ראשי » אודות טרשת נפוצה » תשובות לשאלותיכם ע"י מומחים שונים בישראל » שאלות לגב' ברונר גילה מיום העיון ברשת 24.12.2020

שאלות לגב’ ברונר גילה מיום העיון ברשת 24.12.2020

סקסולוגית בכירה, מייסדת ומנהלת (לשעבר) של השירות הסקסולוגי, מרכז הרפואי שיבא. כיום: מנהלת תחום טיפול מיני, איכילוב, המרכז הרפואי תל-אביב.

שאלות ותשובות מיום העיון ברשת, שנערך ביום חמישי 24.12.2020.
עודכן 24.12.2020

 שאלה 01 

האם אפשר לקבל החזר עלויות טיפול מיני-זוגי, אם כן עד כמה. מה התהליך? למי לפנות?

תשובה:

טיפול מיני אינו בסל הבריאות, ולכן יש לשלם על הטיפול. קופ”ח מכב”י מאפשרת טיפול אחד חינם (טופס 17) והמשך טיפולים מוזל במרכז הרפואי תל-אביב (איכילוב) ובמרכז הרפואי שמיר (אסף הרופא). קופ”ח מאוחדת מאפשרת טיפולים מוזלים.


 שאלה 02 

אני מעוניינת בייעוץ מיני- זוגי. האם אפשר לקבל מימון מקופת חולים או גוף אחר?

תשובה:

ראו תשובתי לשאלה 1


 שאלה 03 

מדוע אין לי חשק מיני לאף גבר?

תשובה:

ההתמודדות עם טרשת נפוצה וההבטים השונים שלה (כולל, מגבלות תנועה, הפרעות במצב הרוח, קשיי במערכת השתן, ספסטיות, כאב ועוד) – כל אלה עלולים לפגוע בחשק המיני.


 שאלה 04 

האם התרופות לטרשת נפוצה גורמות לי לאי חשק?

תשובה:

רופאים נוהגים לרשום לאנשים עם טרשת נפוצה תרופות לחרדה, אי-שקט, דכדוך או דכאון, כיון שקשה לחיות עם מצבי רוח אלה. התרופות מרגיעות ומאפשרות לחולים/ות לתפקד. לעיתים התרופות מרגיעות גם את התפקוד המיני, את החשק ואת העוררות והריגוש.


 שאלה 05 

האם התרופות לטרשת נפוצה גורמות לבעיות בזקפה (אין אונות) ומה ניתן לעשות?

תשובה:

בעיות בזקפה נגרמות מסיבות שונות: מחלות לב, סוכרת, שומנים גבוהים בדם, דכאון, גיל מבוגר, מתח וקשיים בזוגיות, דאגות וחרדות וגם ממחלות נוירולוגיות (פרקינסון, טרשת נפוצה). אם אתה סובל מקשיי זקפה, פנה לרופא/ת המשפחה שלך או לאורולוג/ית. הם יוכלו להציע תרופות לטיפול בבבעית הזקפה. בנוסף, מומלץ לפנות למרפאה סקסולוגית ולקבל ייעוץ מיני מתאים.


 שאלה 06 

יש לי דליפת שתן אני מתביישת מה עושים כדי שאפשר יהיה לקיים יחסי מין?

תשובה:

אכן, קשה לקיים יחסי מין, קשה להתרגש מינית, קשה להתרכז בחוויה האינטימית, אם חוששים מדליפת שתן. מומלץ לפנות לאורולוג/ית שייסיעו בפתרון הבעיה. יש מקרים בהם תקבלו תרופה לטיפול בבעיה, או תופנו לפיזיותרפיה של רצפת האגן על מנת לחזק את השרירים באזור. ניתן לנסות גם להקטין את צריכת הנוזלים שעתיים לפני קיום יחסי מין, ולהתרוקן לפני יחסי המין.


 שאלה 07 

אני במבוכה כי “לא הולך לי” מה לעשות כדי לגרום לאשתי לא להיות מתוסכלת?

