ראשי » אירועים וחדשות » גב’ בז הדר – MA קלינאית תקשורת, בית חולים שיקומי, שיבא תה”ש

גב' בז הדר – MA קלינאית תקשורת, בית חולים שיקומי, שיבא תה"ש

עודכן 08.12.2024

שאלה:  למי זה מתאים ואיך לפנות?

תשובה:  טיפול של קלינאית תקשורת רלוונטי עבור כל מי שחש קושי בשפה (קושי בשליפת מילים), קושי בדיבור (מובנות דיבור ירודה, התעייפות בדיבור), איכות קול לא טובה (עוצמת קול חלשה, צרידות) או קושי בבליעה (שיעולים בזמן האוכל, מעבר לא חלק של האוכל בגרון וכדומה). עם הגעתכם לקליניקה, קלינאית התקשורת תערוך אבחון מקיף על פי הקושי שיתואר על ידיכם ותיתן מענה בהתאם.

כל קלינאית תקשורת אשר מתמחה בשיקום מבוגר יכולה לתת מענה. בעת פנייה לקלינאית תקשורת, חשוב לציין כי יש צורך בקלינאית תקשורת המתמחה בתחום השיקום וזאת על מנת לוודא כי אינך ממתין בתור לקלינאית שאינה עוסקת בתחום. מרכזים אליהם ניתן לפנות:

  1. המרכז לטרשת נפוצה תל השומר – טלפון לזימון תורים: 03-5305000, טלפון משרד: 03-5303911, פקס: 03-5309050, ms@sheba.health.gov.il.
  2. שירות שיקום מרחוק – שירות המאפשר קבלת טיפולים מקלינאית תקשורת הנמצאת בתל השומר באמצעות מחשב. שירות זה זמין כרגע לכל הארץ. פרטים והרשמה לשירות: מוקד טלפוני – 03-5309661, reabilityonline.com.
  3. ניתן לפנות לקופות החולים השונות.
  4. באתר האגודה של קלינאי התקשורת, ניתן לאתר קלינאית מתאימה על פי תחום עיסוק ואזור מגורים. כתובת האתר הינה: http://ishla.org.il/.

שאלה:  לפעמים באמצע הדיבור בורחת מילה, מה אפשר לעשות?

תשובה:  כאשר אדם מרגיש ש"בורחת מילה", סביר כי מדובר בקושי בשליפת מילה. קושי בשליפה מילים הינו קושי לפיו המילה הינה מוכרת וידועה אך ברגע נתון קשה לשלוף אותה, להוציא אותה החוצה. קושי בשליפת מילים הינה תופעה אותה ניתן לחוות כחלק מהשינויים הקוגניטיביים והשפתיים שחלים. על מנת להקל על יכולת השליפה, ניתן לנסות לחשוב על מילים חלופיות או לנסות לתאר את המילה בדרך אחרת. כך למשל, עבור המילה "כיסא" ניתן לומר במקום, "רהיט שיושבים עליו". הדבר יאפשר תקשורת תפקודית כחלק משיחה ויחזק את יכולת השליפה במקביל.

במידה ומדובר בקושי משמעותי ביכולת השליפה, מומלץ לפנות לקלינאית תקשורת. במסגרת טיפול של קלינאית תקשורת ניתן לחזק את יכולת השיום והשליפה באופן ספציפי ומותאם עבור המטופל וללמוד אסטרטגיות פיצוי שונות לאותם קשיים כחלק מתקשורת יומיומית.

שאלה:  כיצד שומרים על רהיטות בדיבור?

תשובה:  הקושי בהפקת מילה וכתוצאה מכך ברהיטות הדיבור, יכול להיות כתוצאה מקושי מוטורי, חולשה של אברי הדיבור. במסגרת טיפול של קלינאית תקשורת ניתן לעבוד על חיזוק אברי הדיבור ולרכוש אסטרטגיות פיצוי שונות, על מנת לאפשר הפקה ברורה ורציפה יותר.

 

שאלה:  דיבור מסורבל, דיקציה לא ברורה. קשה לי יותר לדבר בשפה זרה ואני מרגישה שלא מבינים אותי. מה ניתן לעשות?

תשובה:  דיבור מסורבל, דיקציה לא ברורה, יכולה להיגרם כתוצאה מקושי מוטורי, מחולשה של אברי הדיבור. במסגרת טיפול של קלינאית תקשורת ניתן לעבוד על חיזוק אברי הדיבור ולרכוש אסטרטגיות פיצוי שונות, על מנת לאפשר הפקה ברורה ורציפה יותר.

 

שאלה:   איך ניתן לטפל בבעיות דיבור ושיעול הנגרם מיובש בגרון?

תשובה:   יובש בגרון יכול להיות תופעת לוואי של תרופות מסוימות. מומלץ להיוועץ ברופא המטפל אשר יכול לתת מענה בנושא ובהתאם לשקול התאמה מחדש של הטיפול התרופתי. בכל מקרה, במצבים של יובש בגרון מומלץ להרבות בשתייה של מים לאורך היום.

27 אוקטובר 2025

טרשת נפוצה עלולה להשפיע באופן משמעותי על הפעילויות היומיומיות שלך. היא יכולה להשפיע על תחומים רבים בחיים, כולל ניידות, טיפול עצמי, נהיגה, יכולות חשיבה ומצב

19 אוקטובר 2025

הנכם מוזמנים לערב חברתי, מרתק ומעורר השראה בו: חברי האגודה ישתפו את הידע והתובנות שלהם – במתן הרצאות לחברי האגודה!

02 ספטמבר 2025

גישת ניהול עצמי (self-management) מיושמת בעולם בקרב אנשים עם מחלות כרוניות מגוונות, לשיפור התמודדות עם ההשלכות הבריאותיות, הנפשיות והתפקודיות של המחלה. הסדנה מבוססת על גישת

01 ספטמבר 2025

הנתונים ממעקב ארוך טווח אחרי מטופלי קיסימפטה ממשיכים להצטבר ומשקפים פרופיל בטיחות-יעילות חיובי. שילוב נתוני הבטיחות והיעילות, יחד עם צורת המתן מאפשרים למטופלים גמישות מירבית,

26 אוגוסט 2025

אחד הנושאים שמעסיקים רבים מהמאובחנים עם טרשת נפוצה הוא השיתוף: האם, מתי, איך ולמי לספר על האבחנה. השיחה על המחלה אינה פשוטה – קבלת האבחנה

25 אוגוסט 2025

קבצנו עבורם מומחים רבים מאוד שיענו בהתנדבות לכל שאלותיכם

19 אוגוסט 2025

המרפאה לטרשת נפוצה והיחידה לנוירואימונולוגיה של המרכז הרפואי הלל יפה, חדרה בשיתוף עם האגודה הישראלית לטרשת נפוצה (ע"ר) מזמינים אתכם/ן להצטרף לקורס הכשרת מלווים –

Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this