המוטו שלי: אני אבן – אני פרפר

רחל כתבן

עודכן 12.03.2018

המוטו שלי: אני אבן – אני פרפר

רחל כתבן

היום אני מתרכזת בעבודות אבן, אבנים ממקומות שונים בארץ ובעולם, אך אני אוהבת לעסוק באבני אדמת בית אריה, שאני מוצאת אותם מגוונות ועשירות צורה.

אני יוצרת דמויות של בעלי חיים ובני אדם כאשר אני משתדלת להתערב מעט ככל האפשר, אך באופן שמה שאני רואה באבן כאשר היא עדיין מונחת על האדמה, יתגלה לכל אחד.

ענף מרכזי בעבודתי הם פרפרי האבן, המתהדרים בצורות ובצבעים הטבעיים הנחשפים עם ביקוע האבן הגולמית.

התחלתי לעסוק באבן לאחר שנים רבות בהן ציירתי ועסקתי בהוראת האמנות בבית הספר יהושע גן, בו לימדתי מיום הקמתו.

לאחר מספר התקפי מחלה התחלתי להתקשות בהליכה, אך למרות זאת, לא וויתרתי לעצמי, חרקתי שיניים וטיפסתי על הקירות לקישוט בית הספר.

עבודתי שם הופסקה בפתאומיות בתחילת שנת הלימודים 1997 על ידי מנהלת חדשה שחששה שלא אעמוד עוד במשימת ההוראה בכיתות וקישוט בית הספר והוצאתי לפנסיה.

לאחר תקופת “אבל” של כשנתיים בהם הפסקתי ליצור, מצאתי את העיסוק באבנים, הנעשה בישיבה כתחליף לציור, אותו נהגתי לעשות בעמידה ובתנופה גדולה.

בשנת 2000 גם התיישבתי בכיסא גלגלים וגם העמדתי את תערוכתי הגדולה הראשונה מעבודות האבן.

בחלק ניכר מהזמן, מאז 1991, המועד שבו התברר שאני חולה בטרשת נפוצה, השתתפתי בקבוצת תמיכה שנפגשה במכון וויצמן ברחובות ושהוקמה על ידי האגודה הישראלית לטרשת נפוצה. בקבוצה שכללה חולים ובני זוגם, נתמכתי ותמכתי בחברים האחרים, בהנחיית אנשי מקצוע מעולים שהאגודה העמידה לרשותנו והגענו למצב שבו המחלה אינה מרכז חיינו, אלא מהווה רק חלק מתחומי פעילויות, עיסוקים וקשרים ברבדים רבים. אני משתתפת בשמחה בימי עיון שהאגודה מקיימת ונעזרת במידע שהיא שולחת אלינו לעיתים מזומנות.

נולדתי בעפולה, ביום הכרזת המדינה, להורים חברי קיבוץ אבוקה, שאינו קיים כבר.
כ”ילדת המדינה” נפגשתי עם כמה נשיאים, בימי עצמאות.

גדלתי בתל אביב, שירתתי בנח”ל בתקופת מלחמת ששת הימים. הייתי בסיירת הנח”ל בביר תמדה בסיני עם הגרעין, שהצטרף אחרי שנת שירות נוספת בפרויקט ביעור בערות, לקיבוץ אורים.

למדתי הוראת אמנות במכללת אורנים ולימדתי באזור חיפה.

בשנת 1981 הצטרפתי לישוב חדש שהוקם, בית אריה.

אני קשורה למראות ולנוף בסביבת הישוב וחביבה עלי במיוחד, סידרת ציורי עצי הזית שציירתי כאשר עדיין עמדתי על רגלי, בהן אני מגלה אוצר בלתי נדלה של יופי מקומי.

ניתן לראות מעבודותיי באתר:
https://katvan.org/ שכלול בו גם סרטון ראיון של 8 דקות, שאליו ניתן להגיע ישירות בקישור: https://www.youtube.com/watch?v=3ciEBafZxaM וכן בדף הפייסבוק: רחל כתבן

אחירותם 5 בית אריה

29 מרץ 2024

תכנייה ללקויי ראייה   יום עיון וירטואלי (בזום)  לציון חודש הטרשת הבינלאומי יום שלישי, 4/6/24 ,כז’ באייר, תשפ”ד  מפגש וירטואלי מוח וגוף (בזום) – בשורה

20 מרץ 2024

שלום לכולם, – עם פרסום סל הבריאות לשנת 2024 לפני כחודש וחוזר מנכ”ל משרד הבריאות לגבי התוויות התכשירים השונים בסל לפני מספר ימים, לפיהם ניתן

14 מרץ 2024

מרפאת האסתטיקה של ד”ר ארוש יואב בשיתוף האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מזמינים אתכם למפגש “יופי – אסתטיקה ניראות ובריאות”

04 מרץ 2024

לרגל חודש הרמדאן, האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מאחלת לכם: שימי רמדאן זה יהיו ימים של בריאות, הקלה מכל הייסורים והמצוקות, מתן תשובה לכל התפילות ומי

02 מרץ 2024

המרפאה לטרשת נפוצה, והיחידה לנוירואימונולוגיה במרכז הרפואי הלל יפה בשיתוף עם האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מזמינים את המטופלים בטרשת נפוצה ובני משפחתם – לקראת חג האביב

Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this