סיכום שנת הכשרה באגודה לטרשת נפוצה (ע”ר)

מאיר גרינברג, סטודנט שנה ג, מכללת מבח"ר- שליחה של אוניברסיטת חיפה

עודכן 19.02.2018

סיכום שנת הכשרה באגודה לטרשת נפוצה (ע”ר)

מאיר גרינברג, סטודנט שנה ג,
מכללת מבח”ר- שליחה של אוניברסיטת חיפה

במהלך שנת הלימודים השלישית והאחרונה שלי עברתי הכשרה מעשית באגודה הישראלית לטרשת נפוצה. ההכשרה הייתה מורכבת בין היתר מימי עיון, קבוצות תמיכה, ימי מרפאה באיכילוב, ליווי פרטני של חולי טרשת, שעות משרד באגודה, וכמובן הדרכה פרטנית וקבוצתית.

כשהגעתי לאגודה, לא ידעתי במה מדובר (טרשת נפוצה), התחלתי להכיר מה זה אומר ומה עוברים החולים. היה לי קשה לשמוע ולראות את הקושי שלהם להתמודד עם המחלה הקשה הזאת. חוויתי במרפאה בבית חולים איכילוב קצת ממה שחולה עובר בבדיקות ואת החוויה שלו שמחכה לשמוע בשורות טובות או פחות טובות מהרופא.

בימי עיון לסטודנטים מאוד נהניתי מהשיח של כל סטודנט וסטודנט לגבי הלמידה העצמית שלו מהתהליך ההכשרה באגודה. וכן למדתי המון מהאורחים בימי עיון, מהאחות שסיפרה קצת על תרופות והביאה דוגמאות מהשטח, וגם חולה טרשת שהציגה את עצמה ואת הסיפור האישי שלה בהתמודדות עם המחלה.

במסגרת הליווי הפרטני, ליוויתי חולים בפגישות שבועיות בת שעה בביתם. מכל חולה וחולה הכרתי עולם ומלואו עשיר ומיוחד וכל אחד היה מורכב וייחודי. למדתי יותר להעריך את החיים ואת המתנות שיש לנו שאנו בדרך כלל לוקחים כמובן מאליו (כמו האפשרות ללכת ללא צורך בעזרה נוספת). ראיתי בכל חולה כוחות התמודדות ייחודיים וחזקים ונהניתי מאוד ללוות אותם במשך השנה ומהאפשרות להכיר אותם ואת הסיפורים האישיים שלהם.

בשעות משרד באגודה בין היתר, יצרתי קשר עם חולים חברי האגודה ונתתי להם תמיכה טלפונית וגם עזרתי לעדכן את התיק שלהם במערכת והצעתי להם להשתתף בפעילויות השונות שהאגודה מציעה. היה תענוג לראות בכל פעם את המנכ”לית ג’נין ווסברג שתמיד מוסרת את כל כולה לעבודה שלה באגודה ולעזור לחולים כמה שאפשר במעל ומעבר. בפגישות ההדרכה עם המדריכה המקסימה רותי קטנוב למדתי המון כלים מקצועיים. היא נתנה לי מקום בטוח לשתף אותה בעובר עלי בהכשרה ובמפגשים הפרטניים, וכיוונה אותי במהלך השנה. למדתי המון ממנה ואני מוקיר לה ולג’נין ולכל צוות האגודה המון תודה.

מאוד נהניתי בשנת ההכשרה ולמדתי המון לעתיד המקצועי שלי ולחיים בכלל.

בהמון הכרת תודה והערכה,

ניר מאיר גרינברג

20 מרץ 2024

שלום לכולם, – עם פרסום סל הבריאות לשנת 2024 לפני כחודש וחוזר מנכ”ל משרד הבריאות לגבי התוויות התכשירים השונים בסל לפני מספר ימים, לפיהם ניתן

14 מרץ 2024

מרפאת האסתטיקה של ד”ר ארוש יואב בשיתוף האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מזמינים אתכם למפגש “יופי – אסתטיקה ניראות ובריאות”

04 מרץ 2024

לרגל חודש הרמדאן, האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מאחלת לכם: שימי רמדאן זה יהיו ימים של בריאות, הקלה מכל הייסורים והמצוקות, מתן תשובה לכל התפילות ומי

02 מרץ 2024

המרפאה לטרשת נפוצה, והיחידה לנוירואימונולוגיה במרכז הרפואי הלל יפה בשיתוף עם האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מזמינים את המטופלים בטרשת נפוצה ובני משפחתם – לקראת חג האביב

Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this