ראשי » מאגרי מידע » מאמרים » "חוסר צדק במקום אחד הוא איום לצדק בכל מקום"

“חוסר צדק במקום אחד הוא איום לצדק בכל מקום”

עודכן 30.06.2020

“חוסר צדק במקום אחד
הוא איום לצדק בכל מקום”

אכן ההרג האיום של ג’ורג’ פלויד בידי שוטרי מיניאפוליס בארה”ב  הוא רחוק מכאן ויכולים אתם לשאול מה למקרה זה ולנו תושבי ישראל ובפרט לחולי הטרשת נפוצה בישראל?

ההרג הזה זעזע אנשים וארגונים רבים ברחבי העולם. ההפגנות והקריאות למען Black Lives Matter וקהילות שחורות ומיעוטים אתניים במדינות רבות בעולם גרם להן להתבונן בהתנהלותן ולבחון כיצד יוכלו להשתפר.

האגודה לטרשת נפוצה בארה”ב ואגודת הטרשת הנפוצה בבריטניה  וכן הפדרציה העולמית לאגודות טרשת נפוצה פרסמו הצהרות אודות המצב ולכן מנקודת מבטי, גם  האגודה הישראלית לטרשת נפוצה  יכולה לתת את הדעת למשמעות העמוקה של המקרה החוצה גבולות יבשות וארגונים.

כולנו צריכים להירתם ולעשות יותר כדי להביא לשינוי. אלימות משטרתית  בכל מקום וגם בישראל אינה מתקיימת בחלל ריק – היא מתרחשת בהקשר של גזענות מערכתית שברוב המקרים ממשיכה תוך הפניית מבט והעלמת עין. אני סבורה שבאחריות כל ארגון לבחון את דרכי פעולתו ותרבותו – לזהות ולהסיר כל מקור לאפליה מערכתית זו  או אחרת. באגודה הישראלית לטרשת נפוצה אנחנו יכולים ונעשה יותר כדי להתמודד באופן יזום עם אי שוויון מבני, גזענות ואפליה.

חולי טרשת נפוצה מתמודדים עם אפליה עקב עוני, נכות, אבטלה או מיעוט זכויות . אנחנו יודעים שבישראל ובמדינות רבות חולים או בעלי מוגבלויות מרקע אתני השייכים לקבוצות מיעוטים מתמודדים עם מכשולים רבים יותר מאשר כלל האוכלוסייה. חוסר השוויון במערכות הבריאות פוגע בהם לעתים קרובות בצורה קשה יותר. כל זה מוסיף אחריות גדולה יותר לעבודת האגודה הישראלית לטרשת נפוצה.

במהלך השנים עבדנו ואנו עובדים לבחינה וטיפול בחוסר שוויון , אפליה ומכשולים אתניים בקרב חברינו באגודה הישראלית לטרשת נפוצה. באמצעות עבודת הסנגור שלנו, כאשר אנחנו מתמודדים עם אי-שוויון בגישה לטיפולים רפואיים עבור חולי טרשת נפוצה, נבטיח שלא ייפגעו גם עקב אי שוויון על בסיס דת  גזע ומין ,  בפעילויות הפרסום  שלנו נעשה אף יותר כדי להבטיח שאנשים מרקע אתני השייכים לקבוצות מיעוטים ייכללו, ייוצגו ויישמעו. – אנו משתדלים שהפרסומים, הפעילויות, נופשים, ימי העיון קבוצות התמיכה יתקיימו באופן נגיש תרבותי ושפתי לכל גווני האוכלוסיה הישראלית וכן מעל הכול, לא ניתן לגזענות או לשנאה  מכל סוג לחלוף ללא התנגדות מצדנו, כפי  שמרטין לותר קינג כתב: “חוסר צדק במקום אחד הוא איום לצדק בכל מקום”.

גב’ ג’נין ווסברג
מנכ”ל ומנהלת שירות לחולים
האגודה הישראלית לטרשת נפוצה (ע”ר)

 

 

29 מרץ 2024

תכנייה ללקויי ראייה   יום עיון וירטואלי (בזום)  לציון חודש הטרשת הבינלאומי יום שלישי, 4/6/24 ,כז’ באייר, תשפ”ד  מפגש וירטואלי מוח וגוף (בזום) – בשורה

20 מרץ 2024

שלום לכולם, – עם פרסום סל הבריאות לשנת 2024 לפני כחודש וחוזר מנכ”ל משרד הבריאות לגבי התוויות התכשירים השונים בסל לפני מספר ימים, לפיהם ניתן

14 מרץ 2024

מרפאת האסתטיקה של ד”ר ארוש יואב בשיתוף האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מזמינים אתכם למפגש “יופי – אסתטיקה ניראות ובריאות”

04 מרץ 2024

לרגל חודש הרמדאן, האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מאחלת לכם: שימי רמדאן זה יהיו ימים של בריאות, הקלה מכל הייסורים והמצוקות, מתן תשובה לכל התפילות ומי

02 מרץ 2024

המרפאה לטרשת נפוצה, והיחידה לנוירואימונולוגיה במרכז הרפואי הלל יפה בשיתוף עם האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מזמינים את המטופלים בטרשת נפוצה ובני משפחתם – לקראת חג האביב

Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this