קבוצות תמיכה 2010

עודכן 18.05.2014

קבוצות תמיכה 2010

האגודה הישראלית לטרשת נפוצה (ע”ר)

קבוצות תמיכה חדשות באגודה הישראלית לטרשת נפוצה – לאחרונה התבשרנו בפתיחתן של שלוש קבוצות תמיכה חדשות!

  • קבוצת תמיכה לנשים צעירות דוברות ערבית – קופ”ח שיך ג’ראח, ירושלים– בחסות:

– חב’ מדיסון פארמה
– חב’ מרק סרונו

  • קבוצת מטופלים צעירים ומתפקדים – אולם טננבאום, בי”ח הדסה, ירושלים – בחסות:

– חב’ מדיסון פארמה
– חב’ מרק סרונו

  • קבוצת תמיכה, אזור דרום וערד – מתנ”ס ערד

קבוצות התמיכה הפועלות באגודה הן קבוצות פעילות ודינאמיות. הקבוצות שונות בסגנון ההתנהלות, אופי הקבוצה, ההנחיה והוותק.
פעילות הקבוצות היא הד לצרכים הבאים לידי ביטוי בקהילה. האגודה קשובה לקורה ומקבלת מהקהילה ידע לגבי הצרכים המשתנים.
לאור בקשות ודרישות נפתחו, מיד אחרי החגים, קבוצה במזרח ירושלים, קב’ צעירים בירושלים וקבוצה בערד.
בימים אלו, בהן נאבקות עמותות על קיומן ופעילותן, חידוש והרחבה אלו אינם מובנים מאליהם ! אנו מודים מקרב לב לתורמים העושים כה רבות למען החולים!
קבוצות התמיכה מהוות מקום מיוחד, ללא תחליף, לחבריהן ומלוות את החברים לאורך שנים, בהתמדה ובמסירות. כידוע, הקבוצות הינן פתוחות ומאפשרות לכל אדם להצטרף, לחלוק, לקבל, להיתמך ולשתף.
לאגודה – יישר כוח על פעילות ברוכה ההולכת וצומחת !

אוסנת שיזף, M.A.
רכזת קב’ התמיכה באגודה ומנחת קב’.

סיכום פעילות קבוצות תמיכה – האגודה הישראלית לטרשת 2009-2010

מדווחת: אסנת שיזף M.A. מנחת קבוצות ורכזת קבוצות התמיכה באגודה

קבוצת אשקלון
קבוצת אשקלון הוותיקה, נפגשת באופן קבוע ומסודר – אחת לחודש. חברי הקבוצה מגיעים מאשקלון, אשדוד, קריית מלאכי, קריית גת וכן ממושבים בסביבה. הקבוצה מונה כשמונה עשר חברים. חברי הקבוצה מגיעים לכל מפגש, שמחה – הרכזת הנמרצת של הקבוצה מעדכנת ונותנת תמיכה בנושאים הקשורים לביטוח לאומי ועוד.
במפגשי הקבוצה עולים נושאים מגוונים : משפחה, ילדים ונכדים, תקשורת בין אנשים קרובים יותר ופחות, הרגלי חיים, הפרדה בין עיקר לטפל בחיינו, יצירה, עזרה לזולת ועוד ועוד.
העיקרון המנחה את שיחות הקבוצה הוא הלמידה כיצד נוציא את הטוב בכל מצב. לחברי הקבוצה קשר טוב עם האגודה וכל פעילות ארצית מתקבלת בשמחה – תמיד ישתתפו אנשים מהקבוצה בימי עיון, נופש וכו’. לקבוצת אשקלון הייתה עד כה פעילות נוספת – יוגה עם דביר, לפני כל מפגש קבוצה. לאחרונה, עקב לוח זמנים של דביר הופסקה פעילות זו – אך אנו מתכננים להחזירה בשנה הקרובה.

