קבוצת בלינסון וותיקים – סיכום פעילות לשנת 2018

ד"ר אברהם לוי, עו"ס, מרצה ומנחה קבוצות

עודכן 26.12.2018

קבוצת בלינסון וותיקים
סיכום פעילות לשנת 2018

ד”ר אברהם לוי, עו”ס, מרצה ומנחה קבוצות

קבוצת “בלינסון וותיקים”, הינה קבוצה שפועלת בתוך בית החולים ובתיאום מלא עם הצוות הרפואי שמטפל בחברי הקבוצה.

הקבוצה מונה כ 18 חברים וותיקים שרובם כבר פרשו מחיי עבודה. עם השנים, ומסיבות שונות, שינתה הקבוצה, באופן חלקי, את הצביון של הרכב חבריה : מקבוצה שהייתה מורכבת בעיקר מזוגות נשואים, בנויה כיום הקבוצה בעיקר מחברים בודדים. חלק מהחברים הוותיקים פרש ואת השורות מילאו חברים חדשים.

הקבוצה מאופיינת ע”י קשרי תמיכה חברתיים שמקבלים חיזוק מהקמתה של קבוצת WhatsApp אינטרנטית המלווה על ידי חברת קבוצה מתנדבת שמטפחת את קשרי החברים.

בנוסף למנחה הקבוע, התלוו השנה לקבוצה שני סטודנטים מבית הספר לעבודה סוציאלית של מכללת מבח”ר. סטודנטים אלה, ליוו באופן פרטני חלק מחברי הקבוצה ובמשך שנת הלימודים היו שותפים גם למפגשים הקבוצתיים ובסוף כל מפגש נתנו לקבוצה משוב תורם ומפרה.

במשך שנה זו התקיימו 10 מפגשים קבוצתיים שדנו בנושאים מגוונים שהועלו ביוזמתם של החברים בהתאם לצרכיהם האישיים. בין היתר, עלה הנושא של התמודדות עם משבר הפרישה מחיי עבודה ובניית סל פעילויות למילוי החלל שנוצר כתוצאה מכך. התמודדות עם תחושת העייפות המתמדת שמלווה את חולי הטרשת, התמודדות עם תחושות בדידות, הכנת חברים לקראת וועדות רפואיות, טיפול בבעיות תקשורת בתוך המשפחה :בנות ובני זוג, בנות ובנים בוגרים וכן טיפול בהורים זקנים.

הקבוצה שימשה מסגרת להחלפת מידע על תגובות לשימוש בתרופות שונות וכמסגרת תומכת להתמודדות עם מצבי משבר, דכאון וירידה במצבי הרוח. נושאים נוספים שהטרידו את החברים היו התמודדות עם מה שקרוי “מחלה שקופה” שבה אין נראות חיצונית עם מגבלות גופניות. וכן נושאים שקשורים לביטוח סיעודי. הקבוצה ליוותה שתי חברות בעיבוד תהליך האבל שעברו לאחר מות בני זוגן. נושא המוות ומשמעות החיים עלו גם הם וכן בעיות של דימוי עצמי, מקורות תחושת הבושה והדרכים להתמודד איתם.

20 מרץ 2024

שלום לכולם, – עם פרסום סל הבריאות לשנת 2024 לפני כחודש וחוזר מנכ”ל משרד הבריאות לגבי התוויות התכשירים השונים בסל לפני מספר ימים, לפיהם ניתן

14 מרץ 2024

מרפאת האסתטיקה של ד”ר ארוש יואב בשיתוף האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מזמינים אתכם למפגש “יופי – אסתטיקה ניראות ובריאות”

04 מרץ 2024

לרגל חודש הרמדאן, האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מאחלת לכם: שימי רמדאן זה יהיו ימים של בריאות, הקלה מכל הייסורים והמצוקות, מתן תשובה לכל התפילות ומי

02 מרץ 2024

המרפאה לטרשת נפוצה, והיחידה לנוירואימונולוגיה במרכז הרפואי הלל יפה בשיתוף עם האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מזמינים את המטופלים בטרשת נפוצה ובני משפחתם – לקראת חג האביב

Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this