סיכום שנה

הילאי צבר- סטודנט תואר ראשון אונ' חיפה במכללת מבח"ר בני ברק

עודכן 26.12.2018

סיכום שנה

הילאי צבר- סטודנט תואר ראשון אונ’ חיפה במכללת מבח”ר בני ברק

שמי הילאי צבר, אני גר באריאל שבשומרון נשוי ואב ל-2 בנות. הבחירה שלי בעבודה סוציאלית, היא מאהבה. אני אוהב אנשים, אני אוהב להקשיב, ללמוד ולנסות לעזור. האירוע שיכול אולי להוות מבחינתי את ציון הדרך שלי בתחום היא העבודה הראשונה שלי לאחר השירות הצבאי, במעון נכים סן-סימון בירושלים. במעון הכרתי אישה מקסימה מאוד שהייתה משותקת בגפיה ולמרות המגבלה היא הייתה אישה עם המון הומור, ציניות על מצבה ושמחת חיים, עושה הכל כדי להנות מהחיים. הייתי שם לה בפה מכחול והיא היתה מציירת בצבעי גועש על דף. הפגישות שלי עם אותה אישה העצימו אותי ולימדו אותי לאהוב, ולהעריץ אנשים, כל אחד וסיפורו – דרך חיים שהוא עושה כדי להתמודד עם המציאות, ואני רוצה להיות חלק מאותם סיפורים להיות שם כשצריך.

במסגרת ההכשרה המעשית באגודה הישראלית לטרשת נפוצה, נחשפתי לחולים המתמודדים עם אירוע חיים של חולי כרוני. גם אם אנסה לשכתב במילותיי את הרגשות שמעוררים בי המחלה לא אצליח להעביר במדויק את הקושי בהתמודדות של אותם חולים ובני משפחותיהם.

המפגשים שלי עם חולים בבתיהם במשך שנת הלימודים, בכל יום פעם בשבוע לשעה אחת נתנו לי את ההזדמנות להקשיב מקרוב ולהכיר את הדרך הייחודית להגדיר את מצבם ולצבוע אותם בצבעים של תסכול וחוסר שליטה או תקווה וראיית חצי הכוס המלאה. משפט שנחקק אצלי ממפגשים עם חולה שהייתה אומרת כסימן להסתכלות חיובית, “אם אתה לא מצליח לראות את חצי הכוס המלאה תעביר אותה לכוס קטנה יותר”. גם רגשות וחוויה של אובדן, תסכול, כעס, בדידות ועוד, למדתי שצריך לתת מקום לאותם תחושות, שלב שיש צורך “לעבד” אותו, ופעמים להחזיר את אותה תחושה מעובדת וקלה יותר. לכל אדם יש את המשמעות ואת העניין שנותן לו את הטעם בחיים. אני זוכר שבאחת מן הפגישות של קבוצת התמיכה מישהו אמר שהוא נהנה להאכיל חתולים זה מה שנותן לו את הכוח לקום בבוקר -וזה נפלא.

קבוצת התמיכה שהשתתפתי בה הוא מקום של התכנסות משחררת ומעצימה, יש בה אווירה מכילה ומאפשרת לנושאים ותמות מרכזיות בחיים לעלות ולשתף בהם אחד את השנייה. השתתפותי בקבוצה כצופה וכמשתתף הייתה מאוד מלמדת, היו בי חלקים של הזדהות, קשב, פתיחות, יצירתיות, רצון לתת מעצמי ולקבל ועוד.

מנכלי”ת האגודה גב’ ג’נין ווסברג והמדריכה עו”ס שרון טלאור, שיתפו אותי וסטודנט נוסף בצורך שעלה לפתח עלון מידע – “מידעון”, המאגד בתוכו מאגר מידע פרקטי וזמין באופן שיהיה מותאם וקריא לתושבי תל אביב-יפו. הכנת המידעון הוא שיתוף של תוכן שפעמים אינו זמין ונגיש באינטרנט, וכן זכויות שרק בדיעבד מישהו ישמע עליהם מחבר, או בן משפחה, וכאן במידעון עשינו עבודת שטח להכיר את הצרכים ואת המענים שבדפדוף קל יכול לתת מענים הרלוונטיים לצרכיו/ה הכוללים דרכי התקשרות. כפי שהזכרתי, האגודה גם מציעה שירות של מתן זכויות במענה טלפוני של עו”ס, ולכן כוונת המידעון לתת מענה נקודתי ומתומצת של שאלות.

האגודה כמי ששמה לעצמה מטרה להגן על החולים וזכויותיהם ולהטיב ולשפר ולו במעט את איכות חייהם באמצעות יצירת מעטפת של פעילויות חברתיות, מידע, וזכויות הם אלו שסייעו בעשייה המבורכת ואני רוצה להוקיר תודה על כך, וכמובן לחולים ומשפחותיהם.

20 מרץ 2024

שלום לכולם, – עם פרסום סל הבריאות לשנת 2024 לפני כחודש וחוזר מנכ”ל משרד הבריאות לגבי התוויות התכשירים השונים בסל לפני מספר ימים, לפיהם ניתן

14 מרץ 2024

מרפאת האסתטיקה של ד”ר ארוש יואב בשיתוף האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מזמינים אתכם למפגש “יופי – אסתטיקה ניראות ובריאות”

04 מרץ 2024

לרגל חודש הרמדאן, האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מאחלת לכם: שימי רמדאן זה יהיו ימים של בריאות, הקלה מכל הייסורים והמצוקות, מתן תשובה לכל התפילות ומי

02 מרץ 2024

המרפאה לטרשת נפוצה, והיחידה לנוירואימונולוגיה במרכז הרפואי הלל יפה בשיתוף עם האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מזמינים את המטופלים בטרשת נפוצה ובני משפחתם – לקראת חג האביב

Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this