ראשי » מאגרי מידע » מאמרים » חזק או סתגלן

חזק או סתגלן

עודכן 14.05.2014

חזק או סתגלן

קופת בריאות- COACH 4 HEALTH

“לא החזק ביותר, הוא השורד, אלא זה המגיב בדרך הטובה ביותר לשינוי” (דרווין) סתגלן הוא אדם המסוגל להתאים עצמו לכל מצב, לזרום עם מצבים, להתגמש ולהתכופף כשצריך.

בראייה הוליסטית, מערכת חיסונית בריאה ומאוזנת מתבטאת ביכולת הסתגלות לשינוי, בזרימה וגמישות בכל תחום בחיים.

באמצעות אבחון כף הרגל, לפי ארבעת היסודות ניתן לראות עד כמה האדם גמיש וזורם בתחומים שונים בחייו.
כל אחד מהיסודות נותן אינפורמציה בכמה מישורים לגבי מידת הסתגלנות של המטופל:
יסוד האוויר: מבחינה פיזית כולל את אברי הראש עד הכתפיים, מייצג את מערכת העצבים ומדבר על יכולת הסתגלות לשינוי בדפוסי החשיבה, גמישות מחשבתית, סקרנות רצון ללמוד ולהתפתח.חוסר איזון ביסוד האוויר מביא עמו קיבעון מחשבתי, עקשנות וחוסר רצון ללמוד דברים חדשים. מבחינה פיזית, בעיות הקשורות למערכת העצבים, כאבי ראש, בעיות א.א.ג., בעיות בראיה, היתפסות של שרירי הצוואר ועוד.

  • יסוד האש: מבחינה פיזית כולל את אברי בית החזה והידיים, מייצג את מערכת השרירים ומדבר על יכולת היישום של רעיונות ורצונות, הסתגלות לשינוי מקצועי או מקום עבודה, עשייה מהלב, ביטוי עצמי, הסתגלות למערכות יחסים. חוסר איזון ביסוד האש מביא עמו חוסר יעילות, איטיות, עשייה אוטומטית, שעמום ותחושה של תקיעות. מבחינה פיזית נתקל במתח ונוקשות או רפיון בשרירים, בעיות בלחץ הדם, בעיות בזרימה לידיים, דלקות גידים, מועקה בחזה ועוד.
  • יסוד המים: מבחינה פיזית כולל את אברי הבטן הפנימיים, מייצג את מערכת העיכול והשתן, מערכת הדם, הלימפה, הורמונים ונוזלי עמוד שידרה. ומדבר על יכולת ההסתגלות לעולם הרגשי, לאפשר לחוויות חדשות להיכנס לחיינו, להכיל אותם ולהסכים לחוות אותם. זרימה עם מצבים בחיים, איך אנחנו מעכלים, מעבדים ומפנימים אותם. חוסר איזון ביסוד המים עשוי לגרום לפחד מכל התנסות חדשה, דיכאון, היסחפות רגשית או לחילופין ליובש ואטימות רגשית. מבחינה פיזית חוסר האיזון יאופיין בעצירות או שלשול, בעיות מעיים שונות, דלקות, צבירת נוזלים ובצקות.
  • יסוד האדמה: מבחינה פיזית כולל את סוף מערכת העיכול, אברי הרבייה האגן והרגליים, מייצג את מערכת השלד ומדבר על יכולת ההסתגלות למסגרות (עבודה, משפחה, לימודים), יכולת הנאה פיזית ונפשית יכולת הסתגלותו זרימה עם מצבים הקשורים לביטחון כלכלי. חוסר איזון ביסוד האדמה יכול להעיד על קיבעון, קושי בתזוזה, קושי בלקיחת החלטות, והצמדות לרכוש. מבחינה פיזית-עייפות, חולשה, דלקות כרוניות, כאבים בעצמות ומפרקים, כאבי גב תחתון ורגליים ובעיות גניקולוגיות.

מערכת חיסון לא מאוזנת היא מערכת שנלחמת כל הזמן, נמצאת במצב הישרדות. בסופו של דבר נחלשת. מערכת חיסון שיצאה מאיזון עשויה לתקוף מערכות בגוף ולהוביל למחלות אוטואימוניות… במחלות אוטואימוניות כמו טרשת נפוצה, מערכת החיסון תוקפת את המיאלין במערכת העצבים המרכזית בגוף (אוויר). הפגיעה משפיעה על מערכת התנועה – חולשת שרירים, התכווצויות שרירים כואבות (אש), בעיות בשלפוחית השתן ובמעי, בצקות עקב חוסר תנועה (מים), חוסר שליטה בסוגרים, עייפות וקשיי הליכה (אדמה) בטיפול ע”י רפלקסולוגיה הוליסטית ניתן ליצור זרימה וגמישות ברמה הפיזית ובדפוסי ההתנהגות, לחזק את מערכת החיסון , לאזן את כל המערכות בגוף ולהקל על תסמיני המחלה. לדוגמא, באמצעות רפלקסולוגיה הוליסטית ניתן להחזיר גמישות לשרירים ולפתור בעיות של נוקשות בתנועה ונוקשות בחיים.

שאלה למחשבה, מדוע דווקא בעונות המעבר יש נטייה מרובה לחטף כל וירוס? מה זה אומר על יכולת ההסתגלות והזרימה שלנו?

ליאורה רחימי- 054-7957067
מטפלת ומדריכה הוליסטית מוסמכת.
מקנה מודעות לגוף באמצעות אבחון רפלקסולוגי וטיפול משולב.
בוגרת מכללת “דרך הגוף”- רפלקסולוגיה הוליסטית, אבחון ועבודת גוף. מעבירה סדנאות לרפלקסולוגיה הוליסטית, רייקי, טיפול בעזרת נרות הופי עיסוי תינוקות ועיסוי לימפתי

קסם הגוף
ליאורה רחימי-קסם הגוף

20 מרץ 2024

שלום לכולם, – עם פרסום סל הבריאות לשנת 2024 לפני כחודש וחוזר מנכ”ל משרד הבריאות לגבי התוויות התכשירים השונים בסל לפני מספר ימים, לפיהם ניתן

14 מרץ 2024

מרפאת האסתטיקה של ד”ר ארוש יואב בשיתוף האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מזמינים אתכם למפגש “יופי – אסתטיקה ניראות ובריאות”

04 מרץ 2024

לרגל חודש הרמדאן, האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מאחלת לכם: שימי רמדאן זה יהיו ימים של בריאות, הקלה מכל הייסורים והמצוקות, מתן תשובה לכל התפילות ומי

02 מרץ 2024

המרפאה לטרשת נפוצה, והיחידה לנוירואימונולוגיה במרכז הרפואי הלל יפה בשיתוף עם האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מזמינים את המטופלים בטרשת נפוצה ובני משפחתם – לקראת חג האביב

Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this