סיפורה האישי של ת’

עודכן 19.11.2014

להתגבר על החששות מזריקות – רותם סיידון

ת’ (השם שמור במערכת) מאובחנת בטרשת נפוצה מזה מספר שנים. ת’ טופלה בתרופות שונות, שלמרבה הצער לא סייעו למחלתה.
נפגשנו לראשונה במרכז לטרשת נפוצה לשיחת היכרות, סיפרתי לה על עצמי, דברנו על המחלה, על עברה ועל הציפיות שלה מהטיפול החדש בבטאפרון ומהקשר בינינו.
ת’ נראתה לי כמטופלת סקפטית, מעט מיואשת מהטיפולים השונים שחוותה בעבר, דיברה רבות על אכזבתה ועל חוסר אמונתה ביכולת שלי לסייע לה.
הסברתי לת’ שהרופא רשם לה את התרופה בטאפרון מכיוון שתרופה זו, ככל הנראה, מתאימה למצבה ומומלץ לה לבוא בראש פתוח, עם תקווה שהפעם הטיפול יקל על סבלה.
ת’ חששה במיוחד מכאבים בזמן ההזרקה ומהאפשרות להופעת סימנים עוריים ותופעות לוואי מהטיפול, שעלולים להשפיע על אורח חייה.
הדגמתי לת’ את שיטת ההזרקה החדשנית של בטאפרון, באמצעות ערכת הדגמה, וכן הצעתי לה להשתמש במזרק אוטומטי חדיש ומשוכלל, שיתרונו המשמעותי הוא בכך שבכל תהליך ההזרקה המחט נסתרת מעיני המטופל.

זהו מזרק אוטומטי שמקל מאוד על החוששים מפני מחטים והזרקות, משום שהתהליך נעשה בצורה עדינה, אוטומטית, וכאמור ללא צורך לראות את המחט בכל התהליך. בסיום תהליך ההזרקה נשמע צליל והמחט חוזרת באופן אוטומטי למכשיר. ביקשתי מת’ להזריק את התרופה בנוכחותי, כדי שתרגיש ביטחון בפעם הראשונה שהיא מזריקה.
ת’ השתמשה במזרק האוטומטי כפי שהדרכתי אותה והופתעה לגלות כי התהליך פשוט לביצוע והיא לא הרגישה כאבים מיוחדים או תופעות אחרות. לשמחת שתינו, תופעות הלוואי מהטיפול היו קלות בלבד, הטיפול סייע מאוד להפחתת תדירות ההתקפים ולשיפור איכות החיים שלה.
חששותיה של ת’ התפוגגו לחלוטין והיא הרגישה בטוחה מאוד ביעילות ובאיכות התרופה בטאפרון עבורה. במשך הזמן, הצעתי לת’ אביזרים נוספים להקלה על תהליך ההזרקה וכן מידע רב אודות המחלה והטיפול בה.
עד היום יש בינינו קרבה רבה. ת’ נעזרת בי בכל בקשה או שאלה ויודעת שתמיד אהיה לצידה. אני ות’ נפגשות מדי פעם, משוחחות על נושאים מגוונים ובעיקר מרגישות מרוצות מאד מהאטת קצב התקדמות המחלה, ובעיקר מהידידות המופלאה שנוצרה בינינו ומההערכה ההדדית.

מאת: רותם סיידון,
אחות מדריכה,
צוות בטאפרון, חברת באייר

 

29 מרץ 2024

תכנייה ללקויי ראייה   יום עיון וירטואלי (בזום)  לציון חודש הטרשת הבינלאומי יום שלישי, 4/6/24 ,כז’ באייר, תשפ”ד  מפגש וירטואלי מוח וגוף (בזום) – בשורה

20 מרץ 2024

שלום לכולם, – עם פרסום סל הבריאות לשנת 2024 לפני כחודש וחוזר מנכ”ל משרד הבריאות לגבי התוויות התכשירים השונים בסל לפני מספר ימים, לפיהם ניתן

14 מרץ 2024

מרפאת האסתטיקה של ד”ר ארוש יואב בשיתוף האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מזמינים אתכם למפגש “יופי – אסתטיקה ניראות ובריאות”

04 מרץ 2024

לרגל חודש הרמדאן, האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מאחלת לכם: שימי רמדאן זה יהיו ימים של בריאות, הקלה מכל הייסורים והמצוקות, מתן תשובה לכל התפילות ומי

02 מרץ 2024

המרפאה לטרשת נפוצה, והיחידה לנוירואימונולוגיה במרכז הרפואי הלל יפה בשיתוף עם האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מזמינים את המטופלים בטרשת נפוצה ובני משפחתם – לקראת חג האביב

Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this