ראשי » אודות טרשת נפוצה » מידע טיפולי ע"י חברות התרופות » חב' באייר ישראל בע''מ » באייר – חשיבות טיפול מוקדם בטרשת נפוצה מגיל הילדות

באייר – חשיבות טיפול מוקדם בטרשת נפוצה מגיל הילדות

עודכן 26.06.2014

חשיבות טיפול מוקדם בטרשת נפוצה מגיל הילדות

הודעה לעיתונות מטעם חברת באייר ישראל בע”מ

התוצאות הרפואיות, הנפשיות והחברתיות של התפתחות טרשת נפוצה בילדות ובגיל ההתבגרות עלולות להיות קריטיות בהשוואה להתפתחות המחלה במבוגרים.
לליקויים קוגניטיביים הקשורים למחלה יש השפעה תפקודית גבוהה על פעילויות יומיומיות בחולים צעירים. במיוחד, ההשפעה נצפית בביצועים בבית הספר וביכולת ליצור קשרים חברתיים. כדי למנוע נזק לתאי העצב, שיכול להתפתח בשלב מוקדם של המחלה, רופאים מומחים ממליצים להתחיל בטיפול מוקדם בטרשת נפוצה גם בילדים ומתבגרים, זאת כדי להגן בפני הפוטנציאל המאוחר של הסיכונים הטמונים במחלה. להתחלת טיפול מוקדם בחולים צעירים יש יתרון בשיפור תוצאות לטווח הארוך.

תוצאות מחקרים אחרונים הראו שטיפול מוקדם בבטאפרון בחולים בוגרים, הפחית באופן משמעותי את הסיכון לפתח טרשת נפוצה מוגדרת קלינית, וכן יכול לשמר תפקוד קוגניטיבי. צוות מומחים בינלאומי הציג מחקרים אלו בכינוס של חברת באייר שרינג פארמה בברלין, גרמניה, שכותרתו “חשיבות טיפול מוקדם בטרשת נפוצה בגיל ההתבגרות”.

פרופ’ גרטנר, מהמרכז לטרשת נפוצה בילדים ומתבגרים, באוניברסיטת גוטינגן בגרמניה: “טרשת נפוצה בדרך כלל מתחילה בצעירים, 3-10% מהחולים חווים את המחלה לפני גיל 18. למרות שהרוב המכריע של המאובחנים מפתח מחלה מסוג התקפי- הפוגתי, ילדים עלולים להיות בסיכון גבוה לפתח מחלה אגרסיבית יותר לתקופה ארוכה. לאחר ממוצע של 10 חודשי מחלה בלבד, 59% מהילדים מראים בעיות קוגנטיביות מתונות ו -35% מראים ליקוי קוגנטיבי מהותי כפי שנמדד במבחנים נוירו- פסיכולוגים”.

בשל עובדות אלה, קבוצת המחקר הבינלאומית לטרשת נפוצה בילדים המליצה שלא לדחות את הטיפול עד לגיל הבגרות, אלא להתחיל בטיפול מוקדם גם בילדים. קבוצת המחקר המליצה להתחיל טיפול באינטרפרון מסוג ביתא או בגלטירמר אצטט המאושרים לטיפול בטרשת נפוצה במבוגרים.

מחקר BETAPAEDIC הוא מחקר פרוספקטיבי, לא התערבותי, בילדים חולי טרשת נפוצה שמטרתו לשפוך אור על נתוני בטיחות, סבילות, יעילות קלינית וקוגניציה בטיפול בבטאפרון.

כ- 100 ילדים מגיל 12 ואילך נמצאים במחקר אשר יסתיים ב- 2014.

הפחתת הזמן עד להתפתחות טרשת נפוצה מוגדרת קלינית בחולים מבוגרים 

יתרון לטיפול מוקדם הוצג לא מכבר במחקר BENEFIT. פרופ’ בייטס מאונ’ ניוקאסל, אנגליה: “להתערבות מוקדמת יש השפעה גדולה יותר על התקדמות טרשת נפוצה, בהשוואה לטיפול מאוחר במחלה. מתן בטאפרון לאחר ההתקף הראשון בטרשת נפוצה, מפחית את הסיכון היחסי לפתח מחלה מוגדרת קלינית ב- 37% בפרק זמן של 5 שנים, בהשוואה לטיפול מאוחר לאחר התקף שני במחלה”. תוצאות מחקר שנערך במשך 5 שנים לאחר טיפול מוקדם בטרשת נפוצה, הראה שיפור משמעותי במבחן PASAT (מבחן לבדיקה קוגנטיבית) אצל חולים שקיבלו טיפול מוקדם עם בטאפרון. “סריקה לאיתור בעיות קוגנטיביות והתחלת טיפול מוקדם בבטאפרון יכולים לסייע לשמירת היכולת הקוגנטיבית.” הוסיף פרופ’ בייטס.

שימוש מוקדם בבטאפרון נתמך גם על ידי אנליזה חדשה ממחקר BEYOND בחולי טרשת נפוצה. המחקר הראה שטיפול בבטאפרון עיכב התפתחות חורים שחורים קבועים במידה דומה או אף טובה יותר בהשוואה לטיפול בקופקסון. שיעור הנגעים החדשים הפעילים במוח נמצאו דומים, אולם טיפול בבטאפרון הפחית ב- 30% את מספר הנגעים הפעילים במוח שעלולים להפוך לחורים שחורים קבועים, בהשוואה לקופקסון. חורים שחורים קבועים נחשבים לאזורים של איבוד תאי עצב בהם חל נזק בלתי הפיך לרקמת המוח.

29 מרץ 2024

תכנייה ללקויי ראייה   יום עיון וירטואלי (בזום)  לציון חודש הטרשת הבינלאומי יום שלישי, 4/6/24 ,כז’ באייר, תשפ”ד  מפגש וירטואלי מוח וגוף (בזום) – בשורה

20 מרץ 2024

שלום לכולם, – עם פרסום סל הבריאות לשנת 2024 לפני כחודש וחוזר מנכ”ל משרד הבריאות לגבי התוויות התכשירים השונים בסל לפני מספר ימים, לפיהם ניתן

14 מרץ 2024

מרפאת האסתטיקה של ד”ר ארוש יואב בשיתוף האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מזמינים אתכם למפגש “יופי – אסתטיקה ניראות ובריאות”

04 מרץ 2024

לרגל חודש הרמדאן, האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מאחלת לכם: שימי רמדאן זה יהיו ימים של בריאות, הקלה מכל הייסורים והמצוקות, מתן תשובה לכל התפילות ומי

02 מרץ 2024

המרפאה לטרשת נפוצה, והיחידה לנוירואימונולוגיה במרכז הרפואי הלל יפה בשיתוף עם האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מזמינים את המטופלים בטרשת נפוצה ובני משפחתם – לקראת חג האביב

Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this