ראשי » אודות טרשת נפוצה » תשובות לשאלותיכם ע"י מומחים שונים בישראל » שאלות ותשובות ע”י אולניק לינוי, עו”ד מיום העיון ברשת – 31.12.2021 – מוגש כשירות לציבור באדיבות חב’ נוברטיס

שאלות ותשובות ע”י אולניק לינוי, עו”ד מיום העיון ברשת – 31.12.2021 – מוגש כשירות לציבור באדיבות חב’ נוברטיס

עודכן 31.12.2021

משרד עורכי דין אולניק לינוי – מתנדבת מזה שנים ומעניקה שעת ייעוץ ראשוני ללא תשלום, הנחה מיוחדת לחברי האגודה בטיפול וייעוץ משפטי מול הרשויות. מרצה מזה שנים בהתנדבות בימי העיון של האגודה.

 שאלה 01 

האם ביטוח לאומי מכיר בטרשת כחולי בדומה למיגרנה?

תשובה:

ביטוח לאומי בהחלט מכיר בטרשת נפוצה ובהחלט ניתן לקבל זכויות רפאיות בגין מחלת הטרשת נפוצה ואף בגין ההשלכות והסיבוכים השונים.

חשוב לדעת כיצד המחלה משפיעה על  התפקודים השונים, בגלל שהזכויות ניתנות בגין ההשפעה של המצב הרפואי על התפקדים השונים, ככל שהמחלה יותר נוכחת ויותר משפיעה על התפקודים השונים כך תהיינה יותר זכויות ועל כך אשיב בהרחבה בשאלה הבאה.


 שאלה 02 

אשמח להבהרה בעניין זכויות .אני חולה במחלת הטרשת כעשר שנים בהם טיפלתי נקודתית כמספר טיפולים ומעבר לזה אני בביקורת כל שלושה חודשים, עושה בדיקות מקיפות כולל בדיקות הדמיה עיניים ועוד סוגים שונים לפי בקשת הרופא המטפל. מעבר לזה קיבלתי החלטה לא לטפל בתרופות.
יש לי לעיתים התקפים שנחשבים קלים כשלושה שבועות בנם יש לי חולשה קשה, נימול וכו’…

האם מגיע לי זכויות כלשהן מביטוח לאומי /מס הכנסה או כל דבר אחר?

אני עובדת במשרה מלאה, גרושה + 2 בנות

תשובה:

כל הכבוד על תפקודך ורצונך לשמור על שגרה, כלל לא מובן מאליו.

כאמור בשאלה מספר 1,קשת הזכויות במדינת ישראל נקבעת על בסיס הפגיעה בתפקודים השונים (בטווח הגילאים 18-62 לנשים ו67 לגברים).

כל פגיעה בתפקוד עשויה להקנות זכויות הן מהמוסד לביטוח לאומי והן מחברות הביטוח ו/או קרנות הפנסיה.

אמנה בקצרה את התפקודים שנבחנים והזכויות המוענקות עקב כך:

פגיעה ביכולת ההשתכרות עשויה להקנות זכאות לקצבת נכות כללית מאת המוסד לביטוח לאומי בסך של עד 3,700 ₪ לחודש נכון ל2021 וזכאות לקצבת אובדן כושר עבודה ו/או פנסיית נכות מאת ביטוח המנהלים ו/או קרן הפנסיה, במידה והחולה בעל פוליסה ו/או קרן פנסיה בסך של עד  75% בסך של עד  מהשכר המבוטח בתנאים מסוימים.

פגיעה ביכולת ההליכה למרחקים עשויה להקנות זכאות לסל ההטבות בניידות המכיל: קצבה חודשית עד לסך של 2,364 ₪ לחודש, תו נכה לרכב (אותו ניתן לקבל על ידי פנייה עצמאית למשרד התחבורה), אגרת טסט מוזל לרכב שבבעלות החולה (27 ₪ ) וסיוע של המדינה ברכישת רכב חדש על פי שיעור המוגבלות בניידות ובעלות ברכב.