קבוצת עמישב
קבוצת עמישב, כשמה, נפגשת בפתח תקווה, במתנ”ס עמישב. זוהי קבוצה הנפגשת כשלוש שנים. הקבוצה קטנה והגרעין הקבוע עדיין לא גדל.
החברים הקבועים מקפידים להגיע לפגישות והם זוכים גם למפגש של יוגה עם דביר לפני מפגש הקבוצה. חברי קבוצת עמישב משוחחים ודנים בטווח רחב של נושאים.
מהי התנהגות אסרטיבית ? האם אפשר לרכוש התנהגות כזו ? כיצד מתמודדים עם כעסים הנמצאים בחיינו ? כיצד מעבירים ביקורת בין אנשים, כך שלא תפגע ? מהם גבולות בחיים, בין בני המשפחה והילדים ? בקבוצה יש אווירה אינטימית וחברית – יחד עם זאת אנו מצפים לגדול ומזמינים חברים נוספים להגיע ולהשתתף.
מתנ”ס עמישב מקבל את הקבוצה בזרועות פתוחות וקשוב לבקשות, כמיטב היכולת והתחושה במקום – טובה.

קבוצת הרצליה
קבוצה זו פועלת כבר כשמונה שנים בבית הפיס בהרצליה הצעירה. במשך השנים הצטרפו, לגרעין הקבוע, ואף נשרו חברים אחרים.
הרכזת של קבוצת הרצליה – עידית בראון יזמה בזמנו את הקמת הקבוצה ותורמת הרבה לפגישות. מפגשי הקבוצה קבלו במהלך השנים אופי מיוחד. הקבוצה אינטימית מאד והשיחות הינן חבריות, פתוחות ותומכות. חברי הקבוצה מכירים זה את זו, מעודכנים ומלווים בקורה במשפחות ובחיים.
בנלווה לתופעות המחלה השונות אנו מדברים על יצירתיות ועשייה, על אופטימיות ושמחת חיים, על שינויים וחידושים במשפחה ואצל הפרט. לאחרונה דברנו על חתונות הילדים וקבלת אנשים חדשים למשפחה, התרוקנות הקן המשפחתי, קבלת שינויים והסתגלות אליהם ועוד.
לקבוצת הרצליה מגיעים חברים מהרצליה, רעננה, כפר סבא וגם נתניה. גם קבוצה זו תשמח לגדול ולהוסיף לשורותיה עוד משתתפים.

קבוצת מגל
זו קבוצה שעברה בחייה הארוכים מספר שינויים. מדובר בקבוצת חדרה הוותיקה שפעלה בבי”ח הלל יפה במשך שנים, עד לשינוי במקום ובמנחה. לאחר ניסיון קצר, שלא עלה יפה , עברנו מחדרה לקבוץ מגל, שם אנו זוכים לאירוח נעים במיוחד במקום המתאים להתכנסות הקבוצה.
ייתכן שעקב השינויים, או העובדה שקבוץ מגל אינו על כביש ראשי, הקבוצה הצטמצמה וכיום אנו רוצים ומנסים להגדילה.
גרעין קבוע של חברים מגיע בהתמדה, וככל שאנו נפגשים אנו רואים שתמיד יש על מה לשוחח ומה לשמוע ולהשמיע. חברי הקבוצה עוזרים זה לזה באינפורמציה והמפגשים מהווים מקום טוב לשאלות ולמידע, כמו לשיחות בנושאים אישיים יותר ומעמיקים.
לא מזמן הזמנו את ד”ר עינת שבל לפגישת הקבוצה והיא דיברה על שינויים קוגניטיביים היכולים לחול אצל אנשים החולים בטרשת. מפגשים כאלה מפרים ומעניינים ואנו שמחים לעשותם.

קבוצת חיפה
קבוצת חיפה נפגשת באופן קבוע, אחת לחודש, במרכז יום לקשיש בכרמל. התברכנו במקום יפה ומאיר פנים ואנו מתקבלים שם במאור פנים.
מפגשי הקבוצה עמוסים תמיד, הן בחברים והן בנושאי השיחה. המפגש החברתי חשוב מאד לחברים ולעיתים הוא נקטע, ע”י הרצון לנהל שיחת קבוצה מסודרת. חברי הקבוצה עוסקים במגוון נושאים : החל מהעיסוק החשוב והנחוץ בנושאי פתרונות ודרכי טיפול במחלה דרך נושאים אישיים וחברתיים רבים המעסיקים אותנו בחיינו.
עולות סוגיות שונות ולעתים לא קלות : איך מתמודדים עם ירידה בתפקוד, עם הקושי להגיע למקומות ולהיות פעיל כפעם. יחס החברה הסובבת לאדם שניכרת בו מוגבלות מסוימת, וכן יחסי אנוש, כעסים, העברת ביקורת, תקשורת בין אישית ועוד.

