סיפורה האישי של ג’

עודכן 19.11.2014

הכל בידי שמיים ואני צריכה לעזור…. – עינת זמיר רוזן

ג’ היא מהמטופלות הוותיקות שלי. כיום בת 41. היא התחילה טיפול באבונקס בשנת 1997, אחרי תקופה קצרה בת מספר חודשים בה טופלה בקופקסון. הכרתי אותה לפני למעלה מ-10 שנים, כשהתחלתי לעבוד במדיסון. כשנפגשנו לראשונה היתה ג’ גרושה טרייה שמטופלת בשני פעוטות – (ילדה בת שנתיים וחצי ותינוק בן כמה חודשים). שיצאה מנישואים כושלים לבעל מתעלל שחזר בתשובה. מאחר ובאותה תקופה רצתה ג’ להמשיך באורח חיים חילוני, ההתעללות מצד בעלה החריפה והובילה לגירושים.
הפגישה הראשונה שלנו נערכה כשנתיים אחרי שג’ התחילה בטיפול. כבר מההתחלה ג’ היתה מהמטופלות הקשות: היא לא הזריקה לעצמה ומסיבות אלו ואחרות לא ניאותה לקבל את הטיפול בקופת החולים. למרות נסיונות חוזרים ונשנים להסביר על חשיבות ההתמדה בטיפול ג’ נותרה בשלה: היא הבטיחה להתמיד ולקבל את הטיפול וחזרה והפרה את ההבטחות.
כעבור מס’ שנים החלה ג’ בתהליך של חזרה בתשובה וטיעון נוסף התווסף לחוסר ההתמדה: “הכל בידי שמים”. אמרתי לה שאי אפשר לתלות את הכל באלוהים וסיכמנו על שגרת 50-50: פעם בשבועיים אגיע לצפון הרחוק ואזריק לה בביתה ופעם בשבועיים היא תקבל את הטיפול בקופת חולים. הסידור עבד לתקופה מסויימת אבל כעבור זמן קצר המשמעת התרופפה שוב.
מצאו לג’ שידוך, היא התחתנה, ובשנת 2004 נכנסה להריון, דבר שהוביל להפסקת הטיפול. אחרי הלידה ניסיתי לשכנע אותה לחזור לשגרה, אבל ג’ בשלה – אין לה כוח ללכת לקופת החולים.
הרגשתי שאין מוצא, שכל עוד הכדור בידיים של ג’, היא לא תקבל טיפול ראוי ומיטיב, ובשנת 2007 לקחתי את הכדור לידיים שלי. מדי שבוע בשבוע נסעתי לביתה והזרקתי לה. היא חיכתה לבואי ולא פסחה על הזרקות, גם במקרה הבודד בו נבצר ממני להגיע והיא הלכה באופן חד פעמי לקופת החולים.
שגרה זאת נמשכה עד תחילת השנה הנוכחית. יום אחד בתה של ג’, היום כבר נערה מתבגרת, שאלה את אמה “למה להטריח את עינת? אולי אלמד להזריק ואטפל בך בעצמי?” ג’ הבינה את היתרונות שטמונים בעצמאות שהסיוע של הבת מקנה ובשבועות הבאים המשכתי להגיע מדי שבוע, כשלשגרת ההזרקות הצטרפה גם שגרת הדרכות. לימדתי את בתה של ג’ להזריק וכעבור שבועות ספורים היא התמקצעה ולמדה להזריק בצורה יוצאת מן הכלל.
ביוני סיימנו את ההדרכה ותקופה נגמרה. חסל סדר תלות, ויכוחים, שכנועים ותירוצים: הבת מכריחה את ג’ להזריק ובזכות הקרבה והגמישות בזמנים, הטיפול מותאם ללוח הזמנים של ג’ ושלה בלבד: כיום היא מוזרקת בלילה, לפני השינה, כפי שהיא מעדיפה.

ג’ חשה בטוב ושומרת איתי על קשר חם וחף מעימותים.

על ידי עינת זמיר רוזן
אחות חב’ מדיסון

 

29 מרץ 2024

תכנייה ללקויי ראייה   יום עיון וירטואלי (בזום)  לציון חודש הטרשת הבינלאומי יום שלישי, 4/6/24 ,כז’ באייר, תשפ”ד  מפגש וירטואלי מוח וגוף (בזום) – בשורה

20 מרץ 2024

שלום לכולם, – עם פרסום סל הבריאות לשנת 2024 לפני כחודש וחוזר מנכ”ל משרד הבריאות לגבי התוויות התכשירים השונים בסל לפני מספר ימים, לפיהם ניתן

14 מרץ 2024

מרפאת האסתטיקה של ד”ר ארוש יואב בשיתוף האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מזמינים אתכם למפגש “יופי – אסתטיקה ניראות ובריאות”

04 מרץ 2024

לרגל חודש הרמדאן, האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מאחלת לכם: שימי רמדאן זה יהיו ימים של בריאות, הקלה מכל הייסורים והמצוקות, מתן תשובה לכל התפילות ומי

02 מרץ 2024

המרפאה לטרשת נפוצה, והיחידה לנוירואימונולוגיה במרכז הרפואי הלל יפה בשיתוף עם האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מזמינים את המטופלים בטרשת נפוצה ובני משפחתם – לקראת חג האביב

Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this