ראשי » אודות טרשת נפוצה » תשובות לשאלותיכם ע"י מומחים שונים בישראל » שאלות לעו"ד אולניק לינוי מיום העיון ברשת 24.12.2020

שאלות לעו”ד אולניק לינוי מיום העיון ברשת 24.12.2020

משרד עורכי דין אולניק לינוי, מתנדבת מזה שנים ומעניקה ייעוץ ראשוני ללא תשלום, כמו כן, הנחה מיוחדת לחברי האגודה בטיפול מול הרשויות.

שאלות ותשובות מיום העיון ברשת, שנערך ביום חמישי 24.12.2020.
עודכן 24.12.2020

 שאלה 01 

איך אפשר להעזר בקבלה/הכרה בנכות להנחה במס הכנסה? מה הטבות נוספות לחולים, במיוחד בעלי פגיעה- בעיה ברגל שמאל, עיוות בעניין, בעיות בהשתנה, בעיות בהוצאה, גם מרגיש שיש פגיעה בזיכרון.

תשובה:

על מנת לקבל פטור ממס הכנסה על התובע לצבור נכות רפואית בשיעור 90% נכות רפואית משוקללת, ישנן זכויות נוספות אשר עשויות להיות רלוונטיות, חשוב להבין כי כלל הזכויות ניתנות בגין השפעות המצב הרפואי על התפקודים השונים ובגין הפגיעות באורחות החיים כגון קצבת נכות כללית משולמת בגין פגיעה ביכולת ההשתכרות והשתלבות בשוק העבודה, קצבת שירותים מיוחדים משולמת בגין פגיעה בביצוע פעולות היום יום וניהול משק הבית, קצבת ניידות משולמת בעקבות קושי בהליכה.


 שאלה 02 

יש לי 65% נכות האם אני יכול לקבל הנחה בארנונה?

תשובה:

לצערי הרב לא, מרבית הרשויות מעניקות הנחה בארנונה רק למי שנקבעה 75% אי כושר ומעלה.


 שאלה 03 

מתפרנס ממענק חודשי מביטוח לאומי, אין לי סיעודי, ביטוח חיים או פנסיה, מה עושים ? איך חיים ומעסיקים מטפלים?

תשובה:

חשוב להבין כי כלל הזכויות ניתנות בגין השפעות המצב הרפואי על התפקודים השונים ובגין הפגיעות באורחות החיים , כלומר כדאי לבחון האם כתוצאה מהמצב הרפואי יש קשיים נוספים בתפקוד, בשאלתך ציינת כי יש צורך במטפלים אז יתכן ויש קושי בביצוע פעולות היום יום ואז יתכן וקיימת זכאות לקצבת שירותים מיוחדים משולמת בגין פגיעה בביצוע פעולות היום יום וניהול משק הבית, אם בין הקשיים קיים גם קושי בהליכה אז יתכן וקיימת זכאות לקצבת ניידות המשולמת בעקבות קושי בהליכה.


 שאלה 04 

האם קיים קשר מבחינת החוק בין הכרה בבטל”א בקושי בנידות באחוזים שונים, לבין ועדת משרד הבריאות – מרב”ד?

כלומר: האם להחמרה בנידות יש בהכרח משקל?

תשובה:

אבהיר, ועדות ניידות מתקיימות במשרד הבריאות ולא במוסד לביטוח לאומי, הגורם המשלם הוא המוסד לביטוח לאומי, שיעור המוגבלות בניידות שנקבע הינו רלוונטי להליך הניידות וזה בלבד, המרב”ד בהקשר להליך הניידות תפקידו לבדוק את כשירות הנהיגה של הנבדק ולבדוק האם הוא מהווה סכנה לעצמו או לסביבו בעודו נוהג.


 שאלה 05 

מה משמעות פסיקת הועדה? האם ניתן לערער ומהי המשמעות הכספית של כל התהליך?