הקבוצה הירושלמית – סיכום שנתי
תש”ע, 2009-2010

הקבוצה הירושלמית הינה קבוצה ותיקה הפועלת מזה כ-30 שנה וחלק ממייסדיה ממשיך את חברותו בה גם בימים אלה.
הקבוצה מוגדרת כ”קבוצה פתוחה” הכוללת גרעין משתתפים קבוע שאליו מצטרפים מידי פעם חברים חדשים.
פגישות הקבוצה נערכות אחת ל- 3 שבועות במלון “ענבל” ובכל מפגש משתתפים בממוצע כ- 20 איש. את הקבוצה מרכזת בהתנדבות אחת ממייסדות הקבוצה וההנחיה מתבצעת על יד עובד סוציאלי שמלווה את הקבוצה מזה כעשר שנים.
החברות בקבוצה הינה הטרוגנית והיא כוללת יהודים וערבים, דתיים וחילוניים, עולים וותיקים, צעירים ומבוגרים, כאלה שאובחנו לפני שנים רבות וכאלה שאובחנו לפני זמן קצר יחסית. הקבוצה מאופיינת בחברים שמכירים זה את זה תקופה ממושכת וחלקם מקיים קשרי חברות מעבר למפגשי הקבוצה הרגילים.
הפגישות משמשות לתמיכה הדדית, להחלפת מידע על תרופות, טיפולים רפואיים וטיפולים אלטרנטיביים וכן עדכונים בקשר להתפתחות המחקר על מחלת הטרשת. במשך השנה האחרונה דנה הקבוצה במגוון רחב של נושאים שכללו בין היתר: דיון על התחושות המתלוות למעברים משלב אחד של המחלה לשלב מתקדם יותר, רכישת המודעות שהסימפטומים של המחלה שונים מחולה לחולה, ומכאן גם החשיבות של העמקת ההכרות האינדיבידואלית עם ה”עצמי”.
שיפור דרכי התקשורת עם בני המשפחה – ילדים ובני זוג, פיתוח סביבה תומכת וסיוע של החולה עצמו בפיתוחה וטיפוחה של סביבה זו, פיתוח גישה אסרטיבית אל מול נציגי שירותים ציבוריים, התוודעות למחקרו של ד”ר זאמבוני בנוגע לקשר שבין מחלת הטרשת לניקוז לקוי של דם ורידי, וכן הרצאה על הומיאופטיה, טיפול בשיטת הצ’יקונג ודמיון מודרך.

מרגלית לב ואברהם לוי

סיכום מפגשי קבוצת התמיכה לדוברי רוסית מבאר שבע

מדברי חברי הקבוצה:
“…דרך הקבוצה, דרך הקשר נדע על חדשות בעולם החברים, ובעולם כולו. אני מחכה לכל מפגש, כל מפגש הוא יעיל, במיוחד בשבילי, כי חיי עוברים בחלל סגור והקבוצה מרחיבה את אופקיי…”

“…אני פוגש כאן תמיכה נפשית ורגשית, תובנה, מבט חם ומילה תומכת…”

“…נהדר שנפגשים, שומרים על הקשר ומשיגים פסגות חדשות, לא שמעתי על קבוצות מסוג זה, רק אצלנו. תודה על כל פגישותינו.

” אני מרוצה שיש לנו את הקבוצה. מתכנסים, שוכחים על צרות ובעיות והלוואי שימשך כך. אני מאחל לקבוצה שתגדל ותצמח, ונהנה אחד מהשני, ונהיה קשובים אחד לשני”.

