ראשי » מאגרי מידע » מאמרים » תמצית המחקרים שנערכו בשנת 2001

תמצית המחקרים שנערכו בשנת 2001

עודכן 31.07.2014

חדשות מעולם המחקר

תמצית המחקרים שנערכו בשנת 2001
על ידי האגודה הלאומית לטרשת נפוצה בארה”ב
פירסום מיום 30.11.2001

שוב הייתה זו שנה מוצלחת ומרגשת במחקרים על הטרשת הנפוצה. בעזרת הקרנות שהועמדו על ידי האגודה ותורמים פרטיים, הושקעו כ 28 מליון דולר, בתכניות מחקר למציאת הסיבה הטיפול והריפוי למחלת הטרשת הנפוצה. כ 320 מליון דולר הושקעו על ידי האגודה האמריקנית בתכניות מחקר, מתוכם קצת מעל לחצי הסכום הושקע בעשר השנים האחרונות, מה שמצביע על הגברת תהליכי המחקר והמוכנות להשקיע בו כספים.

בשנת 2001 יזמה האגודה האמריקנית 124 מחקרים בקשר לטרשת הנפוצה. עד כה לקחה האגודה על עצמה התחיבות בסך 9.14 מליון דולר ליוזמות מחקריות כולל למוסדות שונים כמו ל Project Lesion MS ול Study MS Longitudinal Slifka Sonia , ובנוסף לזה פרויקטים פרטיים החוקרים היבטים גנטיים של הטרשת הנפוצה וכן של הבדלים בין המינים השונים.
האגודה נכון לעכשיו מחויבת להשקעות מצטברות ועתידיות של למעלה מ 40 מליון דולר לכ 300 פרויקטים מחקריים, שעבורם עליהם לגייס כספים.

התקדמויות משמעותיות נעשו הן במחקרי מעבדה והן במחקרים קליניים בנושא הטרשת הנפוצה. האגודה כגורם הפרטי הגדול ביותר שתומך בנושא הייתה ונמצאת במרכז העשייה של רוב המחקרים החשובים. להלן הנקודות העיקריות של המחקרים בהם האגודה האמריקנית תומכת מעורבת :

