ראשי » מאגרי מידע » מאמרים » 2018 – עדכון עלון רפואי והתווית נגד למתן בהריון – קופקסון

2018 – עדכון עלון רפואי והתווית נגד למתן בהריון – קופקסון

עודכן 23.12.2018

עדכון עלון רפואי והתווית נגד למתן בהריון – קופקסון

טרשת נפוצה היא מחלה דלקתית כרונית של מערכת העצבים המרכזית. תסמיני המחלה, הנגרמים מפגיעה במעטפת המיאלין של תאי העצב, יכולים לבא לידי ביטוי בין היתר בחולשה, כבדות, נוקשות שרירים עד כדי אובדן תחושה, טשטוש ראייה ועוד, ונעים בחומרתם מדרגה קלה לקשה.

כיום בישראל מאובחנים כ-6000 חולים, ביניהם, פי 3 יותר נשים מגברים.

לאור העובדה כי את טרשת נפוצה היא מחלה המאובחנת בצעירים (סביב גילאי 20-40), מדובר בגזר דין עימו נאלצים החולים להתמודד ולהתאים את אורח חייהם למציאות החדשה.

במציאות חדשה זו נשאלות שאלות רבות לגבי העתיד, ובהן, שאלה מרכזית על יכולת החולות לתכנן ולהקים משפחה.

למרבה הצער, לא קיים היום טיפול המרפא טרשת נפוצה, אך קיים מנעד רחב של תרופות אשר מעקבות את התקדמות המחלה. בחירת הטיפול התרופתי הינה פרטנית לכל חולה ולוקחת בחשבון את חומרת המחלה, אורח החיים והתאמה אישית.

אחד השיקולים בבחירת טיפול תרופתי בנשים צעירות המבקשות להקים משפחה הינו בחירה של טיפול בטוח גם עבור העובר במהלך ההיריון במידת הצורך. כיום, התרופה היחידה שהוכיחה בטיחות במהלך ההיריון הינה קופקסון. לאחר תיעוד של למעלה מ-5000 הריונות הוריד ה- FDA בסוף 2016 את התרופה לדרוג B, הנחשב לבטוח לעובר במתן בהריון, ואף ה- EMA הסיר את התוויית הנגד למתן קופקסון בהריון בתחילת 2017.

הבקשה להסרת התוויית הנגד בישראל למתן קופקסון לנשים הרות הוגשה למשרד הבריאות לפני למעלה מ-5 חודשים, אך טרם זכתה למענה.

לא יעלה על הדעת כי בשלב בו רשויות הבריאות האירופאיות והאמריקאיות מאפשרות טיפול תרופתי משרד הבריאות הישראלי מעכב עדכון ומונע רפואה בטוחה ונכונה יותר עבור החולות הישראליות.

אנו מבקשים בכל לשון של בקשה לסיים אפליה זו הפוגעת בנשים ישראליות החולות בטרשת נפוצה ולעדכן גם את העלון הישראלי של קופקסון בהתאם לנדרש.

יישור קו עם מדיניות הבריאות באירופה וארה”ב הינו מחויבות של משרד הבריאות כלפי אוכלוסיית ישראל.

29 מרץ 2024

תכנייה ללקויי ראייה   יום עיון וירטואלי (בזום)  לציון חודש הטרשת הבינלאומי יום שלישי, 4/6/24 ,כז’ באייר, תשפ”ד  מפגש וירטואלי מוח וגוף (בזום) – בשורה

20 מרץ 2024

שלום לכולם, – עם פרסום סל הבריאות לשנת 2024 לפני כחודש וחוזר מנכ”ל משרד הבריאות לגבי התוויות התכשירים השונים בסל לפני מספר ימים, לפיהם ניתן

14 מרץ 2024

מרפאת האסתטיקה של ד”ר ארוש יואב בשיתוף האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מזמינים אתכם למפגש “יופי – אסתטיקה ניראות ובריאות”

04 מרץ 2024

לרגל חודש הרמדאן, האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מאחלת לכם: שימי רמדאן זה יהיו ימים של בריאות, הקלה מכל הייסורים והמצוקות, מתן תשובה לכל התפילות ומי

02 מרץ 2024

המרפאה לטרשת נפוצה, והיחידה לנוירואימונולוגיה במרכז הרפואי הלל יפה בשיתוף עם האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מזמינים את המטופלים בטרשת נפוצה ובני משפחתם – לקראת חג האביב

Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this