תשובה:

“לא הולך לי” – האם אתה מתכוון שאין לך זקפה מספיקה חזקה על מנת לבקר בתוך הנרתיק? או שאתה מתכוון שאתה מאבד את הזקפה ולא מצליח לגמור? או שאתה מתכוון שאתה לא מצליח לגרות את האשה שלך? לכל השאלות האלה כדאי לך לפנות למרפאה סקסולוגית.


 שאלה 08 

מדוע אין בכל מרכז רפואי מטפל מיני / זוגי?

תשובה:

ישראל נמצאת במצב די טוב יחסית למדינות אחרות בעולם המערבי- וכמעט בכל בית חולים יש מרפאה לטיפול מיני (הדסה, שיבא, איכילוב, סורוקה, רמב”ם, מאיר, הלל יפה, קפלן). את רשימת המרפאות הציבוריות אפשר למצוא באתר של האגודה הישראלית לטיפול מיני (איט”ם)

www.itam.org.il. תוכלו למצוא באתר הזה גם שמות של מטפלים מיניים פרטיים. מאז שהחלה מגיפת הקורונה, רוב המרפאות לטיפול מיני נותנות גם טיפולים בטלמדיסין (כלומר, בשיחות וידאו מרחוק), כך שלא תצטרכו לצאת מהבית ותוכלו לקבל טיפול מיני מקצועי טוב.


 שאלה 09 

מדוע הנוירולוגים לא מפנים לטיפול מיני / זוגי?

תשובה:

רוב הרופאים בישראל, ביניהם גם הנוירולוגים, לא עברו הכשרה מתאימה על “איך לשוחח על יחסי מין או על בעיות בתפקוד המיני” עם המטופלים שלהם. לכן, אם הרופאים שלכם אינם מעלים את הנושא, קחו יוזמה, ותבקשו שיפנו אתכם לטיפול מיני מתאים.


 שאלה 10 

מדוע הנוירולוגים לא מבינים שיש לנו הרבה בעיות כולל מיניות וזוגיות?

תשובה:

הם מבינים שיש בעיות, אבל, מחקרים מראים שחלק מהרופאים אינם מעלים את הנושא לשיחה בגלל מבוכה, בושה לשוחח על מין, פחד להביך אתכם (את המטופלים) והרבה פעמים בגלל חוסר זמן. לכן, אם מציקה לכם בעיה ביחסי המין, אל תחכו שישאלו אתכם. בחרו מישהו בצוות המטפל שנוח לשוחח איתו/איתה (אח/ות, עובדת סוציאלית, פסיכולוג/ית, או רופא/ה) ואתם תזמו שיחה בנושא. בהצלחה

29 מרץ 2024

תכנייה ללקויי ראייה   יום עיון וירטואלי (בזום)  לציון חודש הטרשת הבינלאומי יום שלישי, 4/6/24 ,כז’ באייר, תשפ”ד  מפגש וירטואלי מוח וגוף (בזום) – בשורה

20 מרץ 2024

שלום לכולם, – עם פרסום סל הבריאות לשנת 2024 לפני כחודש וחוזר מנכ”ל משרד הבריאות לגבי התוויות התכשירים השונים בסל לפני מספר ימים, לפיהם ניתן

14 מרץ 2024

מרפאת האסתטיקה של ד”ר ארוש יואב בשיתוף האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מזמינים אתכם למפגש “יופי – אסתטיקה ניראות ובריאות”

04 מרץ 2024

לרגל חודש הרמדאן, האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מאחלת לכם: שימי רמדאן זה יהיו ימים של בריאות, הקלה מכל הייסורים והמצוקות, מתן תשובה לכל התפילות ומי

02 מרץ 2024

המרפאה לטרשת נפוצה, והיחידה לנוירואימונולוגיה במרכז הרפואי הלל יפה בשיתוף עם האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מזמינים את המטופלים בטרשת נפוצה ובני משפחתם – לקראת חג האביב

Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this