הקבוצה של דוברי רוסית מתכנסת בבאר שבע יותר מעשר שנים. את הפגישה האחרונה, המסכמת את השנה ואת העשור הקדשנו לזכרונות וגם דברנו על משמעות הקבוצה ומקומה בחיים של החברים. זה היה מפגש של זכרונות על רגעים שמחים ועצובים בחיי הקבוצה, על הקשר בין החברים, על אנשים שעזבו, על השינויים שחלו עם הזמן בתפקוד של החברים… אני כמנחה שמחתי לקבל משוב חיובי ולשמוע שהקבוצה היא משמעותית בתהליך התמודדות יומיומית של אנשים עם מחלתם ועם בעיות שמסביבה.
החברים מעוניינים להמשיך ומקווים לגדילה ולצמיחה של הקבוצה ולחיזוק הקשר בין חבריה.

אני מאחלת לקבוצה שנים ארוכות ופוריות!!!

סבטלנה אריוטקין
מנחת קבוצה

קבוצת תמיכה לדוברי רוסית – באר שבע
לקבוצה ישנו גרעין קבוע המגיע כמעט לכל המפגשים, ורוב האנשים הללו הם ותיקים, זאת כדי לאפשר לכל משתתף להתבטא, להשוות ולזהות תחושות ורגשות, וכן כדי ליצור דינמיקה בין המשתתפים. קבוצה קטנה שהחברים בה מעריכים את תחושת שותפות הגורל שנוצרה ביניהם, עשויה במשך הזמן לגדול ולקלוט חברים חדשים.
הרחבת הקבוצה וקליטת חברים נוספים עשויה להוות תשתית להפעלת שירותים שונים, ואף הפיכה לארגון של ממש.

הקבוצה נפגשת אחת לחודש בבית אבות גני יעלים בחדר תרבות, נוח ויפה, באווירה נעימה: מדפי ספרים, כיבוד קל.

קבוצת התמיכה לדוברי רוסית המשיכה את עבודתה. השנה זכינו למצוא מקום קבוע למפגשים בבית אבות “גני יעלים” והפגישות עברו באווירה ביתית וחמה.

לצערנו מצב הבריאות של החברים וגם קשיים בניידות אינם מאפשרים לכולם להגיע כל חודש. בכול מפגש משתתפים 7 חברים בממוצע. חברי הקבוצה מעלים מגוון של נושאים. גם השנה שוחחנו על הנושאים הקשורים להתמודדות עם המחלה : קשיים בתפקוד, שיטות פיזיותרפיה שונות, ציוד ומכשירי עזר, טיפול תרופתי וכמובן תמיד במרכז הייתה תקווה שמלווה אותנו בכל הפגישה.

יחד עם זאת מטרת הקבוצה השנה הייתה לחזק ולהעצים חלקים בריאים הקשורים לחיי משפחה, זוגיות וחינוך ילדים, יצירתיות של חברי הקבוצה. כך א.ם. המשיך להפתיע אותנו בכשרונותיו הסיפרותיים, ג.ג. התחילה ללמוד בחוג דרמה ושיתפה אותנו בהשגיה.

השנה עלו במפגשים רעיונות לשינוי ורעננות של הקבוצה. חבריה מעוניינים להיפגש לא רק בחדר קבוצות אלא גם לצאת לפעילויות אקטיביות יותר (עלו רעיונות להפגש בטבע, לנסוע יחד למרחצות “נאות מדבר” או לצאת לקונצרת של תזמורת “סימפוניאטה”).

ההכרות הממושכת בין המשתתפים תורמת לאווירה משפחתית בקבוצה, וכמו בכל המשפחה מערכת היחסים אינה פשוטה ולפעמים נוצרת ביקורתיות ברמה זו או אחרת . לאור זאת, בין היעדים שלנו לשנה הבאה – לעבוד על ביקורת בונה. הדבר יאפשר לפתח פתיחות ואוטנטיות של המשתתפים בקבוצה.

סבטלנה אריוטקין,
מנחת קבוצה

סיכום שנת 2009-10 קבוצת תמיכה – רחובות

טלי ארד – שטייניץ, מנחה קבוצת רחובות
מנחה, מדריכה ומאמנת אישית ליחסים במשפחה
בקיץ לפני כשנה מתה חברת הקבוצה, קרלה.

