ראשי » אודות טרשת נפוצה » מידע טיפולי ע"י חברות התרופות » חב' באייר ישראל בע''מ » באייר – מחקר מעקב ל- 21 שנים בחולי טרשת נפוצה מצביע על יתרון מובהק לשיעור הישרדות עבור מטופלי בטאפרון

באייר – מחקר מעקב ל- 21 שנים בחולי טרשת נפוצה מצביע על יתרון מובהק לשיעור הישרדות עבור מטופלי בטאפרון

עודכן 26.06.2014

מחקר מעקב ל- 21 שנים בחולי טרשת נפוצה מצביע על יתרון מובהק לשיעור הישרדות עבור מטופלי בטאפרון

הודעה לעיתונות אוקטובר 2010
חדשות מהקונגרס ה-26 של הוועדה האירופית לטיפול ומחקר בטרשת נפוצה (ECTRIMS) שהתקיים בגוטנבורג, שוודיה, 13-16 באוקטובר, 2010.

זה המחקר הראשון והיחיד מסוגו שהראה נתוני הישרדות עבור טיפול ארוך- טווח במחלת טרשת נפוצה ממצאים חדשים מתוך מחקר המעקב הארוך ביותר שנעשה במאובחני טרשת נפוצה, הראה כי חולים שטופלו מוקדם יותר באינטרפרון בטא 1b (בטאפרון) נמצאו בסיכון מופחת של 39.3% לתמותה בהשוואה לחולים שקיבלו תרופת דמה במהלך חמש השנים הראשונות לטיפול (p = 0.027).
משמעות עוצמת השפעת הטיפול בבטאפרון על שיעור הישרדות החולים היא כי על כל שמונה חולים שמטופלים מוקדם בבטאפרון, ניתן למנוע מקרה אחד של מוות (בהשוואה לטיפול בתרופת דמה).
נתונים אלו שהוצגו בקונגרס ה-26 של הוועדה האירופית לטיפול ומחקר בטרשת נפוצה (ECTRIMS), מאשרים מחדש באור חיובי את יחס סיכון/ תועלת של הטיפול בבטאפרון לאחר שני עשורים של ניסיון. באופן כללי, לחולי טרשת נפוצה יש תוחלת חיים קצרה יותר בכ- 7עד 14 שנים בהשוואה לאוכלוסייה הכללית. זוהי ירידה משמעותית בתוחלת החיים עבור אנשים הנמצאים בשנות פריחתם סביב גילאי 40-50. “אלו תוצאות חדשניות המספקות לראשונה הוכחות מדעיות לגבי שיעור ההישרדות במחלת טרשת נפוצה. תוצאות אלו מראות יתרון הישרדותי גבוה ובעל חשיבות קלינית עבור חולים שהתחילו בטיפול מוקדם עם בטאפרון”, כך פרופ’ אנתוני רדר, מנהל מרפאת טרשת נפוצה וחבר המחלקה לנוירולוגיה באוניברסיטת שיקגו.
עוד הוא הוסיף: “על ידי מתן טיפול מוקדם בטרשת נפוצה, ייתכן שנוכל למנוע מקרה מוות אחד על כל שמונה מטופלים כפי שנצפה ממחקר המעקב של 21 שנים בתרופה בטאפרון.
טרשת נפוצה היא מחלה כרונית הדורשת טיפול לכל החיים, כך שרופאים וחולים זקוקים לראיות ארוכות- טווח על מנת להעריך כראוי את התועלת האמיתית מול פרופיל הבטיחות של הטיפולים השונים במחלה. ” מחקר המעקב ל- 21 שנים בתרופה בטאפרון מהווה כיום את המחקר הארוך ביותר לטיפול במחלת טרשת נפוצה, והינו חלק בלתי נפרד מהמחויבות המתמשכת של חברת באייר העולמית לשיפור הטיפול תוך שמירה על פרופיל בטיחות גבוה לטווח- הארוך. נתונים אלו מאשרים שוב כי בטאפרון הינו טיפול קו- ראשון מהימן ובטוח עבור חולי טרשת נפוצה.
נתונים נוספים על מחקר המעקב: המחקר הנוכחי העריך מחדש את נתוני ההישרדות והנתונים הקליניים של חולים שהשתתפו בניסוי הפיבוטלי לפני 21 שנים בצפון- אמריקה, בחסות חברת באייר העולמית. הניסוי הפיבוטלי נמשך עד חמש שנים. משך הטיפול הממוצע בשלב האקראי של הניסוי היה בממוצע 3.8 שנים.
במחקר המעקב נאספו נתונים לגבי 366 מטופלים מתוך 372 מטופלים מקוריים (מעל 98% מהמשתתפים). נתונים אלו הינם חסרי תקדים בקרב מחקרים במחלת טרשת נפוצה ומצביעים על חוזקו של המחקר.

08 מאי 2024

הנכם מוזמנים לערב חברתי, מרתק ומעורר השראה בו :אתם – חברי האגודה תשתפו את הידע והתובנות שלכם – במתן הרצאה לחברה האגודה

21 אפריל 2024

חברי האגודה הישראלית לטרשת נפוצה יצרו עבודות אומנות המשקפות את הפנים הרבות של הטרשת הנפוצה – הקשיים שהיא גורמת, ההבנה שהיא מעוררת לעיתים הערכים האנושיים

29 מרץ 2024

תכנייה ללקויי ראייה   יום עיון וירטואלי (בזום)  לציון חודש הטרשת הבינלאומי יום שלישי, 4/6/24 ,כז’ באייר, תשפ”ד  מפגש וירטואלי מוח וגוף (בזום) – בשורה

20 מרץ 2024

שלום לכולם, – עם פרסום סל הבריאות לשנת 2024 לפני כחודש וחוזר מנכ”ל משרד הבריאות לגבי התוויות התכשירים השונים בסל לפני מספר ימים, לפיהם ניתן

14 מרץ 2024

מרפאת האסתטיקה של ד”ר ארוש יואב בשיתוף האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מזמינים אתכם למפגש “יופי – אסתטיקה ניראות ובריאות”

04 מרץ 2024

לרגל חודש הרמדאן, האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מאחלת לכם: שימי רמדאן זה יהיו ימים של בריאות, הקלה מכל הייסורים והמצוקות, מתן תשובה לכל התפילות ומי

Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this