סיפורה האישי של רחל חביב

עודכן 18.11.2014

הסיפור האישי של רחל חביב

בשנת 2000, במהלך שירותי הסדיר במסגרת גרעין נח”ל, חוויתי התקף ראשון של טרשת נפוצה. נמלול שהחל בצד ימין של הבטן גלש לרגל ימין וטיפס מעלה לצד הימני של הפנים. כיוון שהייתי מורה חיילת בבסיס ללא מרפאה צבאית, עברו מספר שבועות עד שקיבלתי הפנייה לנוירולוג, בינתיים התסמינים החריפו ונוספו גם בחילות וכאבי ראש. אושפזתי בבית חולים למשך 4 ימים ועברתי בדיקות שונות, אשר בסיומן נשלחתי לעבור MRI. תוצאות הבדיקה הצביעו על חשד לטרשת נפוצה. התשובה הייתה מבלבלת למדי, מצד אחד חשש גדול שגורלי יהיה כמו זה של מכר של המשפחה שסבל ממחלה דומה ונפטר לאחר התמודדות עם נכות קשה, מצד שני מצאתי נחמה ותקווה באמירה של הרופאים שלא ניתן בשלב זה לאבחן בוודאות את המחלה.

במטרה להקל על הסימפטומים של הנמלול התאשפזתי לשבוע וקיבלתי סטרואידים בעירוי. לאחר חופשת מחלה ממושכת חזרתי ב- 1 בספטמבר ללמד בביה”ס, כעבור שנה הגרעין שלנו התחיל פרק חדש של משימה בקהילה. לפתע, אחרי שנה של שקט, עברתי התקף קל נוסף שהתבטא בנמלול בכף יד שמאל. למרות שזה היה התקף קל וטופלתי עבורו רק בכדורים ללא עירוי, ההתקף הזה אישר למעשה את החשד שאכן מדובר בטרשת נפוצה. בהמלצת ד”ר רוני מילוא התחלתי טיפול בקופקסון.

מרגע שהתחלתי את הטיפול בקופקסון נהניתי מעשר שנים של שקט, ללא התקף. אותן שנים היו אינטנסיביות ועשירות בעשייה ובהתפתחות אישית. עסקתי בחינוך ובהדרכה, סיימתי תואר ראשון בחינוך לא פורמלי ותעודת הוראה, הפכתי תחביב של צילום ועריכת וידאו למקצוע, למדתי לנגן על חליל צד, לא חוויתי כל קושי פיזי או מגבלה. במהלך השנים הללו גם התחלתי להתעניין בתזונה בריאה והפסקתי לצרוך מוצרי חלב. הבנתי שלתזונה יש השפעה עצומה גם בהיבט הפיזי וגם בהיבט הנפשי.

את ההתקף השלישי עברתי בסמיכות למעבר מגורים לעיר אחרת שהיה מלווה בלחצים שונים. על אף שזה היה התקף קל ודומה מאד להתקף האחרון, בחרתי הפעם לקבל טיפול אינטנסיבי בסטרואידים כדי למנוע החמרה או מוגבלות בפעילות כף היד. השבוע בו שהיתי באשפוז בית אצל הוריי היה עבורי הזדמנות מצוינת לעשות חשיבה מחודשת על האופן בו אני מנהלת את חיי, הרגשתי שאני זקוקה להתנתק מהשגרה ומהמשפחה ומהחברים הסובבים אותי ולצאת למסע אישי. הבנתי שלמרות שלכאורה לא נתתי למחלה מקום ומשקל בחיי ועל אף שלא היה לה כמעט ביטוי פיזי, עדיין עמוק בפנים היא ישבה אצלי על מנגנונים רגשיים שונים. ללא הכרות מוקדמת עם תורתו של אושו וללא ניסיון קודם במדיטציות, נסעתי בהמלצת חברה ל”אשרם במדבר”. השהות שם העניקה לי מפגש מרגש ומעצים עם אנשים שונים וגם עם עצמי, הצלחתי להאיר לעצמי מקומות אפלים וחזרתי עם בשלות לשינוי בחיים.

השינוי אכן הגיע. בחרתי לצאת לדרך חדשה שתשלב שני תחומי עניין שלי, בישול ותזונה בריאה. התחלתי לעבוד בקייטרינג צמחוני, צברתי ניסיון וביטחון בעצמי וביכולות שלי, שמחתי לגלות עד כמה המטבח הצמחוני עשיר, מגוון וטעים. בספטמבר האחרון הענקתי לעצמי מתנה נפלאה ליומולדת, בחרתי לאמץ לעצמי אורח חיים טבעוני.

בדיעבד, ההתקף השלישי היה עבורי אירוע חיובי אשר סלל לי דרך חדשה לחיים. מאז אותו התקף אני בוחרת שלא להתייחס לטרשת כאל מחלה שאני צריכה להרפא ממנה אלא כחלק בי שאני מתמודדת אתו.

29 מרץ 2024

תכנייה ללקויי ראייה   יום עיון וירטואלי (בזום)  לציון חודש הטרשת הבינלאומי יום שלישי, 4/6/24 ,כז’ באייר, תשפ”ד  מפגש וירטואלי מוח וגוף (בזום) – בשורה

20 מרץ 2024

שלום לכולם, – עם פרסום סל הבריאות לשנת 2024 לפני כחודש וחוזר מנכ”ל משרד הבריאות לגבי התוויות התכשירים השונים בסל לפני מספר ימים, לפיהם ניתן

14 מרץ 2024

מרפאת האסתטיקה של ד”ר ארוש יואב בשיתוף האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מזמינים אתכם למפגש “יופי – אסתטיקה ניראות ובריאות”

04 מרץ 2024

לרגל חודש הרמדאן, האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מאחלת לכם: שימי רמדאן זה יהיו ימים של בריאות, הקלה מכל הייסורים והמצוקות, מתן תשובה לכל התפילות ומי

02 מרץ 2024

המרפאה לטרשת נפוצה, והיחידה לנוירואימונולוגיה במרכז הרפואי הלל יפה בשיתוף עם האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מזמינים את המטופלים בטרשת נפוצה ובני משפחתם – לקראת חג האביב

Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this