ראשי » מאגרי מידע » מאמרים » כל שאתם צריכים לדעת בנוגע להתמודדות עם בעיות זיכרון וניהול שגרה מיטבית – ע”י אסתי נעים-פלד

כל שאתם צריכים לדעת בנוגע להתמודדות עם בעיות זיכרון וניהול שגרה מיטבית – ע”י אסתי נעים-פלד

ע"י אסתי נעים-פלד, מרפאה בעיסוק מוסמכת MSc.OT בעלת תואר ראשון ושני בריפוי בעיסוק מטעם אוניברסיטת ת"א ומומחית בשיקום נוירולוגי למבוגרים | עודכן 28.02.2023

רשימת לינקים חיוניים:

 1. מרגיש שינוי או ירידה בתפקודי החשיבה?

אם אתם מרגישים שהחשיבה שלכם איטית יותר שלוקח לכם יותר זמן להבין דברים, שאתם חוזרים על הדברים שלכם או על שאלות, אם בני המשפחה מעירים לכם ששוב שכחתם משהו, כדאי להתייעץ עם מרפאה בעיסוק שמתמחה בטיפול קוגניטיבי.

טיפול קוגניטיבי כולל תחילה הערכה של היכולות הקיימות, החוזקות והחולשות בתחומים החשיבה, כגון זיכרון, קשב, שליפת מילים, פתרון בעיות, גמישות מחשבתית, מהירות עיבוד מידע ועוד. לאחר מכן ניתן להתאים תוכנית תרגול מותאמת לרמה הנוכחית במטרה לשמור ולשפר יכולות קוגניטיביות. ניתן לעשות זאת במסגרת טיפול פרטני בריפוי בעיסוק.

למידע נוסף בנוגע לטיפול ושיקום קוגניטיבי – https://bit.ly/3hGhfV2

2. תוכנת RehaCom לאימון ושיפור יכולות קוגניטיביות

תוכנת RehaCom זוהי תוכנה ייחודית לשיפור ואימון יכולות קוגניטיביות אשר פותחה על ידי חברת Hasomed הגרמנית לפני מעל 20 שנה. התוכנה נמצאת בשימוש בארץ בכל מרכזי השיקום במסגרת הטיפול בריפוי בעיסוק. התוכנה מתורגמת למעל 20 שפות שונות כולל עברית, רוסית, אנגלית, וערבית. יעילות התוכנה באימון ושיפור יכולות קוגניטיביות מוכחת מחקרית. התוכנה כולל 28 תרגילים שונים. כל תרגיל מטפל בליקוי ספציפי ומגיע במגוון רחב של רמות תרגול.

התוכנה עצמה חינמית וניתנת להורדה מהאינטרנט באמצעות קישור ייעודי שתקבל מאיתנו. לאחר הדרכה והתאמה של תוכנית אימון אישית על ידי מרפאה בעיסוק, ניתן לתרגל ללא עלות במשך תקופת ניסיון קצרה. המערכת יודעת לבד להתאים את רמת התרגול לביצועים וכך למעשה אתם מתקדמים בתוכנית גם ללא ליווי של מטפל.

במידה ותהיו מעוניינים להמשיך ולתרגל בתוכנה תוכלו לעשו זאת בעבור תשלום סמלי לכל תרגול/אימון (כחצי שעה), ללא התחייבות או דמי מנוי.

לפרטים נוספים ניתן להתקשר לטלפון 077-9966400 או היכנסו לקישור הבא – https://restarttherapy.ravpage.co.il/cognitive_rehab

3. רוצים לדעת אם יש לכם בעיה בזיכרון? ענו על השאלון הבא –    https://forms.gle/RELy3muyLSRFJDWM9

כולנו שוכחים דברים. וכולנו מתאמצים למצוא דרכים חדשות כדי להמשיך ולתפקד בחיי היומיום, בלי יותר מדי טעויות ופספוסים. ככל הגיל עולה הזיכרון שלנו נחלש, החשיבה יותר איטית וכושר הקליטה ועיבוד הדברים מורכבים יותר.

דרך פשוטה להתמודד עם כל אותן תופעות היא לסגל לעצמנו דרכי פעולה חדשות (כלומר אסטרטגיות חשיבה) כדי לזכור טוב יותר ולהמשיך ולנהל את השגרה ללא הפרעות.

לרשימת אסטרטגיות ודרכי פעולה להתמודדות עם בעיות זיכרון-  https://restarttherapy.ravpage.co.il/memorytips

4. טרשת נפוצה ועייפות כרונית- כיצד מתמודדים עם זה?

