האוניברסיטה העברית ירושלים – סיכום שנה 2016

ד"ר שבתאי לויט

עודכן 16.02.2017

האוניברסיטה העברית ירושלים – סיכום שנה 2016

ד”ר שבתאי לויט

זו השנה החמישית שפרוייקט זה מתנהל בירושלים, וזו השנה הרביעית שאני אחראי לו. הפרוייקט משרת צורך אמיתי, בקרב הפונים, חולי הטרשת שרשומים באגודה. השילוב בין צורך אמיתי והניסיון הטוב שצברו הנעזרים בתוכנית בשנים קודמות, גרמו לכך שהשנה הדרישה לסטודנטים גברה על המענה. התחלנו את השנה עם ארבע סטודנטים, וכדי להרחיב את המענים, קיבלתי במהלך חופשת סימסטר (ינואר 2016), עוד ארבעה נוספים. סה”כ היו השנה 8 סטודנטים, שנה א, מאוניברסיטת ירושלים בפרוייקט.

7 סטודנטים ניפגשו עם פונה יחיד, וסטודנת נוסף, דובר ערבית, הגיע למשרדים בתל אביב, פעם בשבועיים, במהלך סימסטר ב, וניהל בערבית את הקשרים עם חברי האגודה דבורי הערבית.

זו השנה השנייה, שבמהלך השנה מצטרפים סטודנטים נוספים, ונותנים ערך מוסף, מעבר למפגשי יחיד. בשנה שעברה, יער, כתב את המדריך לשירותים בירושלים, והשנה מוחמד, יצר קשר חי, בערבית, עם הפונים הערביים.

המפגשים עם הפונים היחידים, משמעותיים היו, לשני הצדדים. לפונים עצמם, היה אפשרות לפגוש בוגר, צעיר, עם מוטיבציה, שנמצא מחוץ למעגל המשפחתי והמקצועי (גורמי רפואה וטיפול), ולסטודנטים התאפשר ללמוד על יצירה, בניה ושימור קשר, עם פונה, מזווית של למידה מקצועית אייך מייצרים קשר ואייך מסיימים אותו.

השנה השתתפו הסטודנטים בשני ימי עיון יעודיים לסטודנטים, שנערכו על ידי האגודה במשרדי האגודה בתל אביב. שני ימי העיון, נתנו תמונה טובה על פעילות האגודה, על עבודת גורמי הסיעוד עם החולים, וידע כללי על המחלה. השנה, הביאו למפגשים אלו, חולה, שיספר את הסיפור האישי שלו, דבר שתרם רבות לסטודנטים.

כאשר שני הצדדים מרוויחים, אז הביטוי לכך הוא שאנשים רוצים בהמשך הפרוייקט.

אנו מקווים שבשנה הבאה הוא יתרחב, ויכנסו לפרוייקט סטודנטים משנים ב’/ג’, דבר שירחיב את היכולת לתת מענים לפונים בצורה משמעותית.

29 מרץ 2024

תכנייה ללקויי ראייה   יום עיון וירטואלי (בזום)  לציון חודש הטרשת הבינלאומי יום שלישי, 4/6/24 ,כז’ באייר, תשפ”ד  מפגש וירטואלי מוח וגוף (בזום) – בשורה

20 מרץ 2024

שלום לכולם, – עם פרסום סל הבריאות לשנת 2024 לפני כחודש וחוזר מנכ”ל משרד הבריאות לגבי התוויות התכשירים השונים בסל לפני מספר ימים, לפיהם ניתן

14 מרץ 2024

מרפאת האסתטיקה של ד”ר ארוש יואב בשיתוף האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מזמינים אתכם למפגש “יופי – אסתטיקה ניראות ובריאות”

04 מרץ 2024

לרגל חודש הרמדאן, האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מאחלת לכם: שימי רמדאן זה יהיו ימים של בריאות, הקלה מכל הייסורים והמצוקות, מתן תשובה לכל התפילות ומי

02 מרץ 2024

המרפאה לטרשת נפוצה, והיחידה לנוירואימונולוגיה במרכז הרפואי הלל יפה בשיתוף עם האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מזמינים את המטופלים בטרשת נפוצה ובני משפחתם – לקראת חג האביב

Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this