קרלה הייתה חולה כבר כחודש וחצי לפני שהלכה לעולמה. בשבוע האחרון לחייה, כאשר מצבה החמיר, חברי הקבוצה היו מעורבים בניסיון להגיש עזרה ולמצוא פתרונות למצבה. כך התחלנו את השנה עם הלוויה, מפגש לכבודה של קרלה, התמודדות עם אובדן של חברה בקבוצה, ועם כעס ותסכול על המצב הקשה אליו נקלעה.

השנה הצטרפו אלינו זוג צעיר – צעיר בשנים רבות משאר חברי הקבוצה, שהביא לתוך הקבוצה הוותיקה שלנו, בה החולים הם חולים ותיקים, קשיים ודילמות של התמודדות עם המחלה בבית בו גדלים פעוטות, וכאשר המחלה הינה עדיין “עובדה טרייה”.

כמידי שנה, היו מספר אנשים שפנו מתוך כוונה להצטרף, אך מעולם לא הגיעו, והיו גם כמה שבאו לטעום ולא חזרו. אנו נשמח מאוד לצרף לשורותינו מצטרפים חדשים נוספים.

באופן כללי השנה הזו נשזרה בקבוצתנו סביב הנושא “זוגיות”. הנושא עלה לראשונה מתוך שיתופים שהעלו חברי הקבוצה באופן ספונטני, וסיכמנו שנדבר עליו, ונרחיב אותו. דנו בהיבטים שונים של הזוגיות:

  • השינויים שעוברים בני הזוג והזוגיות עצמה, בעקבות מחלה של אחד מבני הזוג.
  • קשיים וכוחות הנוצרים ומתגלים בין בני הזוג.
  • תלות הדדית חדשה שמתפתחת – תלותו של בן הזוג החולה, ותלותו של הבריא.
  • שינוי במאזן הכוחות בין בני הזוג ובתחושת הערך.
  • תחושות אשם בין בני הזוג.
  • תקשורת כאמצעי להבין זה את זה, ותקשורת במצבי קונפליקט.
  • שליטה וחוסר שליטה בחיים, ובניהול המשפחה במצב של חולי, מזווית הראיה של כל אחד מבני הזוג.
  • תחושת קורבן, האם “נהרסו לי החיים”? ואולי חל שיפור באיכות חיי? או באיכות היחסים שלי במשפחה?

הדיונים בנושאי הזוגיות העלו על פני השטח את הצורך לדון בקבוצות קטנות בכלל, ואת הצורך להתחלק לקבוצת הבריאים וקבוצת החולים מידי פעם, ולקיים דיון ב”קבוצת השווים”. ועוד לא סיימנו את נושא הזוגיות, עוד ידנו נטויה. במקביל עלו השנה גם נושאים חדשים לפי הצרכים של המשתתפים, כגון: יחסים בין הורים לילדים צעירים, יחסים בין הורים לילדים בוגרים ובני זוגם והנכדים, יחסים במשפחות ב”שלב ב'”.

בברכת סיום שנה נעים, וחופש מהנה.

