ראשי » אירועים וחדשות » גב’ ורוד שלי- שאלות ותשובות למומחים – יום עיון ברשת – דצמבר 2023

גב’ ורוד שלי- שאלות ותשובות למומחים – יום עיון ברשת – דצמבר 2023

עודכן 07.01.2024

גב’ ורוד שלי – מטפלת מינית מוסמכת,

תואר שני בפסיכולוגיה קלינית, תואר שלישי בהתנהגות מינית,

מטפלת בנשים, גברים וזוגות ,מרצה באונ’ תל אביב וחיפה ,מנחת פודקאסטים בנושאי מיניות בשיתוף עם האגודה הבינלאומית לרפואה מינית.

שאלות ותשובות יועצת מינית

1. שאלה: האם טרשת נפוצה משפיעה על החשק המיני?

תשובה: חשק מיני מורכב מהרבה גורמים ולכן זה תלוי מאוד במה אתם עוברים כרגע בחיים וגם בהתפתחות המחלה, והשפעתה עליכם מבחינה נפשית, גופנית וגם זוגית. יש לי מטופלת שאובחנה עם טרשת לפני תקופה, ויש לה חשק מיני ורצון להיות פעילה מינית. אך כפי שציינתי, זה גם תלוי בהשפעות הטרשת על הגוף. בקרב גברים, למשל, טרשת נפוצה עלולה לגרום לבעיות ביכולת להגיע לזקפה או לשמור עליה, וזה בפני עצמו יכול להשפיע על המצב הנפשי של הגבר ולדכא את החשק המיני. בקרב נשים ייתכן שתהיה השפעה על הרטיבות בנרתיק ועל היכולת להגיע לאורגזמה , מה שגם עלול לדכא את החשק.

החשק המיני יכול גם לרדת או להיפגע בשל כאב, עייפות, דיכאון או מתח נפשי הקשורים לחיים או למחלה. כמו כן, תרופות שונות שמשמשות לטיפול בטרשת נפוצה או במצבים נפשיים יכולות להוביל לירידה בחשק המיני כתופעת לוואי. לסיכום, חשוב להדגיש כי ההשפעה על החשק המיני ועל התפקוד המיני בקרב חולי טרשת נפוצה היא אינדיבידואלית ויכולה להשתנות מאדם לאדם. עם זאת. חשוב לי גם לציין כי בעזרת טיפול מיני אפשר גם לעבוד על החשק המיני וגם על יצירת פעילות מינית מענגת בהתאם למקום בו כל אחד\ת נמצא.

 2. שאלה: אין לי חשק לקיים יחסי מין ומתחמקת מבעלימה לעשות?

תשובה: אם את מרגישה חוסר חשק לקיים יחסי מין ומתחמקת מבעלך, הדבר הראשון שעליך לעשות הוא לנסות לבחון את הסיבות שמאחורי זה. חשוב לזהות מתי החלה הירידה בחשק והאם קיימים שינויים בריאותיים, או תסמינים חדשים של הטרשת הנפוצה, שעשויים להשפיע על החשק המיני שלך. לעיתים, בעיות זוגיות עשויות גם הן לגרום לחוסר חשק, וכדאי לשקול גם את האספקטים הללו.

לאחר שתזהי את הגורמים הללו, שאלי את עצמך האם את רוצה לנסות לטפל במצב כלומר לחוות מגע או פעילות מינית איטית, ולהעניק מגע מיני, באופן שמתאים לך. ייתכן שתגלי כי יש צורך לחפש דרכים חדשות ויצירתיות לחוות אינטימיות וקרבה, שאינן דורשות יחסי מין טיפוסיים“.

חשוב גם לדבר עם בעלך ולהסביר לו בכנות מה את חווה. שיח זה עשוי להיות מאתגר, אך פתיחות וכנות הן מפתח לפתרון בעיות זוגיות ומיניות. בעלך יכול להוות מקור תמיכה ולהציע רעיונות ופתרונות שעדיין לא נבחנו, במיוחד אם הוא מודע למצב. תקשורת זו תמנע ממנו גם לחוות דחיות רבות, מה שעלול לפגוע בו ובזוגיות שלכם. שקלי גם להתייעץ עם מומחה בתחום המיניות או עם מטפל זוגי ומיני שיכול לעזור לכם יחד לעבוד על הבעיה בצורה מקצועית. אנשי מקצוע יכולים להציע דרכים להתמודדות עם חוסר חשק מיני, תוך כדי שמירה על הזוגיות.

.3. שאלה: אני חולת טרשת ואין לי חשק מיני וגם כשיש חשק אני לא נהנית מקיום יחסי מין עם בעלי. האם ניתן לעזור במקרה כזה?

תשובה: במצב כזה חשוב מאוד לעבור אבחון מול רופא או רופאה מומחה בסקסולוגיה כדי להבין מדוע כאשר יש לך חשק מיני את לא נהנית. ייתכן וזה קשור לטרשת ויש לבדוק אם יש שינויים פיזיולוגיים שקשורים למחלהכגון שינויים בתחושות בגוף, בפות, בנרתיק או כאבים בעת בחדירה בגלל יובש נרתיקי. מצד שני, יתכן שהבעיה קשורה גם לאופן המגע ולמשחק המקדים בינך לבין בעלך. חשוב להשקיע במגע מקדים לפני קיום יחסים, לחקור את מה שנעים לך ואילו תחושות מעוררות אותך, וגם להבין מה לא נעים לך, משום שכל אלה יכולים להוביל לעוררות מינית ולהנאה מינית.

