קבוצת נצרת – סיכום פעילות לשנת 2016

מנחת הקבוצה: אימאן הוארי

עודכן 16.02.2017

קבוצת נצרת – סיכום פעילות לשנת 2016

מנחת הקבוצה: אימאן הוארי

ראשית כול, ברצוני לציין כי זו היא השנה הראשונה שלי כמנחה לקבוצת תמיכה לחולי טרשת נפוצה – נצרת, הצטרפתי להנחות את הקבוצה בסוף דצמבר, הכרתי חלק מהחברים מימי העיון או מסדנאות שהעברתי בנופש השנתי של האגודה.

במפגשים הראשונים חברי הקבוצה סיפרו על חוויות של אי-שביעות רצון מפעילויות הקבוצה בעבר וכי ברצונם ובכוונתם לעבור חוויה מתקנת. בתיאום ציפיות ראשוני חברי הקבוצה ציינו כי הם מעוניינים להשקיע מאמץ בהתמדה ושמירה על הקשר בין חברי הקבוצה והנוכחות בכל המפגשים והפעילויות הקשורות לקבוצה. לשם כך ובהסכמתם נפתחה קבוצה להתקשרות דרך וואטסאפ whatsup, בה הם מנהלים ביניהם שיח ותקשורת זמינה, ודרכה המנחה מעבירה הודעות פורמאליות הקשורות לענייני המפגשים וניהול הקבוצה.

חברי הקבוצה נפגשים מידי חודש פעם אחת במרכז אירוח – ספריית אבו סלמא. הקבוצה מונה כ- 25 משתתפים, חלקם מתמידים ומקפידים להגיע לכל מפגש, ברוח טובה נפגשים, דנים בנושאים הקשורים לחיי היום יום, קשיים, דרכי התמודדות, לבטים, חרדות וחוויות אישיות שונות ומגוונות. חברי הקבוצה הוותיקים נחשבים לעמוד תווך בשמירה על הלכידות בין חברי הקבוצה, בדרך כלל מקשיבים, מעניקים מזמנם ומניסיונם את מלוא תשומת הלב לחברים החדשים, דבר הבא לידי ביטוי בקבלה, תמיכה חיזוק ועידוד האחרים (החדשים).

המפגשים כללו פעילויות חווייתיות שונות ומגוונות, חלקן במסגרת מעגל הקשבה במטרה לתת מקום לכל חברי הקבוצה לשתף ולהכיר לעומק ביניהם – הוותיקים והחדשים- לאור מצבם הבריאותי של חביר הקבוצה לעיתים נראה תסכול שהיה קשה להסבירו ולכן לפעמים “המשתתף” היה מוותר על ביטוי תסכול זה.

יחד עם זאת, תמיד ניתן מקום לעודד הבעת רגשות דרך פעילויות המעודדות שיתוף והקשבה, חשיבה חיובית והשפעתה על הבריאות לשיפור איכות חייהם של החולים, כולל חשיפה ל- “ביבליותרפיה” ככלי טיפולי וחשיבותו של הסיפור האישי והשפעתו כמודל חיקוי על האחרים.

במטרה לתת מענה לצורך של חברי הקבוצה בגיוון וחידוש בפעילויות בזמן המפגש סוכם כי יינתן מקום לעיסוק בביבליותרפיה אשר יהפוך למסורת, כך בכל מפגש חברי הקבוצה בוחרים לעסוק בסיפור קצר מספר “ההד” חווים את דעתם עליו ודנים בו.

חשוב לציין כי, ברוב המפגשים שוררת אווירה חיובית, חברי הקבוצה מביעים סיפוק מהמפגש, מהתכנים ומהפגישה עם האחרים, למרות שלפעמים חלק מהם מגיעים טרודים ועייפים ואף בשיאו של התקף כאב, אך הצורך להיפגש “ביחד” גובר על תחושת הקושי המלווה את ההתקף. דבר המעיד על חשיבות הקבוצה עבור רוב המשתתפים ועל יחסי הידידות העמוקים הקיימים ביניהם.

לפעמים קיימת נטייה בין חלק מחברי הקבוצה להסיט את הדיון מהמטרות המרכזיות של המפגש, דרך עיסוק יתר בסוגיות שונות סביב מידע ועדכונים אודות החידושים הרפואיים בתחום הטיפולים והתרופות- הוסבר כי ניתן לבדוק אפשרות לארח רופא/מומחה בתחום למתן הרצאה בנושא.

בנוסף לבירור המתמיד סביב נושא זכויות הכספיות המגיעות מהמוסד לביטוח לאומי. ככל הנראה הדבר נובע מפערי מידע – בעניין זה הומלץ בפני חברי הקבוצה על בירור מול עו”ס וצוות האגודה.

עיקר הקושי הנראה במהלך המפגשים מתבטא בהיעדרויות חוזרות ונשנות של חלק מחברי הקבוצה, דבר המפריע לחברים עצמם המשקיעים מאמץ ומגיעים למען “כולם” מבעוד שלא “כולם” מגיעים! דבר המקשה על המנחה ועל רצף ותוכנית המפגש.

במפגשים הבאים מתוכנן לבנות “ביחד” תוכנית לשנה הבאה שתכלול הצעות למטרות ופעילויות סביב נושאים ותכנים אשר חברי הקבוצה מעוניינים לעסוק בהם.

21 אפריל 2024

חברי האגודה הישראלית לטרשת נפוצה יצרו עבודות אומנות המשקפות את הפנים הרבות של הטרשת הנפוצה – הקשיים שהיא גורמת, ההבנה שהיא מעוררת לעיתים הערכים האנושיים

29 מרץ 2024

תכנייה ללקויי ראייה   יום עיון וירטואלי (בזום)  לציון חודש הטרשת הבינלאומי יום שלישי, 4/6/24 ,כז’ באייר, תשפ”ד  מפגש וירטואלי מוח וגוף (בזום) – בשורה

20 מרץ 2024

שלום לכולם, – עם פרסום סל הבריאות לשנת 2024 לפני כחודש וחוזר מנכ”ל משרד הבריאות לגבי התוויות התכשירים השונים בסל לפני מספר ימים, לפיהם ניתן

14 מרץ 2024

מרפאת האסתטיקה של ד”ר ארוש יואב בשיתוף האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מזמינים אתכם למפגש “יופי – אסתטיקה ניראות ובריאות”

04 מרץ 2024

לרגל חודש הרמדאן, האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מאחלת לכם: שימי רמדאן זה יהיו ימים של בריאות, הקלה מכל הייסורים והמצוקות, מתן תשובה לכל התפילות ומי

02 מרץ 2024

המרפאה לטרשת נפוצה, והיחידה לנוירואימונולוגיה במרכז הרפואי הלל יפה בשיתוף עם האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מזמינים את המטופלים בטרשת נפוצה ובני משפחתם – לקראת חג האביב

Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this