קבוצת תמיכה ת”א – סיכום שנת 2017

רבקי שביב, עו"ס ומנחת קבוצות

עודכן 15.02.2018

קבוצת תמיכה ת”א
סיכום שנת 2017

רבקי שביב, עו”ס ומנחת קבוצות

השנה התברכנו בקבוצה אינטימית ונעימה שמנתה בעיקר משתתפים קבועים. הפגישות מתקיימות אחת לחודש למשך שעה וחצי. הקבוצה מהווה מקום מפגש חם לחבריה; ישנם מספר חברים בקבוצה שיצרו קשרים חברתיים גם מעבר למפגשים החודשים.

השנה המפגשים נסובו בעיקר סביב סביב מודל אפר”ת- אירוע, פרשנות, רגש תגובה.

אירוע מקור האירוע הוא חיצוני.

פרשנות היא תרגום האירוע אליו נחשף אדם במושגים שיעזרו לו להבין את החוויה. רגש הוא התחושה המתפתחת בתוך האדם בעקבות הפרשנות שנתן לאירוע שחווה. תגובה היא הפעולה האוטומטית שאדם רגיל לבצע בעקבות הופעת רגש מסוים.

פרשנותו של האדם את האירוע שחווה תיקבע את התגובה שלו אליה ובהתאם לכך יהיו התוצאות של התנהגותו באירוע. חברי הקבוצה סיפרו על סיטואציות שהם חוו ובקבוצה היה דיון הייתה עבודה רבה סביב הנושא של פרשנות של סיטואציות ומחשבות חלופיות. דיברו הרבה על התמודדות עם הסביבה: חברים ועבודה, והתמודדות עם המשפחה הגרעינית והמורחבת בכול מה שקשור למחלת הטרשת ולהשלכותיה. כמו כן, דיברנו כיצד ניתן להכניס הנאה לתוך החיים באופן פרקטי.

ברמה האישית אני לומדת הרבה מכול אחד מהמשתתפים בקבוצה אני שומעת כיצד חברי הקבוצה נותנים אחד לשני עצות חכמות ומועילות. אני לומדת על כוחות נפשיים, התמודדות יומיומית עם קשיים גופנים ורגשים, ועדיין להישאר אופטימיים. להפיק את הטוב מכול המצב וכיצד לשמור על עצמך.

לסיכום, השנה הקבוצה עברה תהליך של גיבוש ויציבות שתרם ליצירת מפגשים משמעותיים. יחד עם זאת, אנו מקווים שיצטרפו עוד חברים נוספים לקבוצה.

04 ספטמבר 2024

האגודה הישראלית לטרשת נפוצה, מפעילה קבוצות תמיכה רבות ומגוונות למתמודדים / ות עם טרשת נפוצה ולבני משפחתם.

04 ספטמבר 2024

סדנת פוטותרפיה וצילום בסמארטפון בזום עלות סמלית למפגש אחד 18 שקלים – 54 ₪ ל-3 מפגשים האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מזמינה אתכם/ן, חברי/ות האגודה, לסדנה

04 ספטמבר 2024

האגודה הישראלית לטרשת נפוצה, מפעילה קבוצות תמיכה רבות ומגוונות למתמודדים / ות עם טרשת נפוצה ולבני משפחתם.

27 אוגוסט 2024

דרך סיפורים ושירים שכתבו אחרים ודרך כתיבה אישית, נוכל לגעת ולכתוב את הסיפור האישי של כל אחד ואחת מאתנו.‬‬ דרך סיפורים, שירים וכתיבה אישית נוכל

25 אוגוסט 2024

האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מזמינה אתכם/ן, חברי/ות האגודה, לסדנא חדשה וייחודית בת 2 מפגשים בזום, אשר מטרתה לקבל כלים: מתי והאם כדאי להתייעץ? איזו עזרה

04 אוגוסט 2024

קבלת כלים לניהול רגשי למתמודדים עם טרשת נפוצה – מנקודת המבט של מתמודדת עם טרשת נפוצה מומחית לפסיכולוגיה רוחנית ובעלת תואר שני (MA) 2 סדנאות בזום

28 יולי 2024

טיפולים פסיכו-סוציאליים – שיחות טיפוליות שבועיות בבית החברים או בזום עם סטודנטים/יות לעבודה סוציאלית בשנת ההתמחות –  הסטודנטים מקבלים הדרכה מעו”ס בכירה באישור האונ’ הסטודנטים:

Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this