סיפורה האישי של איה פבריקנט

עודכן 19.11.2014

טיול לברצלונה – איה פבריקנט

שמי אייה חולה בטרשת נפוצה כ-20 שנה ומרותקת לכיסא גלגלים. רציתי לשתף אתכם בחוויה מדהימה שעברתי – טיול של 5 ימים לברצלונה עם בעלי.
יצאתי לטיול בחוסר וודאות וחשש קל. הרי לנסוע לחו”ל בכיסא גלגלים זה לא פשוט. איך אגיע משדה התעופה למלון ? האם המלון יתאים לצרכי? האם יש גישה לאתרי התיירות?
ואיך אסתדר ללא מנוף, לו אני זקוקה כדי לעבור למיטה ולשירותים?
אך רצוני העז לראות את ברצלונה, גבר על כל החששות ולאחר שחקרתי ובדקתי באתרי אינטרנט ולאחר שנודע לי דרך “יד שרה” כי ניתן להשכיר מנוף מחברה הנמצאת בברצלונה,
החלטתי לבסוף לנסוע.
כמובן שנהנתי מכל רגע ואני כאן כדי לספר לכם על הטיול ,דרך עייניה של מוגבלת.
בתחילה דיי היססתי האם לצאת לטיול עם כיסא הגלגלים הממונע שלי. חשבתי האם אוכל לעלות עם הכיסא למטוס? האם הוא לא ינזק? לבסוף לאחר שסוכנות הנסיעות הודיעו לי שאין בעייה בחרתי לנסוע עם הכיסא הממונע. החלטה שבדיעבד התבררה כמוצלחת ונכונה ביותר.
כשהגעתי לשדה התעופה הודיעו לי בדלפק ה-Check In של אל-על כי לפי הנחיות הבטיחות הם צריכים לנתק את כבלי המתח מהמצבר לפני שהם מעלים את הכיסא לתא המטען של המטוס. עלינו על המטוס בחשש קל שהכיסא לא יעבוד כשננחת.
ואכן כשנחתנו בברצלונה לאחר כ-4 וחצי שעות טיסה, הכיסא אכן לא עבד. לאחר בדיקה קצרה התברר לנו שהכבלים נשארו מנותקים ואנחנו צריכים לחבר אותם מחדש. כעבור כמה דקות הכיסא עבד ללא בעיות והתחלתי את הטיול בברצלונה.
לשמחתי, כשהגעתי למלון חיכה לי בחדר המנוף אותו השכרתי מראש בארץ. כמובן שהמצאותו של מנוף מקלה מאוד על המלווה.
כבר בשעות הראשונות שטיילתי בעיר הגעתי למסקנה שברצלונה היא עיר יפהיפיה והכי חשוב –נגישה. הירידה למעברי החציה, החנויות, המסעדות, אתרי התיירות והחשוב ביותר להפתעתי האוטובוסים, שכולם ללא יוצא מהכלל היו מצויידים ברמפה חשמלית.
נהגי האוטובוס היו אדיבים, אומנם לא מבינים מילה באנגלית, אך מזל שהמילה רמפה נמצאת גם בלקסיקון הספרדי. בתוך האוטובוס יש מקום מסודר לכיסא גלגלים וכן חגורות לקשירה. אפילו משדה התעופה לעיר נסעתי באוטובוס שעלה לי 4 יורו בלבד , במקום הסעה מיוחדת לנכים שהוצעה לי מראש ב- 240 יורו. [ למזלי לא הזמנתי].
ניסיתי גם לנסוע ברכבת התחתית – המטרו, אבל לא כל התחנות נגישות וגם אלו שכן העלייה והירידה מהרכבת לא נוחים. בקיצור לא מומלץ
מומלץ ביותר להשתמש באוטובוס תיירים נגיש כמובן. תמורת 26 יורו ליומים ניתן לטייל בכל ברצלונה, לרדת בכל תחנה, בכל אתר ,לטייל ולחזור לאוטובוס הבא שעובר כל 3 דק’ , עד השעה 9 וחצי בלילה וגם מקבלים מפה ואוזניות איתם ניתן לשמוע הסבר על כל מקום שהאוטובוס עובר בו.
תאמינו לי שיש המון מה לראות: טיילת ארוכה ברח’ רמבלה אשר הומה באדם ,שבסופה קניון ענק. טיילת נוספת על חוף הים עם קזינו, כמובן. מבנים ארכיטקטוניים מוזרים של גאודי, שווקים ססגוניים, הרבה מסעדות עם אוכל טוב ושירות אדיב, וכמובן איצטדיון הכדורגל שהוא ממש אתר תיירות הכולל מוזיאון וחנות ענקית.

לסיום, אל תחששו לנסוע לחו”ל. ניתן לבלות ולהינות למרות המגבלות הפיזיות.

אשמח ליעץ בטלפון
אייה פבריקנט, חברת אגודה
054-7994348

 

29 מרץ 2024

תכנייה ללקויי ראייה   יום עיון וירטואלי (בזום)  לציון חודש הטרשת הבינלאומי יום שלישי, 4/6/24 ,כז’ באייר, תשפ”ד  מפגש וירטואלי מוח וגוף (בזום) – בשורה

20 מרץ 2024

שלום לכולם, – עם פרסום סל הבריאות לשנת 2024 לפני כחודש וחוזר מנכ”ל משרד הבריאות לגבי התוויות התכשירים השונים בסל לפני מספר ימים, לפיהם ניתן

14 מרץ 2024

מרפאת האסתטיקה של ד”ר ארוש יואב בשיתוף האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מזמינים אתכם למפגש “יופי – אסתטיקה ניראות ובריאות”

04 מרץ 2024

לרגל חודש הרמדאן, האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מאחלת לכם: שימי רמדאן זה יהיו ימים של בריאות, הקלה מכל הייסורים והמצוקות, מתן תשובה לכל התפילות ומי

02 מרץ 2024

המרפאה לטרשת נפוצה, והיחידה לנוירואימונולוגיה במרכז הרפואי הלל יפה בשיתוף עם האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מזמינים את המטופלים בטרשת נפוצה ובני משפחתם – לקראת חג האביב

Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this