ראשי » אודות טרשת נפוצה » מידע טיפולי ע"י חברות התרופות » חב' מדיסון פארמה בע''מ - אבונקס, טיסברי, נודקסטה, טכיפדרה » הטיפול בטייסברי לחולי טרשת נפוצה משקם את הנזק ברקמת המיאלין במוח

הטיפול בטייסברי לחולי טרשת נפוצה משקם את הנזק ברקמת המיאלין במוח

עודכן 27.06.2014

ממצאי מחקר חדש בקרב 011 מטופלים – מאי 9002

הטיפול בטייסברי לחולי טרשת נפוצה משקם את הנזק ברקמת המיאלין במוח

  • תוצאות מחקר חדש שהשווה בין חולי טרשת שמקבלים טייסברי לאנשים בריאים הראו כי בסריקות ה – MRI לא היה הבדל משמעותי במידת הנזק שהצטבר ברקמת המיאלין בין הנבדקים.
  • מחקר זה שב ומחזק את מעמדה של התרופה כתרופה יעילה לטרשת נפוצה.
  • ד”ר מייקל פאנזארה , ראש המחלקה הנוירולוגית בביוג’ן :”הטייסברי מגדירה מחדש עבור נוירולוגים וחולי טרשת את המושג הצלחה בטיפול במחלת הטרשת . ממצאי המחקר מלמדים כי טייסברי מספקת הוכחה לכך שהתרופה מראה שיפור בטיפול במחלה”.

==================================================

כחודשיים בלבד לאחר שפורסמו בכתב העת Lancet Neurologyתוצאות מחקר ייחודי עם ממצאים יוצאי דופן שהראו שהטיפול בטייסברי העלים את הסימנים הקליניים של המחלה לאחר טיפול בן שנתיים, הוצגו השבוע ממצאי מחקר חדש המלמדים כי השימוש בתרופה שיקם את הנזק ברקמת המיאלין .

מדובר בממצא חשוב ובעל ערך שכן רקמת המיאלין הפגועה היא זו שגורמת להתקפים חוזרים ונשנים למחלה . שיקומה של הריקמה , על פי המחקר הביא לשיפור משמעותי באיכות חייהם של המטופלים , והוכיח גם כי קרוב ל 40% מהם לא יחוו התקפים, החמרה בנכות הפיזית או פעילות מחלה ב MRI בטווח של שנתיים.

המחקר שתוצאותיו הוצגו בכנס האמריקאיAmerican Academy of Neurology AAN- בשבוע שעבר השווה את מידת הנזק שהצטבר בין שתי סריקת MRI שנערכו לפני התחלת טיפול, ובסוף שנת טיפול בקרב 110 נבדקים. החולים שנבדקו היו כאלה שטופלו ב TYSABRI. קבוצת ביקורת שכללה אנשים בריאים. תוצאות המחקר הראו כי לא היה הבדל משמעותי במידת הנזק שהצטבר בסריקות MRI בין קבוצת המטופלים שקיבלו טיפול ב TYSABRI בהשוואה לקבוצת האנשים הבריאים.

ד”ר רוברט זיודינוב מהמכון העולמי המוביל “ג’קוב” לנוירולוגיה :” תמונת ה- MRI של הנחקרים מלמדת כי הטיפול בטייסברי שיקם את רקמת המיאלין המגינה על מערכת העצבים. תוצאות אלו מלמדות על הפוטנציאל הקיים בתרופה להמשך קיומו של תהליך שיקום המיאלין “.

20 מרץ 2024

שלום לכולם, – עם פרסום סל הבריאות לשנת 2024 לפני כחודש וחוזר מנכ”ל משרד הבריאות לגבי התוויות התכשירים השונים בסל לפני מספר ימים, לפיהם ניתן

14 מרץ 2024

מרפאת האסתטיקה של ד”ר ארוש יואב בשיתוף האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מזמינים אתכם למפגש “יופי – אסתטיקה ניראות ובריאות”

04 מרץ 2024

לרגל חודש הרמדאן, האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מאחלת לכם: שימי רמדאן זה יהיו ימים של בריאות, הקלה מכל הייסורים והמצוקות, מתן תשובה לכל התפילות ומי

02 מרץ 2024

המרפאה לטרשת נפוצה, והיחידה לנוירואימונולוגיה במרכז הרפואי הלל יפה בשיתוף עם האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מזמינים את המטופלים בטרשת נפוצה ובני משפחתם – לקראת חג האביב

Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this