קבוצת צעירים חיפה – סיכום שנתי 2009/2010

דבורה בלום , עובדת סוציאלית תעסוקתית מדריכה ומאמנת
קבוצת הצעירים בחיפה הינה קבוצה מיוחדת ומאוד מאתגרת. בקבוצה זו חווינו במהלך השנה ארועים מרגשים ולמדנו להנות גם בשעה שקשה ומצב הבריאות לא וודאי ומתעתע.
הדינמיקה שנוצרת בכל פגישה מאפשרת בכל פעם לשים דגש על משתתף כזה או אחר וכן להגיע מעט למצבי הכללה שעשויים להעצים את המשתתפים. הקבוצה מאוד מגובשת, מלווה בעת שמחה וגם בכאב.
נולדו בקבוצה שני תינוקות חדשים. אחת המשתתפות נסעה יחד עם בעלה בעקבות עבודתו לארה”ב, והדבר היה מלווה בלא מעט חששות וחרדה. הקבוצה מפרגנת מאוד לכל מי שנראה שהוא מצליח לתפקד למרות המגבלות. בקבוצת הצעירים יש מקום לכולם, כל אחד והמייחד אותו ואת דרך ההתמודדות שלו. בכל פעם חבר אחר לוקח פיקוד ומנסה להעביר את דבריו. במהלך המפגשים השתמשתי במגוון טכניקות התערבות על מנת להעביר את זמן הפעילות בצורה מקצועית ומעניינת.
לא תמיד קל לחברי הקבוצה לשתף פעולה עם תהליכים המנסים לעורר מודעות ואי נחת. השתמשתי בקלפים טיפוליים שיצרתי, בקולאז, בקלפי אשיגא, בכתיבת חזון וסדר יום, כמו כן נעזרנו בשרותיה של ורד והתנסינו בכתיבה יוצרת בהנאה גדולה..הכיוון הינו בהחלט לאפשר גישה למצב הרגשי בדרך עקיפה ולא מאיימת.
הזמנתי מרצה שהרצה על דרכי טיפול אלטרנטיביות – הקבוצה לא השתכנעה מהתכנים שהועברו. במהלך המפגשים אנחנו דנים בחזון האישי והקבוצתי ומנסחים מדי פעם חוזה, מה עלינו להפיק ממפגשים אלה על מנת לצאת יותר נשכרים. היה קושי רב בכתיבת חזון מייצג ומחייב אולם אנחנו לומדים לזהות הרגלים ודפוסים שלא מסייעיים לחברי הקבוצה להתמודד עם מה שקורה להם בשגרה. פניתי למדד מעל”ה על מנת לבדוק אפשרות של הכרה בקושי להשתלב בעולם העבודה לחולי טרשת נפוצה ואני במגמה לקדם את סוגיית התעסוקה עבור החולים המעוניינים בכך. הקבוצה אקטיבית רק כשהם נפגשים בקבוצת התמיכה. אין מפגשים נוספים עצמאיים. הם מעוניינים להמשיך את המפגשים בבתים שלהם אולם המרחקים של מקומות המגורים מקשים על כך. הקבוצה למדה לכבד את הכללים הנהוגים בה כגון, עישון, ונוכחות מלאה בזמן הפעילות על מנת לייצר רצף והקשבה למה שקורה למשתתפים.
החברים דואגים להגיע בזמן ולא לאחר.
עלתה סוגיית השימוש בקנביס להקלה על הנוקשות ולהטבה במעט של תחושות אי השקט והחרדה. להצעתי לבחון את שיטת פלדנקרייז, לא מצאתי התלהבות, למרות שיכולתי לגייס מורה לתת טעימה של הנושא.
ניראה שלקבוצה חשוב לשמור על השיגרה ולתת בעיקר מקום לתקשורת אמפטית ביניהם, תחזוקה שוטפת והעצמה אישית וקבוצתית. תוכניתנו לשנה הבאה לכתוב חזון אישי של כל אחד מחברי הקבוצה והיכן הוא רואה את עצמו בכל הרמות:
אישי, זוגי, משפחתי, תעסוקתי, חברתי ובריאותי.
הפעילות תעשה על פי פורמט שנתכנן יחד שיכיל ויעמוד על הצרכים המיוחדים לכל אחד מהמשתתפים. אני מאחלת לכולנו הצלחה בהגשמת הפעילויות בהנאה, ובלכידות.