טרשת נפוצה זו מחלה שפורצת באמצע החיים. בדרך כלל סביב גיל ה40, בשלב שבו אנחנו הכי. הכי עסוקים, הכי עמוסים, הכי רוצים, הכי חולמים.

אחד הסימנים המאפיינים ביותר של המחלה היא תחושת עייפות ותשישות קונסיסטנטית, שבאה לידי ביטוי בעייפות פיזית, מנטאלית או גם וגם. לתחושה הזו קוראים  fatigue.

ניהול מחלה וחיי שגרה אופטימאליים ביחד עם fatigue זו משימה די מורכבת.

אם לכולנו יש “בטרייה” שאמורה להספיק לנו ליום שלם, אז לפתע הבטרייה אינה מספיקה, או שהיא מתרוקנת גם אחרי פעילות רגילה ולא מאומצת. לכן, אני מנחה אנשים אשר מאובחנים בטרשת נפוצה כיצד לשמור על אנרגיה לאורך היום.

היכנסו ללינק הבא וקבלו רשימת טיפים שיעזרו לכם לשמור ולחסוך באנרגיה, וכך גם לשפר את איכות החיים שלכם

   https://restarttherapy.ravpage.co.il/energy_save

אנחנו ב-Restart Therapy מאמינים בשינוי סטנדרט הטיפול השיקומי בישראל.

«לינק לאתר שלנו: https://restart-therapy.co.il

מערך השיקום הביתי של Restart Therapy כולל פיזיותרפיסטים, מרפאות בעיסוק, קלינאיות תקשורת ודיאטניות קליניות. כולם מתמחים בשיקום נוירולוגי, ובשיקום וטיפול באנשים המאובחנים במחלת הטרשת הנפוצה.

המערך שלנו הינו רב מקצועי ודוגל בגישה הוליסטית וכך הוא מאפשר לך לקבל שיקום במגוון התחומים אותם את/ה מעוניין/ת לשפר:

  • הליכה, ניידות, מעברים
  • טיפול עצמי (רחצה, לבוש, אכילה)
  • תפקוד קוגניטיבי (זיכרון, קב וריכוז, מהירות עיבוד מידע ועוד)
  • תפקודי ידיים
  • טיפול תחושתי (במקרה של ירידה תחושתית או הפרעות תחושה).
  • דיבור שפה וקול
  • בליעה
  • ייעוץ תזונתי והתאמת תפריט
  • התאמת דיור
  • התאמת ציוד שיקומי ואביזרי עזר ועוד

הכול תחת קורת גג אחת!

כל המטפלים שלנו בוגרי תואר ראשון באקדמיות המובילות בארץ, בעלי רישיון והסמכה בטעם משרד הבריאות, ביטוח אחריות מקצועית, וניסיון רב בשיקום.

כל הטיפולים מתבצעים אצלך בבית, בסביבה הטבעית בה אתה או את חיים ומתפקדים לצד המגבלות והקשיים. טיפול בבית שלך מאפשר מענה ישיר יותר וטוב יותר לקשיים איתם את/ה מתמודד/ת.

מעוניינים בשיחת ייעוץ טלפונית על ידי מטפל מוסמך? מעוניינים בקביעת טיפול והתאמת מטפל?

התקשרו אלינו למספר 077-9966400

ניתן לבקר באתר שלנו https://restart-therapy.co.il ולהשאיר שם את הפרטים שלך ואנו ניצור עמך קשר בהקדם.

Image: Ross Sneddon – Unsplash

29 מרץ 2024

תכנייה ללקויי ראייה   יום עיון וירטואלי (בזום)  לציון חודש הטרשת הבינלאומי יום שלישי, 4/6/24 ,כז’ באייר, תשפ”ד  מפגש וירטואלי מוח וגוף (בזום) – בשורה

20 מרץ 2024

שלום לכולם, – עם פרסום סל הבריאות לשנת 2024 לפני כחודש וחוזר מנכ”ל משרד הבריאות לגבי התוויות התכשירים השונים בסל לפני מספר ימים, לפיהם ניתן

14 מרץ 2024

מרפאת האסתטיקה של ד”ר ארוש יואב בשיתוף האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מזמינים אתכם למפגש “יופי – אסתטיקה ניראות ובריאות”

04 מרץ 2024

לרגל חודש הרמדאן, האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מאחלת לכם: שימי רמדאן זה יהיו ימים של בריאות, הקלה מכל הייסורים והמצוקות, מתן תשובה לכל התפילות ומי

02 מרץ 2024

המרפאה לטרשת נפוצה, והיחידה לנוירואימונולוגיה במרכז הרפואי הלל יפה בשיתוף עם האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מזמינים את המטופלים בטרשת נפוצה ובני משפחתם – לקראת חג האביב

Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this