ראשי » אודות טרשת נפוצה » מידע טיפולי ע"י חברות התרופות » חב' טבע תעשיות פרמצבטיות בע"מ » חב' טבע – יעילות הקופקסון נמשכת למשך 6 חודשים נוספים גם לאחר תום הטיפול המשולב בסטרואידים

חב’ טבע – יעילות הקופקסון נמשכת למשך 6 חודשים נוספים גם לאחר תום הטיפול המשולב בסטרואידים

עודכן 26.06.2014

הודעה לעיתונות ע”י חברת טבע

יעילות הקופקסון נמשכת למשך 6 חודשים נוספים גם לאחר תום הטיפול המשולב בסטרואידים

29.9.2006 טלי לוי

רק אתמול הודיעה חברת טבע, בקונגרס ה-22 של הוועדה האירופית לטיפול ומחקר בטרשת נפוצה, כי יעילות הקופקסון לא נפגעת גם לאחר התפתחות נוגדנים אצל המטופלים בתרופה וכבר היום מפרסמת החברה מחקר חדש שהוצג גם הוא בכנס.

בטבע מציינים, כי מחקר חדש מצביע על כך שטיפול בתרופת הקופקסון לבדה יוצר השפעות מרסנות ומתמשכות על התפתחות המחלה, לאחר טיפול במשך 6 חודשים של קופקסון בשילוב עם סטרואידים בהזרקה תוך ורידית. במילים אחרות, בשלב הראשון העניקו לחולים טיפול משולב בקופקסון ובסטרואידים שהיה יעיל. בשלב השני הופסק הטיפול בסטרואידים וניתן טיפול בקופקסון בלבד למשך חצי שנה – ובתקופה זו נמשכה הירידה בנגעים, גם ללא תוספת הסטרואידים.

קופקסון היא תרופת הדגל של החברה לטיפול בטרשת נפוצה שמכירותיה ברבעון השני של 2006 צמחו ב-%22 לשיא של 353 מיליון דולר, בהשוואה לרבעון המקביל ב-2005. מדובר בקצב הצמיחה הגבוה ביותר מבין כל התרופות לטיפול במחלה. ואולם, ענקית התרופות השווייצית, נוברטיס, דיווחה אתמול על תוצאות טובות בניסויים בתרופה חדשה למחלה, הנושאת לפי שעה את השם FTY220. מדובר בתרופה אוראלית (תרופה הניתנת דרך הפה כדוגמת טבליות, קפליות וסירופים) לטרשת נפוצה – מחלה שעד כה כל התרופות שפותחו לטיפול בה, ניתנו לחולים באמצעות זריקה או אינפוזיה.

ממחקרים שמציגה טבע עולה, כי מדובר בירידה של 65% במספר הנגעים במח בשלב הראשון אשר כולל טיפול משולב בקופקסון ובסטרואידים. ירידה זו נמשכה לפרק זמן נוסף של 6 חודשים במהלכם טופלו החולים בקופקסון בלבד. בטבע מציינים, כי החולים חוו גם ירידה בממוצע ההתקפים השנתי לעומת המצב לפני הניסוי.

בקבוצת אוכלוסייה זו עם מחלה פעילה במיוחד, כפי שנראה ב-MRI שנעשה טרום הניסוי, ההורדה המהירה והמשמעותית בכמות הנגדים על ידי קופקסון בשילוב לטווח קצר עם סטרואידים בהזרקה תוך ורידית נשמרה למשך 6 חודשים נוספים של טיפול בקופקסון בלבד” אמר הפרופסור לנוירולוגיה קלינית, קלייב הוקינס מאוניברסיטת Keele המשמש כיועץ נוירולוגי למרכז האזורי הנוירו-מדעי באנגליה (Stoke-On-Trent) שהוביל ניסוי זה.

“נתונים אילו יכולים להיות חשובים לרופאים בעת קבלת החלטות בנוגע לטיפול בחולים עם מחלקה פעילה ואגרסיבית במיוחד, המאופיינת בתכיפות תדירות ההתקפים או בהתקפים משתקים, או לחולים אשר אינם מגיבים בצורה אופטימלית-מסורתית לשלב הטיפולים הראשוניים”, הוסיף הוקינס.

20 מרץ 2024

שלום לכולם, – עם פרסום סל הבריאות לשנת 2024 לפני כחודש וחוזר מנכ”ל משרד הבריאות לגבי התוויות התכשירים השונים בסל לפני מספר ימים, לפיהם ניתן

14 מרץ 2024

מרפאת האסתטיקה של ד”ר ארוש יואב בשיתוף האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מזמינים אתכם למפגש “יופי – אסתטיקה ניראות ובריאות”

04 מרץ 2024

לרגל חודש הרמדאן, האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מאחלת לכם: שימי רמדאן זה יהיו ימים של בריאות, הקלה מכל הייסורים והמצוקות, מתן תשובה לכל התפילות ומי

02 מרץ 2024

המרפאה לטרשת נפוצה, והיחידה לנוירואימונולוגיה במרכז הרפואי הלל יפה בשיתוף עם האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מזמינים את המטופלים בטרשת נפוצה ובני משפחתם – לקראת חג האביב

Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this