ראשי » אודות טרשת נפוצה » תשובות לשאלותיכם ע"י נוירולוגים בכירים בישראל » שאלות לד"ר רוני מילוא מיום העיון ברשת 24.12.2020

שאלות לד”ר רוני מילוא מיום העיון ברשת 24.12.2020

מנהל מחלקה הנוירולוגית – בי"ח ברזילי, אשקלון. חב' ועד ויו"ר המועצה הרפואית המייעצת באגודה.

שאלות ותשובות מיום העיון ברשת, שנערך ביום חמישי 24.12.2020.
עודכן 24.12.2020

 שאלה 01 

יש לי כאבים בשרירים האחרים של הרגליים מאחורי השוק ומאחורי הירך, מה עושים?

תשובה:

דבר ראשון מאבחנים: האם אלו כאבים הנובעים מטרשת נפוצה, מספסטיות או מסיבה אחרת כמו בעיות גב. הטיפול יותאם לאבחנה.


 שאלה 02 

יש לו זיכרון מאד חלש, שוכח הרבה וזה גורם לדיכאון מה הפיתרון?

תשובה:

בעיות קוגניטיביות כמו הפרעה בזיכרון שכיחות בטרשת נפוצה. יש צורך לבצע הערכה קוגניטיבית באמצעות טסטים נוירופסיכולוגיים. הטיפול לא פשוט ויכול לכלול אימון קוגניטיבי, שיקום קוגניטיבי, וגם התאמת טיפול לטרשת נפוצה שעשוי לעזור.


 שאלה 03 

האם אפשר לקבל חיסון נגד קורונה? והאם זה לא מפריע למחלת הטרשת?

תשובה:

מרבית חולי טרשת המקבלים את מרבית התרופות יכולים להתחסן כנגד וירוס הקורונה. תזמון החיסון תלוי גם בטיפול הספציפי. יש לדון על כל מקרה עם הרופא המטפל.


 שאלה 04 

בתור חולת טרשת חושבת שהרופאים טועים בזה שהם לא יודעים לתת תשובה למה כואב לי הגפיים וברור לי שזה קשור לטרשת ולמה הרופאים מחפשים מחלות אחרות למשל פיברומילגיה במקום להגיד אנחנו לא יודעים לענות על זה וכו’?

תשובה:

קשה לי לענות בשם רופאים אחרים או לשפוט מרחוק ללא ידיעת הפרטים אם הם טועים או צודקים. לעיתים התשובה או האבחנה שלהם יכולה שלא להתאים לציפיותייך והופכת אצלך לטעות. נכון שיכולים להיות כאבים בטרשת נפוצה, אולם אם האופי או המיקום שלהם אינם אופיניים, חשוב שהרופא יחפש גם סיבות אחרות. טרשת נפוצה אינה מגנה עלייך מללקות בבעיות רפואיות נוספות.


 שאלה 05 

למה אנשים שקצת התבגרו כבר לא מעניינים את הרופאים, ברמה שאני חושבת לא לפנות יותר לשום נוירולוג כי לא נענים לי?

תשובה:

אני חושב שזו האשמה חמורה וכללית מדי. יתכן שאת צריכה לדון עם הרופאים שלך על הציפיות שלך מהם ומהטיפול ולשמוע מה יש להם לאמר בעניין.


 שאלה 06 

לפני 15 שנה לקחתי תרופה בטאפרון במשך 7 שנים, ובתוך ה-7 שנים האלה הרגשתי שהגוף שלי חולה בשפעת ובתקופה שלקחתי את זה מסתבר שפיתחתי מחלת עור בוואגינה, ואני חושבת שהבטאפרון גרם לזה, האם זה נכון? שמעתם על עוד מקרים כאלה?

תשובה:

אני לא מכיר מחלת עור שנגרמת בגלל בטאפרון (למעט מקרים של פסוריאזיס שהתפתחו תוך כדי הטיפול). אם תגדירי את שם המחלה שלקית בה, ניתן יהיה לחפש אם תוארו מקרים נוספים כאלו עם בטאפרון והאם ייתכן שיש קשר סיבתי ולא רק נסיבתי.

20 מרץ 2024

שלום לכולם, – עם פרסום סל הבריאות לשנת 2024 לפני כחודש וחוזר מנכ”ל משרד הבריאות לגבי התוויות התכשירים השונים בסל לפני מספר ימים, לפיהם ניתן

14 מרץ 2024

מרפאת האסתטיקה של ד”ר ארוש יואב בשיתוף האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מזמינים אתכם למפגש “יופי – אסתטיקה ניראות ובריאות”

04 מרץ 2024

לרגל חודש הרמדאן, האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מאחלת לכם: שימי רמדאן זה יהיו ימים של בריאות, הקלה מכל הייסורים והמצוקות, מתן תשובה לכל התפילות ומי

02 מרץ 2024

המרפאה לטרשת נפוצה, והיחידה לנוירואימונולוגיה במרכז הרפואי הלל יפה בשיתוף עם האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מזמינים את המטופלים בטרשת נפוצה ובני משפחתם – לקראת חג האביב

Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this