פגיעה בתפקודי היום יום , שאלה בעצם הפעולות הבאות: רחצה , הלבשה, שליטה על הסוגרים, הליכה בתוך כותלי הבית, פגיעה בתפקודים הללו עשוי להקנות קצבת שירותים מיוחדים מאת המוסד לביטוח לאומי בסך של עד לסך של 5,641 ₪ לחודש וקצבת סיעוד מחברות הביטוח השונות במידה והחולה הוא בעל פוליסת סיעוד.

 

במקביל לאלו פטור ממס הכנסה ניתן לאדם שנכותו הרפואית נקבעה בשיעור 89.2% ומעלה.

חולי טרשת נפוצה לעיתים עשויים להיות זכאים לפטור זה.

בעניין זה חשוב לדעת כי הנכות הרפואית נקבעת בגין מחלת הטרשת נפוצה וכן נכות נפרדת בגין הפגימות הנוספות, כגון: פגיעה בראייה, קושי בהטלת שתן ועוד.


 שאלה 03 

אני מבינה ששעת ייעוץ היא ללא תשלום דרך האגודה.
מבקשת לדעת כמה יעלה לי באם משרדך ייצג אותי ?

תשובה:

אכן פגישת ייעוץ ושיחת ייעוץ (גם אם יש צורך ביותר מאחת) הן ללא עלות, במסגרת ההתנדבות למען קהילת חולי הטרשת נפוצה.

בהנחה ותרצי ייצוג פרטני ואישי לאורך כל הליכי הטיפול מול הגורמים השונים, הליווי והטיפול מוענק בשכר טרחה מוזל: דמי הצלחה בלבד בחלוקה הבאה:

ייצוג בהליכים מול ביטוח לאומי בשכר טרחה בשיעור 15% מ-42 חודשי קצבה.

ייצוג בהליכים מול קרנות הפנסיה ו/או חברות הביטוח וו/או פטור ממס הכנסה בשכר טרחה בשיעור 20% מ-42 חודשי קצבה ולאחרי תקופה זו בשכר טרחה מופחת.

* שכר הטרחה אינו כולל מעמ *


 שאלה 04 

מדוע לא מרכזים עבורנו את כל החוקים- זכויות שונות בהקשר לטרשת נפוצה בחוברת כדי שכולנו נקבל, נקרא ונבין?
לכולנו יש בעיות זיכרון ואנחנו שואלים את אותם שאלות כל שנה, מדוע לא לרכז עבורנו את כל התשובות בחוברת מסודרת ,ואז אם יהיו לנו שאלות נוכל לפנות אל האגודה?

תשובה:

עו”ד לינוי אולניק עומלת בימים אלה על הפקת חוברת שכזו, רק יש לקחת בחשבון שהזכויות וכיוצא בזה הקצבאות משתנות מידי תקופה כך שיהיה צורך בבדיקת עדכניות הנתונים.

בכל מקרה, בכל שעה ובכל נושא תמיד ניתן לפנות אל עו”ד לינוי אולניק וצוות המשרד דרך האגודה ונשמח תמיד להשיב על כל השאלות ו/או הפניות.

29 מרץ 2024

תכנייה ללקויי ראייה   יום עיון וירטואלי (בזום)  לציון חודש הטרשת הבינלאומי יום שלישי, 4/6/24 ,כז’ באייר, תשפ”ד  מפגש וירטואלי מוח וגוף (בזום) – בשורה

20 מרץ 2024

שלום לכולם, – עם פרסום סל הבריאות לשנת 2024 לפני כחודש וחוזר מנכ”ל משרד הבריאות לגבי התוויות התכשירים השונים בסל לפני מספר ימים, לפיהם ניתן

14 מרץ 2024

מרפאת האסתטיקה של ד”ר ארוש יואב בשיתוף האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מזמינים אתכם למפגש “יופי – אסתטיקה ניראות ובריאות”

04 מרץ 2024

לרגל חודש הרמדאן, האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מאחלת לכם: שימי רמדאן זה יהיו ימים של בריאות, הקלה מכל הייסורים והמצוקות, מתן תשובה לכל התפילות ומי

02 מרץ 2024

המרפאה לטרשת נפוצה, והיחידה לנוירואימונולוגיה במרכז הרפואי הלל יפה בשיתוף עם האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מזמינים את המטופלים בטרשת נפוצה ובני משפחתם – לקראת חג האביב

Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this