ראשי » מאגרי מידע » מאמרים » התרופה פמפירה (FAMPYRA) לשיפור ההליכה אצל המתמודדים עם טרשת נפוצה. עכשיו בסל התרופות !

התרופה פמפירה (FAMPYRA) לשיפור ההליכה אצל המתמודדים עם טרשת נפוצה. עכשיו בסל התרופות !

עודכן 17.05.2014

התרופה פמפירה (FAMPYRA) לשיפור ההליכה אצל המתמודדים עם טרשת נפוצה. עכשיו בסל התרופות!

פמפירה הינה התרופה הראשונה בעולם לטיפול בקשיי ההליכה העלולים להופיע אצל מטופלים המתמודדים עם טרשת נפוצה. במחקרים נמצא כי כ-70% מאוכלוסיית המטופלים יחוו הפרעות בהליכה בשלב כלשהו של המחלה. קשיי ההליכה מתבטאים בחוסר היכולת ללכת ברציפות מרחק של יותר מ-500 מטר או קושי בהליכה ממושכת. אם הנך מתקשה בהליכה ומצבך הפיזי מוערך ב-EDSS שבין 4 ל-7 אתה זכאי לקבל את התרופה פמפירה דרך קופת החולים שלך.

במחקרים קליניים אשר כללו כ-500 מתמודדים עם טרשת נפוצה, נמצא כי פמפירה משפרת את מהירות ההליכה בכל סוגי המחלה: טרשת התקפית וגם טרשת מתקדמת ראשונית או משנית. כמו כן, נמצא כי פמפירה משפרת את מהירות ההליכה בדרגות חומרה שונות של המחלה.

ממחקרים שנערכו בעולם עם פמפירה, עולה כי כבר לאחר כחודש ניתן לחוש בהטבה של 25% בממוצע מהירות ההליכה של הנבדקים. הטבה נצפתה גם בפרמטרים הקשורים ביציבות הנבדק בזמן הליכה או שימוש בעזרי הליכה לצורך תפקוד יומיומי.

פמפירה אושרה על ידי ה-FDA כבר בינואר 2010, כטיפול היחיד בעולם להתמודדות עם קשיי ההליכה של המטופלים בטרשת נפוצה, והוכללה בסל הבריאות לשנת 2012.

הקריטריונים להכללה בסל:
1. EDSS 4-7
2. לאחר שלושה חודשי טיפול במידה ולא חל שיפור של 25% לפחות בבדיקת קצב ההליכה, יופסק הטיפול.

על מנת לקבל את התרופה יש לפנות לנוירולוג המטפל, ולבצע מבחן הליכה, לדוגמא מבחן הליכה של 7.6 מטר, כפי שבוצע במחקרים הקליניים:

יש לסמן על הרצפה 7.6 מטר, וללכת לאורכם, תוך כדי מדידת מהירות ההליכה. ניתן להשתמש באביזרי עזר, ואף לבצע הפסקות במידה ויש קושי להשלים את המבחן.

לאחר 3 חודשי שימוש יש לבדוק שוב את מהירות ההליכה באותו מבחן של 7.6 מטר, ולראות האם חל שיפור של 25% במהירות ההליכה.

פמפירה ניתנת בכדור במינון של 10 מ”ג, פעמיים ביום. ניתן לקחת את התרופה עם או בלי אוכל. חשוב מאוד להקפיד על מרווח של 12 שעות בין מנה למנה. אין לקחת יותר משני כדורים ביום, ועדיף לוותר על מנה שנשכחה מאשר להשלים אותה בפרק זמן קצר מ-12 שעות. הטיפול בטוח מאד עם פרופיל תופעות לוואי קל. במידה והמטופל סובל מהפרעות בתפקודי הכליות – יש להיזהר באשר לשימוש בתרופה זו.

לשאלות ולמידע נוסף – ניתן לפנות לשירות הלקוחות של חברת מדיסון בטלפון 03-9250224

20 מרץ 2024

שלום לכולם, – עם פרסום סל הבריאות לשנת 2024 לפני כחודש וחוזר מנכ”ל משרד הבריאות לגבי התוויות התכשירים השונים בסל לפני מספר ימים, לפיהם ניתן

14 מרץ 2024

מרפאת האסתטיקה של ד”ר ארוש יואב בשיתוף האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מזמינים אתכם למפגש “יופי – אסתטיקה ניראות ובריאות”

04 מרץ 2024

לרגל חודש הרמדאן, האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מאחלת לכם: שימי רמדאן זה יהיו ימים של בריאות, הקלה מכל הייסורים והמצוקות, מתן תשובה לכל התפילות ומי

02 מרץ 2024

המרפאה לטרשת נפוצה, והיחידה לנוירואימונולוגיה במרכז הרפואי הלל יפה בשיתוף עם האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מזמינים את המטופלים בטרשת נפוצה ובני משפחתם – לקראת חג האביב

Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this