ראשי » מאגרי מידע » מאמרים » כושר גופני משפר את היכולת המוחית של חולי טרשת נפוצה

כושר גופני משפר את היכולת המוחית של חולי טרשת נפוצה

עודכן 16.05.2014

כושר גופני משפר את היכולת המוחית של חולי טרשת נפוצה

יום רביעי, 24 בפברואר – ממצאי מחקר חדש מציעים כי התעמלות מגינה על מוחותיהם של אנשים החולים בטרשת נפוצה.

חוקרים בדקו את הכושר הגופני, את התפקוד הקוגניטיבי ואת השינויים במבנה המוח של 21 נשים החולות בטרשת נפוצה התקפית-הפוגתית.

חולות שסווגו כבעלות כושר גופני גבוה הצליחו הרבה יותר במבחני התפקוד הקוגניטיבי מאשר חולות בעלות כושר גופני גבוה פחות. בנוסף, סריקות אם-אר-איי הראו כי רמות גבוהות יותר של כושר גופני זוהו עם נפח גדול יותר של חומר אפור – שקשור לכישורים חיוניים של עיבוד מוחי – וכי קיים פחות נזק בחלקי המוח שחלה בהם התנוונות כתוצאה מטרשת נפוצה.

“מצאנו שלכושר אירובי יש אפקט הגנתי על חלקי המוח שנפגעים באופן הקשה ביותר מטרשת נפוצה”, אמרה בהודעה לעיתונות המחברת המובילה של המחקר, שׁוֹרְיָה רוצ’יקה פראקאש, ד”ר לפסיכולוגיה באוניברסיטת מדינת אוהיו.

“כתוצאה מכך, לחולות בעלות כושר גופני גבוה יש בפועל ביצועים טובים יותר במשימות שמודדות מהירות עיבוד קוגנטיבי”. בנוסף, החוקרים מצאו כי לחולות בעלות כושר גופני גבוה הייתה פחות התנוונות של חומר לבן במוח, סיבים שמחברים בין אזורי החומר האפור.

ממצאי המחקר הועלו לאינטרנט, לקראת פרסומם בגיליון המודפס הקרוב של כתב העת Brain Research.

קודם הראה כי התעמלות מעודדת ייצור חלבונים שנקראים ‘גורמי גדילה עצביים’, אשר משחקים תפקיד חשוב בצמיחת הנוירונים ושימורם במוח.

“השערת המחקר שלנו היא שהתעמלות אירובית מחזקת את גורמי הגדילה העצביים בחולי טרשת נפוצה, שמגדילים את נפח החומר האפור ומגבירים את אחידות החומר הלבן. כתוצאה מכך, חל שיפור בתפקוד הקוגניטיבי”, אמרה פראקאש.

“במשך זמן רב, נאמר לחולי טרשת נפוצה לא להתעמל בשל החשש שהדבר יחמיר את הסימפטומים שלהם. אבל אנחנו מגלים שאם חולי טרשת נפוצה יתעמלו בסביבה מבוקרת, זה למעשה יכול לעזור לתפקוד הקוגניטיבי שלהם”, הוסיפה.

29 מרץ 2024

תכנייה ללקויי ראייה   יום עיון וירטואלי (בזום)  לציון חודש הטרשת הבינלאומי יום שלישי, 4/6/24 ,כז’ באייר, תשפ”ד  מפגש וירטואלי מוח וגוף (בזום) – בשורה

20 מרץ 2024

שלום לכולם, – עם פרסום סל הבריאות לשנת 2024 לפני כחודש וחוזר מנכ”ל משרד הבריאות לגבי התוויות התכשירים השונים בסל לפני מספר ימים, לפיהם ניתן

14 מרץ 2024

מרפאת האסתטיקה של ד”ר ארוש יואב בשיתוף האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מזמינים אתכם למפגש “יופי – אסתטיקה ניראות ובריאות”

04 מרץ 2024

לרגל חודש הרמדאן, האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מאחלת לכם: שימי רמדאן זה יהיו ימים של בריאות, הקלה מכל הייסורים והמצוקות, מתן תשובה לכל התפילות ומי

02 מרץ 2024

המרפאה לטרשת נפוצה, והיחידה לנוירואימונולוגיה במרכז הרפואי הלל יפה בשיתוף עם האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מזמינים את המטופלים בטרשת נפוצה ובני משפחתם – לקראת חג האביב

Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this