  • צוות בינלאומי פרסם לראשונה מזה 20 שנה קריטריונים מעודכנים לאבחון הטרשת הנפוצה . קריטריונים חדשים אלו מנחים לגבי השימוש בסורק תהודה מגנטית (MRI) ואנאליזה של נוזל עמוד השידרה כהשלמה של תהליך האבחון.
  • מחקר קצר (6 חדשים) הצליב טיפול של טיפול ב ®Avonex (מבוסס על אינטרפרון בטא 1a) כנגד טיפול בתכשיר ®Rebif (מבוסס גם הוא על אינטרפרון בטא 1a) בטיפול ב MS relapsing – remitting הראה כי ל ®Rebif יש יתרון בהקטנת ובהצטברות הפגיעות המתגלות בבדיקות MRI. בסוג זה של טרשת נפוצה גם תכשיר ה ®Betaseron (המבוסס על אינטרפרון בטא 1b) הראה יתרון התוצאות הטיפול (במשך שנתיים) על ה ®Avonex התוצאות המלאות של מחקרים אלו טרם פורסמו, כמו כן טרם ידוע איך ממצאים אלו ישפיעו בפרקטיקה היום יומית במרפאות.
  • תוצאות מבטיחות דווחו בהקשר לשלבים ראשונים של ניסוי ב ®Antegren תכשיר האמור לעצור תאים ממערכת החיסון הנעים אל תוך המוח, בניסיון למנוע צורות משניות של טרשת נפוצה. מתוכנן לימוד נרחב של תכונות התכשיר לבדו וגם בשיתוף עם תכשיר ה ®Avonex
  • משני מחקרים נפרדים נתקבלו התוצאות הבאות ביחס לשני התכשירים שנבדקו ה ®Avonex וה ®Copaxone.
    נמצא ששניהם יכולים להאט את הצטברותה “חורים השחורים ” שמגדילים את כמות תאי המוח הפגועים המתגלים בבדיקת MRI . תאים שמצביעים על נזק גדול לרקמות אצל בני אדם שיש אצלם הרעה במצב הטרשת הנפוצה.
  • במחקר משותף על השימוש ב Avonex וCopaxone, טופלו 33 בני אדם עם טרשת נפוצה מתקדמת בשתי התרופות ביחד ונמצא כי הטיפול בטוח ומבטיח.
  • האגודה נכנסה במשותף עם המכון הלאומי לטיפול במחלות אלרגיות וזיהומיות (בארה”ב) ומכונים אחרים למיזם חסר תקדים בהיקף של 20 מליון דולר. מוקמת קרן מחקר לבחון ולהגדיר את השוני שבתגובת המערכת החיסונית בין נשים לבין גברים. כשבסופו של דבר הכוונה היא להבין יותר טוב את המחלות הקשורות לכשלים בתפקוד המערכת החיסונית, וכמובן לנסות אז ולמצוא את הטיפול הטוב ביותר. הכניסה למחקר זה תואמת בין השאר את מטרת האגודה למצוא את השוני בין המינים בקשר לטרשת הנפוצה
  • חוקרים באוניברסיטת UCLA במחקר הממומן על ידי האגודה ניתן אסטריול (הורמון אסטרוגני) לשש נשים עם מהלך התקפי של טרשת נפוצה (MS relapsing – remitting) ולשש נשים עם התקדמות מישנית של המחלה (secondary – progressive MS) הטיפול התקבל טוב וגם הועיל במידה מסוימת בהקטנת פגיעות באלו עם ה MS relapsing – remitting אבל לא אצל החולות עם ה secondary – progressive MS.
    גם מחקר זה נעשה במסגרת המטרה לאפיין שוני במחלה אצל שני המינים.
  • האגודה כינסה כ 100 מומחים קלינאים ואחרים מכל העולם, לכנס שדן בשאלה מדוע נפגעים תאים עצביים בטרשת הנפוצה ומה עשוי להיות הריפוי לעניין זה. סמינר מעקב על תוצאות הדיונים ינסה להתרכז בשאלה איך לרפא תאים עצביים שניזוקו.
  • חוקרים מאוניברסיטת “ייל” ביצעו את הניתוח הראשון (הידוע) בניסיון לתקן פגיעה מוחית של טרשת נפוצה על ידי השתלת תאי מיאלין (חומר העוטף את סיבי העצב) ממערכת עצבים פריפריאלית. היעילות והבטיחות של טיפול זה עדיין לא ידועה.
  • בדיווחים שפורסמו, נמסר כי לא נמצא קשר בין חיסונים לבין טרשת נפוצה. חוקרים מאוניברסיטת הארווארד, מצאו כי למי שקיבל חיסון נגד צהבת נגיפית B לא היה סיכוי רב יותר לפתח טרשת נפוצה בהשוואה לאלו שלא קיבלו את אותו החיסון. חוקרים בקנדה ובאירופה לא מצאו קשר בין חיסונים נגד שפעת, צהבת וטטנוס והטרשת הנפוצה.
  • מכון הרפואה של האקדמיה הלאומית למדעים (בארה”ב), פרסם את תוצאות של סקירה בלתי תלויה עצמאית מקיפה וכוללת של מחלת הטרשת הנפוצה. הדוח שאומץ על ידי האגודה, מגיע למסקנה שהמחקר על הטרשת הנפוצה, נמצא עקרונית בכוון הנכון, והתקדם באופן משמעותי.
    יחד עם זאת מכיל הדוח 18 המלצות לאסטרטגיות עתידיות.

השנה הפוריה שעברה קירבה אותנו למטרתנו לחסל את תוצאות מחלת הטרשת

29 מרץ 2024

תכנייה ללקויי ראייה   יום עיון וירטואלי (בזום)  לציון חודש הטרשת הבינלאומי יום שלישי, 4/6/24 ,כז’ באייר, תשפ”ד  מפגש וירטואלי מוח וגוף (בזום) – בשורה

20 מרץ 2024

שלום לכולם, – עם פרסום סל הבריאות לשנת 2024 לפני כחודש וחוזר מנכ”ל משרד הבריאות לגבי התוויות התכשירים השונים בסל לפני מספר ימים, לפיהם ניתן

14 מרץ 2024

מרפאת האסתטיקה של ד”ר ארוש יואב בשיתוף האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מזמינים אתכם למפגש “יופי – אסתטיקה ניראות ובריאות”

04 מרץ 2024

לרגל חודש הרמדאן, האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מאחלת לכם: שימי רמדאן זה יהיו ימים של בריאות, הקלה מכל הייסורים והמצוקות, מתן תשובה לכל התפילות ומי

02 מרץ 2024

המרפאה לטרשת נפוצה, והיחידה לנוירואימונולוגיה במרכז הרפואי הלל יפה בשיתוף עם האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מזמינים את המטופלים בטרשת נפוצה ובני משפחתם – לקראת חג האביב

Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this