תשובה:

שאלתך היא שאלה רחבה מידי, אני זקוקה ליותר פרטים על מנת להשיב באופן ממצה ומקצועי, באיזה הליך מדובר? באיזה דרג? בן כמה התובע/ת? ועוד שאלות שעשויות להתעורר על מנת שאוכל להשיב בצורה נאותה.


 שאלה 06 

גרה בקומה רביעית של דירת עמידר. מתקשה לעלות במדרגות. אל מי עלי לפנות כדי לקבל סיוע להתקנת מעלון או מעלית ?

תשובה:

דרך קופ”ח ניתן להתחיל את ההליך.


 שאלה 07 

כשגילו לי את הטרשת הנפוצה כבר היה לי רשיון נהיגה. עם האבחון, לקחו לי את הרישיון ואני ממתינה שמרב”ד יאשר לי לשוב לנהוג. למה זה קורה?

תשובה:

תפקידו של המרב”ד לקבוע האם אדם עשוי להוות סכנה לעצמו או לסביבה כשהוא נוהג, במידה ונלקח הרישיון הנהיגה, יש צורך להתחיל שיעורי נהיגה על רכב מיוחד במידה ונקבעו הגבלות כלשהן ורק לאחר מעבר מבחן נהיגה הרישיון ישוב.


 שאלה 08 

אני לפני הוצאת רשיון- האם אני יכול ללמוד נהיגה, להיבחן ולקבל רישיון כמו אדם שאינו חולה בטרשת נפוצה?

תשובה:

בהחלט כן


 שאלה 09 

כיצד ליווי של עו”ד בתביעה מול בטל”א יכול לסייע? האם ניתן לעשות זאת לבד?

תשובה:

כן ניתן לעשות את ההליך לבד, יתכן והתוצאה לא תהיה מיטבית ויתכן והדרך תביב מורכבת משלבים מיותרים. ייצוג של עו”ד הוא חשוב ויעיל מכמה טעמים, אגע בחלקם:

  1. כשאנו מלווים הליך אנו מאמינים כי אנחנו נכנסים לחייו של התובע בשעה בה עולמו מטלטל והוא ובני משפחתו חווים סוג של הוריקן, רעידת אדמה, ולכן לנו חשוב לעשות כל שביכולתנו על מנת להקל ולהפחית מהעומס הבירוקרטי המוטל על התובע ובני המשפחה.
  2. עו”ד מקצועי בתחום יודע לבחון אילו תביעות נכון להגיש באיזה שלב, מה הולך עם מה, מה מתנגב עם מה.
  3. בעת ליווי של עו”ד מקצועי חלק מתפקידו הוא להציב את המראה שהתובע ובני המשפחה מנסים לכסות ולא להביט לתוכה במהלך היומיום, למען תקינות חייהם. התפקיד של עוה”ד הוא לדעת לזהות את הקשיים מבין השורות ולהשתמש בהם לצורך הצלחת ההליך.
  4. לוודא כי המסמכים הנכונים שמקדשים את התהליך הם אלו המצורפים לתביעה המוגשת.
  5. תפקידו של העו”ד הוא לשמש כלב השמירה לתקינות ההליך ולהשמיע את קולו של התובע.

 שאלה 10 

זכויות לקבלת תו נכה לרכב, זכויות ברכישת קלנועית, האם נהג ברכב נכה שאינו הנכה עצמו יכול לחנות בחנית נכים?

תשובה:

  1. מותר להחנות בחניית נכים כאשר הנכה נוכח ברכב ללא רלוונטיות למי הנהג ברכב, החשיבות היא על נוכחות פיזית של הנכה.
  2. תו נכה לרכב ניתן לקבל כאשר יש הפרעה בהליכה כתוצאה מהמצב הרפואי וכאשר הליכה במרחב עשויה להוות סכנה לחולה.
  3. יש להגיש בקשה למשרד התחבורה או במסגרת סל ההטבות של הסכם הניידות.
  4. זכויות ברכישת קלנועית זה דרך משרד הבריאות.