“קבוצת המבוגרים” בבית החולים בלינסון – סיכום שנתי, תש”ע 2009-10

“קבוצת המבוגרים” הפועלת בבית החולים “בלינסון” הוקמה לפני כ- 5 שנים והיא מופעלת במשותף על ידי המחלקה הנוירולוגית של בית החולים והאגודה לטרשת נפוצה.
הקבוצה נפגשת אחת לחודש בתוך בית החולים והיא מונחית על ידי עובד סוציאלי בעזרת אחות המחלקה. הקבוצה מונה כ- 20 חברים קבועים והיא הומוגנית למדי מבחינת גיל המשתתפים ומבחינת מצבם הרפואי. חלק מחברי הקבוצה מגיע לבד, וחלקם האחר מגיע בלוויית בני/בנות זוגם.
המפגש כולל ארוחת צהרים קלה שמוגשת לפני הדיון הקבוצתי, אשר תורמת לאווירה החברתית ולחיזוק הקשרים בין המשתתפים. חברי הקבוצה קשורים זה לזה ומפגשי הקבוצה מהווים עבורם מפגש חברתי חם ותומך.
המפגשים שנערכו במהלך השנה כללו בין היתר: שיפור התקשורת עם ילדים ובני זוג, התמודדות עם בעיות זיכרון ובעיות קוגניטיביות, קבלת המחלה והשלמה נפשית עם קשיים רגשיים, שמתעוררים כתוצאה ממעבר משלב אחד של המחלה לשלב מתקדם יותר, התמודדות עם בעיות של חוסר אמון בתרופות ובשירותים רפואיים, עיבוד תהליך האבל בעקבות מותה של חברה בקבוצה, הרצאה על קשיי תיפקוד במערכת השתן אצל חולי טרשת, התוודעות למחקרו של ד”ר זאמבוני בנוגע לקשר בין מחלת הטרשת לניקוז לקוי של דם ורידי, מימוש זכויות הביטוח הלאומי, ביטוח סיעודי ומשמעותו המיוחדת בקרב חולי טרשת, שימוש בשירותים חברתיים לבילוי שעות הפנאי, התמודדות עם בעיות שמתעוררות בקרב נכים בטיולים לחו”ל, קיום פיקניק בחיק הטבע.

רשם ד”ר אברהם לוי
מנחה הקבוצה

מפגש משפחות – קב’ ותיקים בילנסון

באחד ממפגשי קבוצת התמיכה של ביה”ח בילינסון לחולי טרשת נפוצה מבוגרים , הציע בעלה של אחת החולות , שמלווה אותה באופן קבוע לפגישות ולעתים מגיע בלעדיה, בגפו , שאולי כדאי לעשות מפגש משפחות בשעות הערב , במקום נטראלי ובשעות שעוד בני משפחה , שאינם משתתפים באופן סדיר בקבוצה יוכלו להגיע.
הועלו מספר הצעות לגבי מיקום הפגישה למשל ביער בן שמן ועוד הצעות למקומות בעלי נגישות לנכים. לבסוף נבחר הפארק הלאומי ברמת גן כמקום המפגש.
ביום חמישי בתחילת חודש יוני התקיימה פגישת הקבוצה בשעת בין הערביים בפארק הלאומי ברמת גן. התקבצו ובאו מירושלים, מהשפלה, מגדרה עד חדרה ומההתנחלויות , עמך ישראל ובני זוגם. מזג האויר האיר לנו פנים והיתה רוח קרירה , שחיממה את הלבבות במפגש.
שלשה כסאות גלגלים הגיעו בקלות מהחניה והשרותים הקרובים הקלו על כולם הן בנקיונם והן בנגישותם. מבחינה קולינרית כל משפחה הביאה מעדנים מהמומחיות שלה והיו גם מעדנים אוטנטיים של תפוצות רבות.
הגיעו גם האחות לינדה ומנחה הקבוצה ד”ר אברהם לוי , שהפתיע את כולנו והגיע עם אשתו ושיחד עזרו לגיבוש המשפחות ולאוירה הנוחה והבלתי אמצעית. במהלך החלק הראשון של הפגישה הגיעה במקרה, כלה חרדית, לבושה בשמלת כלה, עם צלם של המשפחה להצטלם בפארק. מנחה הקבוצה ד”ר אברהם לוי הפתיע אותנו שוב והזמין את הכלה לבוא להרוות את צמאונה ביחד איתנו והצלם צילם אותנו כשהכלה במרכז המעגל. עוד הפתעות ציפו לנו, מתברר שבעלה של אחת מחברות הקבוצה עבד עימי באותו מקום עבודה מבלי שידענו שיש לנו עוד דבר משותף.
באווירה הנעימה והקולינרית , ביקשה אחת החברות לשוחח על בעיה שמטרידה אותה. שמחנו לשמוע התיחסויות ועצות מבני זוג ומחברים חדשים שהצטרפו באופן חד פעמי, והן מחברי הקבוצה בהנחייתו של אברהם.
יצאנו נשכרים כולנו מהחלק החברתי ומהחלק התמיכתי והרגשנו כקהילה קטנה מאוחדת ומגובשת. תודתנו נתונה ליוזמות הקבוצה ד”ר רונית מוסברג והאחות לינדה, שללא תמיכתן ועידודן כל זה לא היה מתקיים.
אחרון חביב, ד”ר אברהם לוי, שמעניק לנו בכל פעם מנסיונו הרב ומנעימות הליכותיו להצלחת המפגשים. יוסי.

