קבוצת ירושלים צעירים – סיכום פעילות לשנת 2017

ד"ר אברהם לוי, עו"ס

עודכן 15.02.2018

קבוצת ירושלים צעירים
סיכום פעילות לשנת 2017

ד”ר אברהם לוי, עו”ס

קבוצת הצעירים בירושלים הוקמה ע”י האגודה לטרשת נפוצה על מנת לתת מענה לצרכיה המיוחדים של אוכלוסיית החולים שמצויה באופן יחסי בראשית דרכה, בהנחה שאוכלוסייה זו מתפקדת באופן חלקי או באופן מלא במשפחה, במסגרות חברתיות, במקומות עבודה ובמוסדות השכלה, אינה נתמכת ע”י עזרים טכניים כמו כסאות גלגלים ומקלות הליכה וזקוקה להתייחסות שונה מזו הניתנת לאוכלוסיית החולים הוותיקה.

במשך 6 וחצי שנות פעילותה של הקבוצה למדו חבריה לתמוך זה בזה ולהוות מסגרת חברתית משמעותית המקיימת קשרים רצופים באמצעות קבוצת ה- whats app שנבנתה עבורם. מעבר לחילופי מידע על תרופות, סוגי טיפול ותוספי מזון שונים פיתחה הקבוצה יכולת מרשימה של התערבות במצבי משבר ומתן תמיכה רגשית לחבריה בעתות של מצוקה נפשית. כך למשל ניתנה תמיכה והדרכה לחברה שחששה מביצוע בדיקות M.R.I ולחברה נוספת שסבלה מהתקף טרשת בחודשים הראשונים להריונה הראשון. הקבוצה תמכה גם בחברה שהייתה בתהליכי גירושין מבעלה ובחברה אחרת שהתמודדה עם מחלת הסרטן. הקבוצה סייעה גם לאחת החברות לקבל החלטות גורליות בעת שקיבלה התקף טרשת והייתה בעיצומן של הכנות אחרונות לקראת נסיעה ממושכת עם משפחתה לחו”ל לשליחות מקצועית של בעלה.

חברה חדשה הצטרפה לקבוצה סמוך לזמן שבו הובחנה כחולת טרשת, חברה זו הייתה שרויה בחרדה קשה עם תובנות מזעריות על מהות המחלה ומה שצפוי לה בהמשך הדרך. ובעיקר היה לה קושי משמעותי לקבל את המחלה ולהשלים עם מצבה. גם במקרה זה נרתמו החברים לספק מידע, לתמוך ולהנמיך את עוצמות החרדה ככל שניתן.

במהלך השנה שלושה חברי קבוצה אושפזו עקב התקפים קשים, חברים אלה זכו להתעניינות מצדם של חברי הקבוצה האחרים ולביקורים בבית החולים.

באחד המקרים למדה הקבוצה את הקשר הישיר הקיים בין עומס בלתי מבוקר במקום העבודה, קריסת מערכות פיסיות ורגשיות ואשפוז ממושך בבית החולים. במקביל, למדה הקבוצה גם על דרכי ההתמודדות עם המצב ועל הדרכים ליציאה ממנו בשלום באופן יחסי. במקרה נוסף, למדו החברים על הקשר שבין התקף קשה, פגיעה ביכולת הנידות ואשפוז ממושך, אל מול החלמה יחסית דרמתית שניתן לזקוף אותה, לפחות באופן חלקי, לאוריינטציה הנפשית החיובית של החבר ולתמיכה יוצאת הדופן שזכה לה מצדם של בני המשפחה הקרובים ואנשי הקהילה הסובבים אותו.

בשנה זו התמודדה הקבוצה עם קשיים קוגניטיביים ועם בעיות שליטה בסוגרים של חלק מחבריה.
בעזרתה של עו”ד לינוי אולניק זכו בשנה זו 5 חברים למימוש זכויותיהם הרפואיות וכאן המקום להודות לעו”ד אולניק על עבודתה המסורה והמקצועית.

בשעה טובה, בשנה זו, נולדו לשניים מחברי הקבוצה תינוקות ראשונים. חשוב לציין שכל אחד משני החברים, מצא את בן/ בת זוגו, לפני שנתיים, בעת היותם חברי הקבוצה. הן ענין הנישואין והן ענין הלידות ראויים להתייחסות מיוחדת מאחר והם קשורים באופן הדוק לחלק מהנושאים שמעסיקים את חלקם של חברי הקבוצה הרווקים.

חשוב לציין, שבצד הנשירה של חלק מהחברים שלא מצאו את מקומם בקבוצה או שהגיעו למיצוי ציפיותיהם, נוספו לקבוצה בשנה זו 3 חברים חדשים שנקלטו ומשתתפים בה באופן פעיל.

21 אפריל 2024

חברי האגודה הישראלית לטרשת נפוצה יצרו עבודות אומנות המשקפות את הפנים הרבות של הטרשת הנפוצה – הקשיים שהיא גורמת, ההבנה שהיא מעוררת לעיתים הערכים האנושיים

29 מרץ 2024

תכנייה ללקויי ראייה   יום עיון וירטואלי (בזום)  לציון חודש הטרשת הבינלאומי יום שלישי, 4/6/24 ,כז’ באייר, תשפ”ד  מפגש וירטואלי מוח וגוף (בזום) – בשורה

20 מרץ 2024

שלום לכולם, – עם פרסום סל הבריאות לשנת 2024 לפני כחודש וחוזר מנכ”ל משרד הבריאות לגבי התוויות התכשירים השונים בסל לפני מספר ימים, לפיהם ניתן

14 מרץ 2024

מרפאת האסתטיקה של ד”ר ארוש יואב בשיתוף האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מזמינים אתכם למפגש “יופי – אסתטיקה ניראות ובריאות”

04 מרץ 2024

לרגל חודש הרמדאן, האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מאחלת לכם: שימי רמדאן זה יהיו ימים של בריאות, הקלה מכל הייסורים והמצוקות, מתן תשובה לכל התפילות ומי

02 מרץ 2024

המרפאה לטרשת נפוצה, והיחידה לנוירואימונולוגיה במרכז הרפואי הלל יפה בשיתוף עם האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מזמינים את המטופלים בטרשת נפוצה ובני משפחתם – לקראת חג האביב

Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this