ראשי » פעילויות האגודה לרווחת חולי הטרשת הנפוצה » הכשרה אקדמית מעשית לסטודנטים לעבודה סוציאלית » הכשרה אקדמית 2019 » שרון טלאור, עו"ס MSW – סיכום שנתי – הדרכת סטודנטים באגודה הישראלית לטרשת נפוצה

שרון טלאור, עו”ס MSW – סיכום שנתי – הדרכת סטודנטים באגודה הישראלית לטרשת נפוצה

מאת: שרון טלאור, עו"ס MSW, מדריכת סטודנטים ומנחת קבוצות, מנהלת המערך הפסיכו-סוציאלי באגודה הישראלית לטרשת נפוצה | עודכן 31.12.2019

בשנה האקדמית 2018-2019 הדרכתי באגודה הישראלית לטרשת נפוצה, ארבעה סטודנטים לעבודה סוציאלית:

  • אלחנן ספוטנר
  • ואביתר בן אבי

סטודנטים במכללת מבח”ר (שלוחה של אוניברסיטת חיפה) שנה ג’ לעבודה סוציאלית,

  • שלי זיכלינסקי (סטודנטית שנה ב’ בלימודי הסבה)
  • והדר פיליפ (סטודנטית שנה ג’),

סטודנטיות במכללת אשקלון.

כחלק מתהליך הלימודים לתואר ראשון בעבודה סוציאלית, נדרשים הסטודנטים/ות לעבור הכשרה מעשית בשדה, ובמהלכה מקבלים הסטודנטים/ות הדרכה פרטנית המלווה את עשייתם ולמידתם המקצועית.

השנה, בתהליך ההכשרה המעשית, הסטודנטים יצרו קשר עם 4-5 מטופלים במצטבר כל אחד- חולים ובני משפחותיהם, המתגוררים בגוש דן בקרבה גאוגרפית למקום מגוריהם, בתדירות של מפגש פרטני שבועי.

הסטודנטיות, יצרו קשר עם 3-5 מטופלות כל אחת, המתגוררות גם כן באיזור גוש דן, בקרבה גאוגרפית למקום מגוריהם, בתדירות של מפגש פרטני שבועי.

בנוסף, בעבודתם במשרדי האגודה יצרו הסטודנטים קשר טלפוני ב”קו התמיכה והמידע” עם חולים המתגוררים ברחבי הארץ, כחלק משירות של האגודה. לאורך השנה, התקיימו מרכזי למידה חודשיים בהנחיית הח”מ, שהותאמו לשלבי התפתחות הלמידה וההתנסות של הסטודנטים, ושעסקו בסוגיות של שיטות התערבות וטיפול, עבודה עם האדם החולה במחלה כרונית, המערכת המשפחתית, שימוש בכלים יצירתיים ועוד.

בנוסף, השתתפו בימי עיון לחולים ולבני משפחותיהם, השתתפו בימי עיון ייעודיים לסטודנטים/ות של האגודה, ופעלו באופן צופה ומנחה, בקבוצות תמיכה לחולים ולבני משפחותיהם, לצד מנחה ותיק/ה.

התנסות מעשית זו עם החולים ועם בני משפחותיהם, שימשה קרקע פוריה לצמיחה מקצועית ואישית עבורם.

פירוט שעות העבודה:

א. 6 שעות הדרכה פרטניות, שניתנו על ידי הח”מ ל- 4 הסטודנטים/ות מידי שבוע, לאורך שנת הלימודים (באשקלון שנה”ל הינה 7 חודשים ובמבח”ר שנה”ל הינה 8 חודשים).

ב. שיחות טלפון שבועיות בקו התמיכה והמידע- מענה לחולי טרשת נפוצה במשרדי האגודה.

ג. ביקורי בית וטיפולים פרטניים בבתי חולי הטרשת הנפוצה למשך יום הכשרה שבועי ויותר, בהתאם לצורך.

ד. מרכז למידה חודשי- מפגש למידה מקצועית בן שעתיים, המונחה באופן של עבודה בקבוצה קטנה, ללמידה תיאורטית ויישומית וכן מתן מקום לשיתוף בהתמודדויות מעשיות ורגשיות מהעבודה עם המטופלים.

ה. השתתפות בקבוצת תמיכה כצופה/מנחה- מפגש חודשי בן שעתיים בקבוצות תמיכה לחולים ולבני משפחותיהם, לצד מנחה ותיק/ה.

ו. השתתפות בימי עיון לחולים בטרשת נפוצה ולבני משפחותיהם, ימים שהתקיימו לאורך השנה.

לסיכום, הסטודנטים לעבודה סוציאלית העוברים הכשרה מעשית באגודה לטרשת נפוצה, מקבלים קשת רחבה של מעני למידה להתפתחותם המקצועית, מכירים מגוון צרכים טיפוליים הקשורים בתחומי הבריאות, המשפחה ומיצוי זכויות.

לצד למידתם האישית והמשמעותית בהכשרה, הם זוכים להגיש מענה טיפולי חשוב של טיפולי בית לציבור אנשים המתמודדים עם סוגיית נגישות וניידות, שייתכן ואחרת לא היו זוכים ליהנות משירות דומה.

08 מאי 2024

הנכם מוזמנים לערב חברתי, מרתק ומעורר השראה בו :אתם – חברי האגודה תשתפו את הידע והתובנות שלכם – במתן הרצאה לחברה האגודה

21 אפריל 2024

חברי האגודה הישראלית לטרשת נפוצה יצרו עבודות אומנות המשקפות את הפנים הרבות של הטרשת הנפוצה – הקשיים שהיא גורמת, ההבנה שהיא מעוררת לעיתים הערכים האנושיים

29 מרץ 2024

תכנייה ללקויי ראייה   יום עיון וירטואלי (בזום)  לציון חודש הטרשת הבינלאומי יום שלישי, 4/6/24 ,כז’ באייר, תשפ”ד  מפגש וירטואלי מוח וגוף (בזום) – בשורה

20 מרץ 2024

שלום לכולם, – עם פרסום סל הבריאות לשנת 2024 לפני כחודש וחוזר מנכ”ל משרד הבריאות לגבי התוויות התכשירים השונים בסל לפני מספר ימים, לפיהם ניתן

14 מרץ 2024

מרפאת האסתטיקה של ד”ר ארוש יואב בשיתוף האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מזמינים אתכם למפגש “יופי – אסתטיקה ניראות ובריאות”

04 מרץ 2024

לרגל חודש הרמדאן, האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מאחלת לכם: שימי רמדאן זה יהיו ימים של בריאות, הקלה מכל הייסורים והמצוקות, מתן תשובה לכל התפילות ומי

Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this