ד”ר אברהם לוי
מנחה קב’ ותיקים בלינסון

פגישה בפארק

על מפגש קבוצה – קב’ תמיכה ותיקים בילנסון
ביום חמישי 3.06.10 קיימה קבוצת חולי טרשת בלינסון מפגש גיבוש בפארק לאומי רמת גן. המפגש היה מוצלח מאוד למרות שלא כל החברים הגיעו. כולנו דאגנו לכיבוד יפה – עוגות, עוגיות ,פירות, נשנושים, שתייה קרה וחמה – הכל היה טעים מאוד.

רוב החברים הגיעו עם בני זוגם שהשתתפו בדיון. שמענו אותם איך הם תומכים בתוך המשפחה בבני זוג חולה והיה מעניין להכיר אותם אישית אחד, אחד.

במפגש שמענו על טיול מעניין לחו”ל מפיו של חבר לקבוצה , שהוא רופא במקצועו וגם חברה שלנו קיבלה תמיכה מילולית ומעשית מצד החברים בקשר לבעיה אישית. השיחה הונחתה ע”י דר’ אברהם לוי המקסים, מגיעה לו תודה מיוחדת על תחושת האכפתיות והמקצועיות שמעביר לנו בכל מפגש.

כולנו היינו מרוצים מבחירת המקום מהאויר הצח, מהארגון והדיון. אנו כבר מצפים למפגש הבא.
מאחלת לכולנו רק בריאות איתנה
ונתראה בהמשך תמיד עם מצב רוח טוב

להתראות – אגנס

סיכום מפגשים בקבוצת תמיכה בשנת תש”ע

קבוצת תמיכה לדוברי רוסית באזור חיפה, הקריות קיימת יותר מ-15 שנה.
נפגשים פעם בחודש בימי ראשון במתנ”ס גושן שבקרית מוצקין.
השנה, במפגשים, שמנו דגש על התמודדות של בני משפחה עם המחלה.
מקובל לומר שמחלת טרשת היא מחלה משפחתית.
על בני הזוג מוטלת מעמסה רבה (גם רגשית וגם פיזית).
בקבוצה אנחנו מתייחסים, חוץ מנושאים שקשורים לחולה עצמו – גם לבני זוגם הבריאים, כי בן זוג הבריא הוא זה שצריך לקיים את השגרה, לטפל בילדים, להאבק ברשויות ובדרך כלל הוא נותר ללא תמיכה.
פעולות בקבוצה נעשות מתוך ראייה הוליסטית המתייחסת לאדם החולה, כשלם, ולוקחים בחשבון את מכלול צרכיו – פיזיים, רגשיים וחברתיים.

בברכה,
אלה קוסטיקובסקי, עו”ס ומנחת הקבוצה

29 מרץ 2024

תכנייה ללקויי ראייה   יום עיון וירטואלי (בזום)  לציון חודש הטרשת הבינלאומי יום שלישי, 4/6/24 ,כז’ באייר, תשפ”ד  מפגש וירטואלי מוח וגוף (בזום) – בשורה

20 מרץ 2024

שלום לכולם, – עם פרסום סל הבריאות לשנת 2024 לפני כחודש וחוזר מנכ”ל משרד הבריאות לגבי התוויות התכשירים השונים בסל לפני מספר ימים, לפיהם ניתן

14 מרץ 2024

מרפאת האסתטיקה של ד”ר ארוש יואב בשיתוף האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מזמינים אתכם למפגש “יופי – אסתטיקה ניראות ובריאות”

04 מרץ 2024

לרגל חודש הרמדאן, האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מאחלת לכם: שימי רמדאן זה יהיו ימים של בריאות, הקלה מכל הייסורים והמצוקות, מתן תשובה לכל התפילות ומי

02 מרץ 2024

המרפאה לטרשת נפוצה, והיחידה לנוירואימונולוגיה במרכז הרפואי הלל יפה בשיתוף עם האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מזמינים את המטופלים בטרשת נפוצה ובני משפחתם – לקראת חג האביב

Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this