סיכום מעורבות חברתית, סמסטר א’

סתיו בילי פילץ-סטודנטית, האוניברסיטה העברית

עודכן 26.12.2018

סיכום מעורבות חברתית, סמסטר א’

סתיו בילי פילץ-סטודנטית, האוניברסיטה העברית

שמי סתיו בילי פילץ, אני סטודנטית בשנה א’ לעבודה סוציאלית, והמעורבות החברתית שלי היא עם אישה חולת טרשת נפוצה, דרך ‘האגודה לטרשת נפוצה (ע”ר)’. הפגישות מתקיימות בביתה של הפונה, א”ק, בשכונת פת בירושלים. כל פגישה נמשכת שעה וחצי עד שעתיים, תלוי בתחושתה ומצבה הפיזי של הפונה.

הפגישות עם א”ק מתקיימות פעם בשבוע, בימי חמישי בשעות הצהריים, בביתה שבשכונת פת. הקשר התחיל בתחילת חודש ינואר. עד כה התקיימו שבע פגישות.

מטרת הקשר – לפי איך שאני וא”ק הגדרנו זאת – היא ליהנות אחת מחברתה של השנייה ולהקל עלייה בהתמודדות עם בירוקרטיה על ידי שימוש באינטרנט.

את הקשר שלי ושל א”ק ביססנו על ידי הכירות, בדיקת רמת הפתיחות בינינו ובחינת נושאי השיחה המשותפים. עם הזמן עברנו מישיבה בסלון – פעולה פיזית המקשה עליה לאורך זמן – לישיבה בחדרה כשהיא שכובה על המיטה. יש בכך עלייה ברמת האינטימיות בינינו. בפגישות האחרונות התחלנו לדבר בפתיחות רגשית עמוקה יותר על חוויות חיים, יחד עם הומור והנאה.

ההדרכה עוזרת לי מאוד בתהליך עם א”ק. אחת מהתובנות הרבות שלמדתי מההדרכה היא שמקומנו כסטודנטיות בטיפול הוא מענה לצרכי הפונה, בין אם מדובר בחיבור רגשי עמוק ובין אם ככלי עזר פונקציונלי. כל דרך בה נוכל לסייע לפונה היא המטרה שלשמה אנו נמצאות במעורבות. אין להפחית מערכם של צרכי הפונה, גם אם זה לא מה שהיה לנו בראש כשדמיינו את התהליך. יישום תובנה זו לימדה אותי כיצד דברים אשר לי נראים בנאליים – כמו מילוי טפסים באינטרנט למשל, יכולים לחסוך שעות של טרחה אצל הפונה ולעזור לה. ההקשבה לצרכים ומילויים ללא שיפוט היא העזרה הכי אפקטיבית שניתן להעניק.

20 מרץ 2024

שלום לכולם, – עם פרסום סל הבריאות לשנת 2024 לפני כחודש וחוזר מנכ”ל משרד הבריאות לגבי התוויות התכשירים השונים בסל לפני מספר ימים, לפיהם ניתן

14 מרץ 2024

מרפאת האסתטיקה של ד”ר ארוש יואב בשיתוף האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מזמינים אתכם למפגש “יופי – אסתטיקה ניראות ובריאות”

04 מרץ 2024

לרגל חודש הרמדאן, האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מאחלת לכם: שימי רמדאן זה יהיו ימים של בריאות, הקלה מכל הייסורים והמצוקות, מתן תשובה לכל התפילות ומי

02 מרץ 2024

המרפאה לטרשת נפוצה, והיחידה לנוירואימונולוגיה במרכז הרפואי הלל יפה בשיתוף עם האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מזמינים את המטופלים בטרשת נפוצה ובני משפחתם – לקראת חג האביב

Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this