ראשי » אודות טרשת נפוצה » מידע טיפולי ע"י חברות התרופות » חב' מדיסון פארמה בע''מ - אבונקס, טיסברי, נודקסטה, טכיפדרה » חברת Biogen Idec France הודיעה היום שתרופת TYSABRI (טיסברי) זכתה בפרס Galien היוקרתי לשנת 2009 בקטגוריית "תראפייה בבתי-חולים"

חברת Biogen Idec France הודיעה היום שתרופת TYSABRI (טיסברי) זכתה בפרס Galien היוקרתי לשנת 2009 בקטגוריית “תראפייה בבתי-חולים”

עודכן 27.06.2014

TYSABRI®

חברת Biogen Idec France הודיעה היום שתרופת TYSABRI (טיסברי) זכתה בפרס Galien היוקרתי לשנת 2009 בקטגוריית “תראפייה בבתי-חולים”.

TYSABRI היא טיפול הניתן לחולי טרשת נפוצה מסוג התקפי נסיגתי. החדשנות בטיפול ב TYSABRI הוא בזכות מנגנון הפעולה הייחודי שלה על תאים ספציפים של מערכת העצבים להם תפקיד חשוב ביצירה המחלה. הטיפול ב TYSABRI מביא 37% מהחולים להיות חופשיים מהסימפטומים של המחלה בטווח של שנתיים. יתרה מזאת, 64% ממטופלי TYSABRI אף חוו השתפרות במוגבלות הפיזית המצטברת שלהם בטווח של שנתיים טיפול.

ג’יין קליפורד, נשיאת ביוג’ן איידק צרפת אמרה בתגובה לקבלת הפרס כי “לכבוד גדול הוא לנו לקבל את פרס Galien עבור תרופת ה TYSABRI . עבדנו בצרפת בתחום הטרשת הנפוצה במשך קרוב ל-15 שנה על-מנת להביא תרופות חדשות למטופלים. מעולם לא ראינו תוצאות יעילות מדהימות כאלה, ואף לא קיבלנו מכתבי המלצה רבים כל-כך ממטופלים שהביעו שביעות-רצון מן הטיפול. אנו גאים מאוד על היותנו מקור לתקווה חדשה זו עבור המטופלים”,.

נתונים חדשים מן הניסויים בשלב III – Phase III clinical trials שהתפרסמו בירחון The Lancet Neurology בגיליון מרץ 2009 מחזקים את ההוכחה ליעילותה של תרופת הטיסברי: יותר מאחד מתוך שלושה מטופלים שטופלו בטיסברי לא הראו פעילות כלשהי של המחלה במשך למעלה משנתיים לעומת 7% בלבד שקיבלו פלצבו (תרופת דמה)*. קיים פוטנציאל להשגת הפוגה בטרשת נפוצה”, אמר אחד מכותבי המחקר, סטיבן גלטה (Steven Galetta), פרופסור לנוירולוגיה מבית הספר לרפואה של אוניברסיטת פנסילבניה.

על-פי אנליזה אחרת שהוצגה לאחרונה באקדמיה האמריקנית לנוירולוגיה, נראה כי שיעור משמעותי של חולים המטופלים ב TYSABRI חוו השתפרות בנכות הפיזית שלהם למטופלים שקיבלו פלצבו.

“טיסברי שינתה בבירור את האופן שבו אנו מטפלים בטרשת נפוצה. תרופה זו שיפרה את איכות החיים של המטופלים שלנו. כעת, לאחר 2 שנות מעקב בצרפת ו-3,000 מטופלים שקיבלו טיפול, השימוש הממשי מאשר את תוצאות המוצר היות ומטופלים רבים מגיעים למצב שבו הם חופשיים לחלוטין מן המחלה הפעילה ומהישנות המחלה. פרס זה מוצדק והוא נותן כבוד לנוירולוגיה, ובמיוחד לנוירולוגים המעורבים בטיפול בטרשת נפוצה”, אמר פרופסור Jerome De Seze מבית החולים של המרכז האוניברסיטאי במחוז שטרסבורג.

הרקע לפרס Galien (נלקח מן האתר):
פרס Galien נוסד בצרפת בשנת 1970 על-ידי רוקח בשם Roland Mehl. מטרת הפרס היא לקדם מחקר פרמצבטי באופן משמעותי.

קבוצת שופטים בולטים התכנסה יחד, כולל קלינאים, טוקסיקולוגים, פרמקולוגים ורוקחים. כל שנה, היוותה הענקת הפרס הזדמנות להבעת הערכה לתרופות החשובות ביותר שהוצאו אל השוק הציבורי, כמו גם להישגים של צוות המחקר הטוב ביותר בתחום הפרמצבטי. מאז תחילתו, הפכה הענקת פרס Galien לאירוע חשוב ביותר. הענקת הפרס נחשבת לאירוע בעל השפעה על-ידי כל מי שמתעניין במחקר הפרמצבטי, כולל רשויות ציבוריות, מדענים, חברות הפרמצבטיקה וקבוצות עיתונות רפואית. מסיבה זו, נחשב האירוע בתעשייה זו כשווה-ערך להענקת פרס נובל, וגם כמתן האות הגבוה ביותר למחקר ופיתוח פרמצבטי.

20 מרץ 2024

שלום לכולם, – עם פרסום סל הבריאות לשנת 2024 לפני כחודש וחוזר מנכ”ל משרד הבריאות לגבי התוויות התכשירים השונים בסל לפני מספר ימים, לפיהם ניתן

14 מרץ 2024

מרפאת האסתטיקה של ד”ר ארוש יואב בשיתוף האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מזמינים אתכם למפגש “יופי – אסתטיקה ניראות ובריאות”

04 מרץ 2024

לרגל חודש הרמדאן, האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מאחלת לכם: שימי רמדאן זה יהיו ימים של בריאות, הקלה מכל הייסורים והמצוקות, מתן תשובה לכל התפילות ומי

02 מרץ 2024

המרפאה לטרשת נפוצה, והיחידה לנוירואימונולוגיה במרכז הרפואי הלל יפה בשיתוף עם האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מזמינים את המטופלים בטרשת נפוצה ובני משפחתם – לקראת חג האביב

Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this