4. שאלה: אני חווה חוסר תחושה בעת קיום יחסי מין, העניין החמיר לאחרונה ואפילו רטט מאוד חזק של ויברטור לא גורם לי לתחושת גירוי . אינני משתפת את בן הזוג שלי בחוויה כי אינני רוצה ליצור תסכול.

תשובה:  זה נשמע כמו מצב לא פשוט להתמודד איתו, עם מה שאת עוברת, ואני מעריכה את רגישותך כלפי בן זוגך – זה מרגש. עם זאת, חשוב לדבר עם בן זוגך על מה שאת חווה במהלך המין ולשתף אותו במה שאת מרגישה כי את מאבדת תחושה בעת קיום יחסים. תקשורת פתוחה יכולה להוות כלי חזק ביצירת זוגיות אמיתית וקרובה. אני מאמינה שהוא יבין שההנאה שלך נפגעת ויתמוך בך, ויוכל גם לעזור לך למצוא דרך אחרת ליצירת קרבה. חשוב לזכור שלעיתים גברים מרגישים כאשר האישה לא נהנית או לא מגיבה באופן מיני, ולכן ייתכן שהוא כבר מודע לקיומה של בעיה. בסופו של דבר, הכנות ופתיחות יכולות לספק לו תובנות ולהוביל לקשר חזק ובריא יותר.

5. שאלה: כיצד ניתן לשפר את נושא ההנאה המינית ולהגיע לאורגזמה?

תשובה: שיפור ההנאה המינית והגעה לאורגזמה יכולים להתרחש על ידי ההיכרות שלך עם הגוף, תקשורת מינית פתוחה, והשקעה במגע מגוון. הנה כמה טיפים חשובים:

 תקשורת: דברי עם השותף או השותפה על העדפות, רצונות וצרכים שלך במיטה. תקשורת מינית פתוחה יכולה לעזור לך להבין אילו פעולות או גירויים מובילים להנאה גבוהה ואף לאורגזמה

הכרת הגוף: כדאי לדעת שעוררות מינית יכולה להתחיל במגע שמזרים דם בכל הגוף כמו עיסוי, ועל ידי מגע מענג כמו נשיקות, מין אוראלי ומגע באיברי המין. עם זאת, מרבית הנשים מגיעות לשיא על ידי גירוי באזור הדגדגן ולא בהכרח תוך כדי חדירה. גירוי באזור זה יכול להיות חלק ממשחק מקדים, על ידי הפה, כלומר מין אורלי, היד או אפילו ויברטור, או תוך כדי המין עם היד או צעצוע. חשוב לציין שהרבה נשים חוות אורגזמה אך לא מזהות אותה כי התגובה לא הייתה עצומה“; זאת משום שלעיתים האורגזמה יכולה להחוות באופן מאוד עדין, תחושה יותר של הקלה במתח המיני ולאו דווקא על ידי תגובה מאוד אינטנסיבית. אך מצב זה יכול להשתנות בהתאם להנאה המינית שלך

חשק, ריכוז והרפיה: תתחילי פעילות מינית רק כאשר יש חשק ורצון מצד שני הצדדים. תוך כדי המגע נסי להיות נוכחת ברגע, להרפות ולהתרכז בהנאה ובתחושות, במקום לחשוב על להגיע לאורגזמה. זה יכול מאוד לעזור, ויש לזכור שזהו תהליך הדרגתי ולא תמיד קורה בניסיון אחד. תהליך ההכרה והשיפור של החוויה המינית דורש זמן וניסיון, חשוב להיות סבלניים.

6.  שאלה: תחושה של התרוקנות לא מוחלטת. האם מלבד רמת החיים הירודה היא מסוכנת? היית שמחה לדעת האם יש דרך לפתור תחושות חשמל חזקות לאחר קיום יחסי מין?

תשובהתחושות של חשמללאחר יחסי מין יכולות להיות תגובה בעקבות הטרשת, ולכן חשוב להתייעץ ברופא המטפל שלך או לגשת לייעוץ נוירולוגי מקצועי כדי לאבחן ולטפל במצב בהתאם. לגבי תחושת התרוקנות שאת מתארת, לא הבנתי אם זה בהקשר למצב נפשי או מיני, אם זה נפשי, התחושה יכולה להיות קשורה למגוון גורמים כולל, היבטים נפשיים או מצבים בריאותיים שמקשים ולכן אני ממליצה על קבלת עזרה של פסיכולוג\ית.

 

29 מרץ 2024

תכנייה ללקויי ראייה   יום עיון וירטואלי (בזום)  לציון חודש הטרשת הבינלאומי יום שלישי, 4/6/24 ,כז’ באייר, תשפ”ד  מפגש וירטואלי מוח וגוף (בזום) – בשורה

20 מרץ 2024

שלום לכולם, – עם פרסום סל הבריאות לשנת 2024 לפני כחודש וחוזר מנכ”ל משרד הבריאות לגבי התוויות התכשירים השונים בסל לפני מספר ימים, לפיהם ניתן

14 מרץ 2024

מרפאת האסתטיקה של ד”ר ארוש יואב בשיתוף האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מזמינים אתכם למפגש “יופי – אסתטיקה ניראות ובריאות”

04 מרץ 2024

לרגל חודש הרמדאן, האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מאחלת לכם: שימי רמדאן זה יהיו ימים של בריאות, הקלה מכל הייסורים והמצוקות, מתן תשובה לכל התפילות ומי

02 מרץ 2024

המרפאה לטרשת נפוצה, והיחידה לנוירואימונולוגיה במרכז הרפואי הלל יפה בשיתוף עם האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מזמינים את המטופלים בטרשת נפוצה ובני משפחתם – לקראת חג האביב

Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this