סיפורה האישי של אולה עמיאל לוי

עודכן 19.11.2014

פרופ’ סעדיה עמיאל ז”ל – מחלוצי פיתוח האטום ומדעי הכימיה והפיזיקה הגרעינית בארץ ישראל – אולה עמיאל לוי

שמי אולה עמיאל לוי , אשתו של- י., חולה בטרשת נפוצה , שמשתתף בקבוצה בבילינסון בהנחייתו של ד”ר אברהם לוי.

הוא רופא אף אוזן גרון. עובד במקצועו, למרות מגבלותיו. אינו מנסה להסתיר את מחלתו. אוהב את מקצועו, את המטופלים שלו ועושה ככל שביכולתו לעזור להם.

הוא משתתף באדיקות בקבוצת התמיכה בבית החולים בילינסון ואינו מפסיד אף פגישה, אלא בימים שהוא משתתף בכינוסים רפואיים. הקבוצה בבילינסון בהנחייתו של ד”ר אברהם לוי, מהווה קהילה תומכת . במסגרת הקבוצה יוסי סיפר עלי ועל אחותי .

ג’נין ווסברג קראה את תוכן הפגישה ובקשה שאשתף גם אתכם. אני ואחותי נוהר נולדנו לאבינו פרופ’ סעדיה עמיאל ז”ל ואמנו אסתרקה שתבדל לחיים ארוכים.

אבי פרופ’ סעדיה עמיאל ז”ל היה מחלוצי פיתוח האטום ומדעי הכימיה והפיזיקה הגרעינית בארץ. הקים את המחלקה לכימיה גרעינית בכור הגרעיני הראשון של מדינת ישראל בנחל שורק. פיתח שיטה להעשרת אורניום במדינה דלת משאבים, אך עשירה במוחות מבריקים. קיבל הצעות מכל העולם ובמיוחד מארה”ב לעסוק במחקר ופיתוח, אך תמיד טובת המדינה ותפקידים, כיועץ לעניינים אסטרטגיים במשרד הביטחון, קרצו לו יותר.

אבי היה ממפתחי ה CT הראשון שפותח באלסינט בארץ. עסק ביצור איזוטופים ופיתוח תחום הרפואה הגרעינית בארץ.

בגיל 47 התגלה הסרטן במוחו כשהוא כמטאור, היה בשיא העשייה המדעית ביטחונית, זכה למדליות בינלאומיות ולהכרה בקהילה המדעית העולמית.

בעת שחלה הגישו את אבי כמועמד לפרס ישראל על תרומה למדע ולבטחון המדינה , אך הוא נפטר לפני חלוקת הפרס.

בן 48.5 שנים היה במותו , שנה וחצי לאחר גילוי מחלתו.

אבי ז”ל כתב ספר בשם “עד כלות” המתאר את מחלת הסרטן שפגעה במוחו כתוצאה מקרינה מיננת, לה היה חשוף בעת עבודתו.

אבי היה ממפתחי פטנטים ביטחוניים, שעד היום חסויים ונפטר בגיל צעיר מאד כשהוא בשיאה של עשייה ומחקר מדעי.

תודתי נתונה לד”ר רונית מוסברג לד”ר אברהם לוי וללינדה האחות, מי יתן שהתמיכה תיתן תעצומות נפש לכולכם להתמודד עם מגבלות וקשיים בחייכם היום יומיים.

אולה עמיאל לוי

 

29 מרץ 2024

תכנייה ללקויי ראייה   יום עיון וירטואלי (בזום)  לציון חודש הטרשת הבינלאומי יום שלישי, 4/6/24 ,כז’ באייר, תשפ”ד  מפגש וירטואלי מוח וגוף (בזום) – בשורה

20 מרץ 2024

שלום לכולם, – עם פרסום סל הבריאות לשנת 2024 לפני כחודש וחוזר מנכ”ל משרד הבריאות לגבי התוויות התכשירים השונים בסל לפני מספר ימים, לפיהם ניתן

14 מרץ 2024

מרפאת האסתטיקה של ד”ר ארוש יואב בשיתוף האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מזמינים אתכם למפגש “יופי – אסתטיקה ניראות ובריאות”

04 מרץ 2024

לרגל חודש הרמדאן, האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מאחלת לכם: שימי רמדאן זה יהיו ימים של בריאות, הקלה מכל הייסורים והמצוקות, מתן תשובה לכל התפילות ומי

02 מרץ 2024

המרפאה לטרשת נפוצה, והיחידה לנוירואימונולוגיה במרכז הרפואי הלל יפה בשיתוף עם האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מזמינים את המטופלים בטרשת נפוצה ובני משפחתם – לקראת חג האביב

Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this