ראשי » אודות טרשת נפוצה » תשובות לשאלותיכם ע"י מומחים שונים בישראל » שאלות ותשובות ע"י גב' ברונר גילה מיום העיון ברשת – 31.12.2021 – מוגש כשירות לציבור באדיבות חב' נוברטיס

שאלות ותשובות ע”י גב’ ברונר גילה מיום העיון ברשת – 31.12.2021 – מוגש כשירות לציבור באדיבות חב’ נוברטיס

עודכן 31.12.2021

סקסולוגית בכירה, מייסדת ומנהלת השירות הסקסולוגי המרכז הרפואי שיבא. (2004-18) מרצה באוניברסיטאות בישראל, בקורסים ובכנסים בעולם.

מנהלת תחום טיפול מיני מרפאת “יסמין”, בי”ח ליס, המרכז הרפואי ע”ש סורסקי, ת”א.

 שאלה 01 

איך משפרים את היחסיים המיניים?

תשובה:

בשלב ראשון מדברים על הצרכים שלכם, מקשיבים אחד לשני מבלי לכעוס, מנסים למצוא פתרונות (ראו את תשובה 5). תוכלו גם להקשיב לפודקאסט העוסק במיניות, למשל, “יחסינו לאן” עם פאולה וליאון. ואפשר לפנות לטיפול מיני.


 שאלה 02 

האם השפעות הנלוות לטרשת כגון בתפקוד המיני או חולשה מוכרות כחלק אפשרי למחלה (ע”י המוסדות) והאם בעקבות כך קיימת זכאות בהחזרי כספים כלשהם למימון אותן תרופות המטפלות בכך? ע”י קופ”ח?

תשובה:

למיטב ידיעתי הטיפול המיני (הסקסולוגי) אינו בסל הבריאות, לא בהקשר לטרשת נפוצה או כל מחלה נוירולוגית אחרת, לא באונקולוגיה ולא בכל מחלה אחרת.


 שאלה 03 

האם יש עזרים לזקפה גברית והם? 

תשובה:

יש טיפולים רפואיים המסייעים להשגת זקפה ולשמירתה, כך שהגבר יכול לחוש עוררות ולהגיע לפורקן (אורגזמה), כמו כדורים לזקפה, זריקות לאיבר המין הגורמות להרחבת כלי  דם בפין ומכשירים המסייעים לזקפה ע”י יצירת ואקום. כל אלה דורשים התייעצות עם רופא אורולוג, המומחה ברפואה מינית.

יש גם ויברטורים מיוחדים לגירוי הגבר וניתן לקרוא עליהם ברשת.


 שאלה 04 

יובש בנרתיק מה עושים?

תשובה:

בשלב ראשון מומלץ לפנות לרופא/ת נשים על מנת לברר את סיבת היובש, ובהתאם לקבל טיפול רפואי מתאים. בנוסף, ניתן להשתמש בחומרי סיכה (לחות) בזמן יחסי המין או בעת השימוש בויברטור בגירוי פנימי בנרתיק.

חומרי סיכה ניתן לרכוש בכל בתי המרקחת ללא מרשם רפואי. חומרי הסיכה כוללים שמנים טבעיים (שמן שקדים, שמן קוקוס וכדומה), ג’לים על בסיס מימי, וגם ג’לים על בסיס סיליקון. את חומרי הסיכה ניתן למרוח בנדיבות בכניסה לנרתיק וגם על הפין (על מנת שיחליק יותר בקלות לתוך הנרתיק).


 שאלה 05 

בעקבות המחלה והיותי על כיסא גלגלים בעלי מתוך חשש לבריאותי נמנע מיחסי מין ואני יודעת שקשה לו ,מה את ממליצה לנו כזוג והיכן אפשר לקבל ולהיעזר בטיפול מיני זוגי ?

תשובה:

אני מציעה לכם כמה אפשרויות: (1) לפנות למרפאה סקסולוגית באזור מגוריכם, ולקבל יעוץ/טיפול מתאים. כתובות של כל המרפאות בישראל נמצאות באתר של האגודה הישראלית לטיפול מיני איט”ם www.itam.org.il   (2) בינתיים אתם יכולים לנסות יחסי מין חיצוניים, כאשר כל אחד מגרה את השני לפי התור. למשל, אפשר להתחיל כאשר את מגרה את בעלך בגירוי ידני או אוראלי (מה שמתאים לכם) עד שהוא יגיע לפורקן (אורגזמה). ואז הוא מגרה אותך עד שאת מגיעה לפורקן (אורגזמה), או עד שאת מרגישה שמספיק לך.  (3) אתם יכולים לוותר על יחסי מין ורק ללטף ולענג אחד את השני. זה ממש כייף. (4) אתם יכולים להסתכל באינטרנט על תנוחות מיניות שמתאימות לאנשים עם נכות או מוגבלות ולנסות אותן. יש ביוטיוב סרטוני הדרכה נפלאים בנושא “מיניות ונכות”.

29 מרץ 2024

תכנייה ללקויי ראייה   יום עיון וירטואלי (בזום)  לציון חודש הטרשת הבינלאומי יום שלישי, 4/6/24 ,כז’ באייר, תשפ”ד  מפגש וירטואלי מוח וגוף (בזום) – בשורה

20 מרץ 2024

שלום לכולם, – עם פרסום סל הבריאות לשנת 2024 לפני כחודש וחוזר מנכ”ל משרד הבריאות לגבי התוויות התכשירים השונים בסל לפני מספר ימים, לפיהם ניתן

14 מרץ 2024

מרפאת האסתטיקה של ד”ר ארוש יואב בשיתוף האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מזמינים אתכם למפגש “יופי – אסתטיקה ניראות ובריאות”

04 מרץ 2024

לרגל חודש הרמדאן, האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מאחלת לכם: שימי רמדאן זה יהיו ימים של בריאות, הקלה מכל הייסורים והמצוקות, מתן תשובה לכל התפילות ומי

02 מרץ 2024

המרפאה לטרשת נפוצה, והיחידה לנוירואימונולוגיה במרכז הרפואי הלל יפה בשיתוף עם האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מזמינים את המטופלים בטרשת נפוצה ובני משפחתם – לקראת חג האביב

Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this