 שאלה 11 

מה צריך לעשות בשביל לקבל נכות, כבר ניסיתי כמה פעמים להגיש בקשות לעורכי דין שונים ובכל פעם אני מקבלת סירוב למרות שמגיע לי לפחות 80% קצבת נכות למרות שהורדתי משעות העבודה שלי.

תשובה:

צר לי על המציאות שאת מתארת ואיני מבינה מדוע אינך מקבלת. לקבלת קצבת נכות כללית יש תחילה 2 תנאי סף על מנת שינוהל הליך בעניין התובע:

  1. גיל – על התובע להיות מעל גיל 18 ונשים עד גיל 62 וגברים עד גיל 67.
  2. מבחן הכנסה – על התובע להשתכר 6,300 ₪ ברוטו ומטה על מנת שתיבחן זכאותו, במידה והתובע משתכר יותר, חולה ככל שהוא יהיה, הוא אינו זכאי להיבחן לזכאות לקצבה.

במידה וצלחנו 2 דרישות אלה, הזכאות לקצבת נכות כללית נקבעת ב-2 שלבים:

  1. קביעת הנכות הרפואית על פי ספר הליקויים – מטרת השלב הוא לענות על השאלה ממה התובע סובל? אילו מחלות / בעיות רפואיות? (חולי טרשת נפוצה עשויים להיות זכאים לנכויות אורולוגיות / עיניים ועוד ולא רק נוירלוגיות) הסף הנדרש הוא 40% נכות רפואית כשאחד מהליקויים הוא 25% לפחות.
  2. לאחר שעוברים את סך הנכות הרפואית הנדרש עוברים למבחן האי כושר, תפקידו לקבוע כמה אותה נכות רפואית משפיעה על יכולתו של האדם להשתלב בשוק העבודה והאם הוא איבד לפחות 50% מיכולתו לעבוד? במידה וכן אז כמה? ועל פקידת השיקום לקבוע את הדרגה.

דרגת האי כושר היא שקובעת כמה קצבה התובע יקבל, קצבת נכות מלאה הינה בסך 3321 ₪.


 שאלה 12 

מה הזכויות שיש לנו בביטוח לאומי לחולי טרשת?

תשובה:

מעט קשה להשיב על שאלה כה רחבה בתשובות קצרות, ראה בקצרה את התשובה לשאלה מס’ 1 ואני מזמינה אותך להצטרף לזום על מנת לקבל את התשובה בהרחבה.


 שאלה 13 

שלום, האם יש מניעה ששני חולים בטרשת נפוצה יתחתנו?

תשובה:

לא, מבחינת הזכויות הרפואיות אין מניעה, שיהיה במזל טוב!

29 מרץ 2024

תכנייה ללקויי ראייה   יום עיון וירטואלי (בזום)  לציון חודש הטרשת הבינלאומי יום שלישי, 4/6/24 ,כז’ באייר, תשפ”ד  מפגש וירטואלי מוח וגוף (בזום) – בשורה

20 מרץ 2024

שלום לכולם, – עם פרסום סל הבריאות לשנת 2024 לפני כחודש וחוזר מנכ”ל משרד הבריאות לגבי התוויות התכשירים השונים בסל לפני מספר ימים, לפיהם ניתן

14 מרץ 2024

מרפאת האסתטיקה של ד”ר ארוש יואב בשיתוף האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מזמינים אתכם למפגש “יופי – אסתטיקה ניראות ובריאות”

04 מרץ 2024

לרגל חודש הרמדאן, האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מאחלת לכם: שימי רמדאן זה יהיו ימים של בריאות, הקלה מכל הייסורים והמצוקות, מתן תשובה לכל התפילות ומי

02 מרץ 2024

המרפאה לטרשת נפוצה, והיחידה לנוירואימונולוגיה במרכז הרפואי הלל יפה בשיתוף עם האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מזמינים את המטופלים בטרשת נפוצה ובני משפחתם – לקראת חג האביב

Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this