סיכום הדרכה 2013-2014

רבקי שביב, עו"ס ומדריכת סטודנטים

עודכן 17.02.2015

סיכום הדרכה 2013-2014

רבקי שביב, עו”ס ומדריכת סטודנטים

השנה הנחתי סטודנטית מאוניברסיטת חיפה, החוג לעבודה סוציאלית, תוכנית השלמות לתואר שני.

הסטודנטית הגיעה להכשרה מעשית באגודה לטרשת נפוצה על מנת להעמיק  את הידע בטיפול בחולי כרוני הן בפן הפרטני והן בפן הקבוצתי.

בתחום הפרטני – לסטודנטית היו 4 מטופלים פרטניים. אחת מהן הגיעה לטיפול במשרדי האגודה, ועם שלושת המטופלים הנוספים הסטודנטית נפגשה לשיחה פרטנית בביתם. המפגשים הפרטניים התקיימו עם כל מטופל מידי שבוע למשך שעה.

המטופלים של הסטודנטית היו מאוד מגוונים הן בטווח הגילאים הצעירה הייתה בת 21 והמבוגר היה בן 73 והתמודדו עם קשיים שונים ומגוונים. יחד עם זאת, אצל כולם המחלה היוותה מרכיב מרכזי בחייהם.

התמות העיקריות שעלו במפגשים הפרטניים היו: בדידות והצורך העז באוזן קשבת, תהליכי אבל ואובדן, יחסי תלות עם המשפחה כתוצאה מהמחלה, שיקום- כיצד ניתן לנהל חיים עצמאיים, תעסוקה – מציאת מקום עבודה מותאם וחסר מימוש עצמי.

במקביל למפגשים הפרטניים בסמסטר ב’, הסטודנטית ביחד עם שתי סטודנטיות ממכלת  מבח”ר הקימו סדנא להורים החולים בטרשת נפוצה. הסדנא נוצרה מתוך הצורך שעלה בקרב ילדים ובני נוער, בנים ובנות להורים חולי טרשת, שהשתתפו בכייפת של האגודה לטרשת נפוצה.

הסדנה כללה 6 מפגשים שהתקיימו אחת לשבועיים למשך שעה וחצי.

הסדנה חידדה אצל הסטודנטית את ההשלכות של המחלה על כול המערך המשפחתי והאופן בה המחלה משפיעה על תפקודה של המשפחה. בנוסף, הנחיית הסדנה עזרה לסטודנטית לפתח כלים ומיומנויות קבוצתיות.

בנוסף, האגודה ארגנה שני מפגשים עם אחיות-נציגות מטעם חברת תרופות המגיעות לביה”ח. מפגשים אלו עזרו לסטודנטיות להעשיר את הידע על מחלת הטרשת נפוצה. כמו כן, מפגשים אלו אפשרו מפגש של כלל הסטודנטים העושים הכשרה באגודה לטרשת נפוצה.

לסיכום, הפרקטיקום באגודה לטרשת נפוצה חשף את הסטודנטית  לתחום הטיפול באנשים הסובלים ממחלה כרונית קשה, התמודדות עם אובדניים, והתמודדות כמטפל עם תחושות ייאוש קשות וחוסר וודאות של המטופלים.

החשיפה לתחום סיפקה לסטודנטית כלים ומיומנויות טיפוליות וידע תיאורטי עשיר שיוכל לשמש אותה בעתיד כעו”ס.

29 מרץ 2024

תכנייה ללקויי ראייה   יום עיון וירטואלי (בזום)  לציון חודש הטרשת הבינלאומי יום שלישי, 4/6/24 ,כז’ באייר, תשפ”ד  מפגש וירטואלי מוח וגוף (בזום) – בשורה

20 מרץ 2024

שלום לכולם, – עם פרסום סל הבריאות לשנת 2024 לפני כחודש וחוזר מנכ”ל משרד הבריאות לגבי התוויות התכשירים השונים בסל לפני מספר ימים, לפיהם ניתן

14 מרץ 2024

מרפאת האסתטיקה של ד”ר ארוש יואב בשיתוף האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מזמינים אתכם למפגש “יופי – אסתטיקה ניראות ובריאות”

04 מרץ 2024

לרגל חודש הרמדאן, האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מאחלת לכם: שימי רמדאן זה יהיו ימים של בריאות, הקלה מכל הייסורים והמצוקות, מתן תשובה לכל התפילות ומי

02 מרץ 2024

המרפאה לטרשת נפוצה, והיחידה לנוירואימונולוגיה במרכז הרפואי הלל יפה בשיתוף עם האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מזמינים את המטופלים בטרשת נפוצה ובני משפחתם – לקראת חג האביב

Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this