשיב על פניה זו, הייתי שמחה לסייע אך איני יודעת מהי הבקשה המסתתרת מאחוריה. מה ביקשתם לקבל והיכן נתקלתם בקושי?
    ש
  4. ש-  אני עשיתי קורס מקצועי בעזרת מח השיקום של הביטוח הלאומי, אבל אני כבר שנה שלא מתעסק בתחום. האם יש אפשרות לבקש קורס נוסף? (אחר כמובן) אחרי כמה זמן מהקורס הקודם?
    ת- זו שאלה לשיקום למיטב ידיעתי אין אפשרות ללמוד בקורס נוסף, מח’ השיקום יכולה לסייע לו בהשמה במקצוע שלמד. רק במקרים מסוימים מאוד ישנה אפשרות לקבל קורס נוסף, במקרה שהקורס שלמד אינו הולם את מצבו הנוכחי למשל, מוצע שיפנה למח’ השיקום בסניף שבמקום מגוריו ויברר זכאותו לקורס נוסף.
    ש
  5. ש- אני עדיין עובדת במסגרת 5 שעות ביום, 50% מהיקף העבודה עקב בעיה רפואית קודמת שהייתה לי לפני 3 שנים במעיים. נחשפתי למחלה בחודש מרץ השנה מבקשת לדעת מה הזכויות שלי בביטוח לאומי. כיצד להתנהל מול מקום העבודה ? כאשר אני יהיה ע”פ הנאמר לי באובדן כושר עבודה מלא. כיצד עלי להתנהל מול הוועדות המחכות לי ? “נכות נידות” ו-”נכות כללית”
    ת- לדאבוני אין זה מתחום סמכותי להשיב לך כיצד יש להתנהל מול מקום העבודה…
    לגבי צמצום שעות עבודה, אם בעקבות זאת השכר ירד והוא מתחת לרף של 60% מהשכ”מ, קרי, 5453 ₪ ברוטו, ניתן להגיש תביעה לקצבת נכות כללית אליה עליך לצרף את כל המסמכים הרפואיים המעידים על מצבך הבריאותי, בכל התחומים. לאחר קבלת התביעה ,תזומני לוועדה רפואית לעניין בדיקת זכאות לקצבת נכות כללית. לגבי התנהלות מול הוועדות שיתקיימו במסגרת תביעתך: ראשית, יהיה עליך להגיע לוועדה במועד ולמקום אליו זומנת. במסגרת האבחון הרפואי יעיין הרופא במסמכים ששלחת לפני כניסתך לחדר הוועדה. עם כניסתך יציג המזכיר את עצמו ואת הרופא בפנייך ותתבקשי לתאר לרופא מה מצבך וכיצד הוא משפיע על היומיום שלך ועל כושרך לעבוד.
    מוצע שתתארי את מצבך כפי שאת חווה אותו , מבלי לנסות להסתיר פרטים מחוסר נעימות.
    לאחר השיחה אתך , תתבקשי לחתום על דבריך ועל הסכמתך שהאבחון יערך על ידי הרופא. אפשר שהרופא יערוך בדיקה פיזית- אם זו תידרש ולאחר כל אלה, יסכם הרופא את ממצאיו בפרוטוקול ויקבע לך סעיפי ליקוי המקנים אחוזי נכות רפואית. בין שבועיים לחודשיים לאחר קיום הוועדה , ישלח לביתך העתק מהפרוטוקול הרפואי בצירוף הודעה על ההחלטה.
    ש
  6. ש- מהן זכויותיי כחולת טרשת נפוצה גם אם אין לי נכות מוגדרת? האם יש טעם לפתוח תיק בביטוח לאומי גם אם אין לי נכות מוגדרת?
    ת- לא ברור לי למה הכוונה ב”נכות מוגדרת”. כל מבוטח שהוא בגיל העבודה- מגיל 18 ועד גיל פרישה הרואה עצמו כמי שאיבד מכושרו להשתכר או אישה נשואה שאינה עובדת הרואה עצמה כמי שאיבדה מכושרה לתפקד במשק בית בשל מצבם הרפואי , רשאים להגיש תביעה לקצבת נכות כללית.
    עם הגשת התביעה נבחנת הזכאות על פי החוק.
    ש
  7. ש- שלום רציתי לברר אם לאישה חולה ב-MS שיש לה שתי ילדים, האם היא מקבלת מביטוח לאומי עבור הילדים שלה? ושאין לה בעל. חוץ מהכסף שהיא מקבלת על עצמה מביטוח לאומי, ואם כן כמה היא אמורה לקבל עבור הילדים שלה מביטוח לאומי?
    ת- במידה ואישה זכאית לקצבת נכות כללית , וילדיה מתחת לגיל 18 , או מעל גיל 18 אך טרם מלאו להם 20 שנה והם משלימים לימודיהם התיכוניים, או שהם משרתים בצה”ל או בשירות לאומי ולא עברו את גיל 24 ולא חלפו 36 חודשים מהמועד שבו החלו לשרת בצה”ל , היא זכאית לתוספת עבורם בקצבתה. סכום התוספת עבורם נגזרת מדרגת אי הכושר שנקבעה לה. אם נקבעה לה דרגת אי כושר מלאה (75% או 100%) תהייה זכאית לתוספת בסכום של 937 עבור כל ילד (התשלום הוא עבור עד שני  ילדים בלבד גם אם יש יותר ילדים) אם נקבעה לה דרגת אי כושר חלקית, תשלום התוספת עבור הילדים יהיה באותו יחס. לדוגמא: אם נקבעה דרגת אי כושר בשיעור 65%. תשלום התוספת עבור הילד תהיה בסכום של 609 (937*65%). תשלום התוספת עבור הילדים הוא בתנאי שאין לאישה  שום הכנסות שלא מעבודה .במידה ויש לה הכנסות שלא מעבודה לדוגמא: הכנסות מפנסיה/ השכרת דירה/ השכרת חנות וכו’ …
    ההכנסה שוללת את סכום תוספת התלויים שקל מול שקל. עד לגבוה הקצבה חודשית מלאה (2,342 ₪).
20 מרץ 2024

שלום לכולם, – עם פרסום סל הבריאות לשנת 2024 לפני כחודש וחוזר מנכ”ל משרד הבריאות לגבי התוויות התכשירים השונים בסל לפני מספר ימים, לפיהם ניתן

14 מרץ 2024

מרפאת האסתטיקה של ד”ר ארוש יואב בשיתוף האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מזמינים אתכם למפגש “יופי – אסתטיקה ניראות ובריאות”

04 מרץ 2024

לרגל חודש הרמדאן, האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מאחלת לכם: שימי רמדאן זה יהיו ימים של בריאות, הקלה מכל הייסורים והמצוקות, מתן תשובה לכל התפילות ומי

02 מרץ 2024

המרפאה לטרשת נפוצה, והיחידה לנוירואימונולוגיה במרכז הרפואי הלל יפה בשיתוף עם האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מזמינים את המטופלים בטרשת נפוצה ובני משפחתם – לקראת חג האביב

Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this