ראשי » מאגרי מידע » מאמרים » האם נמצא מרפא לטרשת נפוצה?

האם נמצא מרפא לטרשת נפוצה?

עודכן 16.05.2014

האם נמצא מרפא לטרשת נפוצה?

מרטין הול, 17.1.10

בעקבות ניתוח מהפכני, רופאים מאמינים כי הם ריפאו אישה בריטית החולה בטרשת נפוצה.

במשך שנים נאמר לחולים כי אין מרפא לטרשת נפוצה, אך הצלחת הניתוח נותנת תקווה חדשה לאלו הנלחמים במחלה התוקפת את מערכת העצבים.
אלכס גיבס כל-כך בטוחה שהיא ניצחה את המחלה, שהיא אפילו נכנסה להריון – משהו שהיא לא היתה מעזה לעשות קודם לכן. אלכס, בת 38, נסעה לארה”ב ביוני דאשתקד, לאחר שקראה באינטרנט על הליך פורץ דרך הכולל הרחבת ורידים.
היא יצרה קשר עם מנתחים בבריטניה וביקשה שיבצעו את הניתוח, אך כולם סירבו.
אלכס המתגוררת בצ’לסי, מערב לונדון: “אני סובלת מטרשת נפוצה רק משנת 2004, אך מההתחלה, המחלה פגעה בי קשה”. “לא יכולתי ללכת יותר מכ- 90 מטר בלי לעצור. במהלך הלילה תוך כדי שינה, סבלתי מגפיים נוקשים והתכווצויות שרירים”. “העתיד שלי לא נראה כל-כך טוב עם טרשת נפוצה כה חמורה כבר מההתחלה. בדרך-כלל ישנה הדרגתיות בהחמרת המחלה. תוך כמה שנים, סביר להניח שכבר הייתי בכסא גלגלים”.

מומחים רבים מאמינים כי טרשת נפוצה נגרמת כתוצאה מכשל המערכת החיסונית, אבל כיום ישנם רופאים המאמינים שמקור הנזק שנגרם למערכת העצבים כתוצאה מהמחלה, הוא בזרימת דם לקויה בחזה, זרימת דם צווארי בחזה, בצוואר ובראש. אחד מרופאים אלו הוא המנתח האיטלקי פאולו זמבוני שהמציא את הפתרון של הרחבת ורידים תוך שימוש בבלון או שפופרות מתכת דקיקות. אלכס עקבה אחר עבודתו של פרופ’ זמבוני שריפא את אשתו מטרשת נפוצה לפני חמש שנים וכיום כבר ריפא יותר ממאה חולים.
מכיון שאף רופא בריטי המתמחה בטרשת נפוצה לא הסכים לבצע את ההליך של פרופ’ זמבוני עד שיבוצעו מחקרים נוספים בתחום, אלכס נסעה לקליפורניה, שם מנתח מאוניבריסטת סטנפורד הסכים לבצע את ההליך.

לאחר שבוצע הניתוח שעלה 5,000 לירות שטרלינג, אשר הרחיב את ורידי הצוואר, תסמיני המחלה של אלכס השתפרו מיידית.

אלכס, שאמה נפטרה בגיל 68 כתוצאה מטרשת נפוצה, מספר חודשים לפני שהיא עצמה אובחנה, דיווחה ליועץ המחלה שלה בבית-החולים הלאומי בלונדון על תוצאות הניתוח.
היא אמרה: “הוא לא חוקר של פרופ’ זמבוני, אבל הוא שוכנע ממחקרו וקיבל את העובדה כי התסמינים שלי השתפרו ולא היתה הרעה באזורים הפגועים במוח שנגרמו כתוצאה מהטרשת”.

האם נמצא מרפא לטרשת נפוצה?
כ-100,000 איש סובלים מטרשת נפוצה בבריטניה. מומחים מאמינים כי המחלה נגרמת כתוצאה מכשל המערכת החיסונית הפועלת נגד הגוף וגורמת לשיתוק, חולשה בשרירים, פרכוסים ועיוורון. במקרים הקשים ביותר, החולים מתים. כמה מהחולים המפורסמים כוללים את ג’ניס ווינהאוס (אמה של הזמרת התוססת איימי ויינהאוס ונגנית הצ’לו ז’קלין דו פרה.

29 מרץ 2024

תכנייה ללקויי ראייה   יום עיון וירטואלי (בזום)  לציון חודש הטרשת הבינלאומי יום שלישי, 4/6/24 ,כז’ באייר, תשפ”ד  מפגש וירטואלי מוח וגוף (בזום) – בשורה

20 מרץ 2024

שלום לכולם, – עם פרסום סל הבריאות לשנת 2024 לפני כחודש וחוזר מנכ”ל משרד הבריאות לגבי התוויות התכשירים השונים בסל לפני מספר ימים, לפיהם ניתן

14 מרץ 2024

מרפאת האסתטיקה של ד”ר ארוש יואב בשיתוף האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מזמינים אתכם למפגש “יופי – אסתטיקה ניראות ובריאות”

04 מרץ 2024

לרגל חודש הרמדאן, האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מאחלת לכם: שימי רמדאן זה יהיו ימים של בריאות, הקלה מכל הייסורים והמצוקות, מתן תשובה לכל התפילות ומי

02 מרץ 2024

המרפאה לטרשת נפוצה, והיחידה לנוירואימונולוגיה במרכז הרפואי הלל יפה בשיתוף עם האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מזמינים את המטופלים בטרשת נפוצה ובני משפחתם – לקראת חג האביב

Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this