ראשי » אודות טרשת נפוצה » טיפולים תרופתיים » פרסום סל הבריאות לשנת 2024 – ניתן להשתמש בכל התרופות המאושרות לטרשת נפוצה גם באנשים עם מחלה מתקדמת שניונית (SPMS) פעילה

פרסום סל הבריאות לשנת 2024 – ניתן להשתמש בכל התרופות המאושרות לטרשת נפוצה גם באנשים עם מחלה מתקדמת שניונית (SPMS) פעילה

עודכן 20.03.2024

שלום לכולם,

– עם פרסום סל הבריאות לשנת 2024 לפני כחודש וחוזר מנכ”ל משרד הבריאות לגבי התוויות התכשירים השונים בסל לפני מספר ימים, לפיהם ניתן להשתמש בכל התרופות המאושרות לטרשת נפוצה גם באנשים עם מחלה מתקדמת שניונית (SPMS) פעילה, הגיע לסיומו מהלך מהפכני אשר החל עוד לפני 11 שנים ביוזמת ובהובלת החברה הישראלית לנוירואימונולוגיה והאגודה הישראלית לטרשת נפוצה. במסגרת מהלך זה נכתבו ניירות עמדה שונים לגבי הטיפול המודרני בטרשת נפוצה, התקיימו דיונים רבים עם משרד הבריאות וועדת הסל ונערך לפני מעל שנתיים כנס הסכמה נרחב על טרשת נפוצה בהשתתפות משרד הבריאות, קופות החולים, ארגוני החולים, נוירולוגים המטפלים בחולי טרשת נפוצה וחוקרים את המחלה ומקצועות הרפואה. בסיומו התקבל מתווה פורץ דרך וראשוני בעולם, במסגרתו בוטלו קווי הטיפול המלאכותיים שהיו נהוגים בסל התרופות והתאפשר לבחור טיפול מותאם אישית לפי נתוני המחלה האינדיבידואלית והנתונים האישיים של כל מטופל, כולל שימוש בטכנולוגיות מתקדמות. החלק הראשון של המתווה שהתקבל לפני שנתיים התייחס לטיפול בטרשת נפוצה התקפית הפוגתית (RRMS), ועתה הושלם המהלך עם החלת המתווה גם על SPMS  פעיל – מחלה מתקדמת שניונית פעילה.

– בנוסף, נעשו ניסיונות ע”י קופות החולים להכליל את התרופות לטרשת נפוצה במסגרת עיקרון ה-Class Effect (קבוצות טיפול), שמבחינה רגולטורית תאפשר לקופות להחליט איזו תרופה יאשרו לטיפול מתוך קבוצת תרופות העובדות במנגנון פרמקולוגי דומה (למשל – אינטרפרון בתא אחד מתוך ה-4 הקיימים, מודולטור אחד מבין 3 של הרצפטור ל-P1S או הגנריקה שלו, או תכשיר אותו יבחרו מבין 3 הנוגדנים כנגד 20CD).

– הצלחנו לבלום גם מהלך זה, תוך התייחסות מפורטת והבאת נימוקים כבדי משקל שהועברו למשרד הבריאות ולוועדת הסל הן מטעם החברה לנוירואימונולוגיה והן מטעם האגודה הישראלית לטרשת נפוצה, והתרופות לטרשת נפוצה לא יינתנו ולא יאושרו במנגנון הקלאס אפקט.

–  מעתה ניתן לתת כל תרופה לכל חולה על בסיס הפרדיגמה הטיפולית שעליה נלחמנו שנים רבות, ושמקובלת במדינות המתקדמות בעולם, ובהתאם למכלול שיקולים אינדיבידואליים של כל מטופל, בלי להתעלם כמובן, גם משיקולים מערכתיים כולל עלויות למערכת.

– אנחנו מאמינים שהרופאים המומחים לטרשת נפוצה שמכירים היטב את המטופלים שלהם ואת מאפייני מחלתם מצד אחד ואת התרופות השונות הזמינות מצד שני, ידעו לבחון את כל השיקולים הרלוונטיים בבחירת הטיפול המתאים, ללא החסמים הרגולטוריים שהוסרו.

 – בהזדמנות חגיגית זו, אנו רוצים להודות לכל המעורבים במהלכים אלה בעשור האחרון, בהובלת הוועד של החברה לנוירואימונולוגיה והאגודה הישראלית  לטרשת נפוצה, ולאחל לכל המטופלים עתיד טוב יותר בהתמודדות עם הטרשת הנפוצה.

בברכה,

ד״ר רון מילוא, נוירולוג בכיר המחלקה והמכון הנוירולוגי,

המרכז הרפואי האוניברסיטאי, ברזילי, אשקלון.

יו”ר המועצה הרפואית המייעצת בוועד המנהל של האגודה הישראלית לטרשת נפוצה.  

פרופ’ דימטריוס קרוסיס , מנהל המרכז לטרשת נפוצה,

המרכז הרפואי האוניברסיטאי הדסה, ירושלים

ס. יו”ר המועצה הרפואית המייעצת בוועד המנהל של האגודה הישראלית לטרשת נפוצה.  

​​​​​

29 מרץ 2024

תכנייה ללקויי ראייה   יום עיון וירטואלי (בזום)  לציון חודש הטרשת הבינלאומי יום שלישי, 4/6/24 ,כז’ באייר, תשפ”ד  מפגש וירטואלי מוח וגוף (בזום) – בשורה

14 מרץ 2024

מרפאת האסתטיקה של ד”ר ארוש יואב בשיתוף האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מזמינים אתכם למפגש “יופי – אסתטיקה ניראות ובריאות”

04 מרץ 2024

לרגל חודש הרמדאן, האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מאחלת לכם: שימי רמדאן זה יהיו ימים של בריאות, הקלה מכל הייסורים והמצוקות, מתן תשובה לכל התפילות ומי

02 מרץ 2024

המרפאה לטרשת נפוצה, והיחידה לנוירואימונולוגיה במרכז הרפואי הלל יפה בשיתוף עם האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מזמינים את המטופלים בטרשת נפוצה ובני משפחתם – לקראת חג האביב

Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this