ראשי » פעילויות האגודה לרווחת חולי הטרשת הנפוצה » ימי עיון » ימי עיון ברשת » יום עיון ברשת – שנה תשע עשרה » שאלות לד"ר אהרוני שחר – מומחה בכירורגיה אורולוגית מיום העיון ברשת 10.12.2019

שאלות לד”ר אהרוני שחר – מומחה בכירורגיה אורולוגית מיום העיון ברשת 10.12.2019

היחידה לאורולוגיה תפקודית, מרכז רפואי רבין, בית חולים בלינסון

עודכן 10.12.2019

ד”ר אהרוני שחר – מומחה בכירורגיה אורולוגית

היחידה לאורולוגיה תפקודית, מרכז רפואי רבין, בית חולים בלינסון

1שדרכי טיפול מומלצים לטיפול במתן שתן דחוף ותכוף.
תדחיפות ותכיפות במתן שתן הינן ההפרעות השכיחות ביותר בקרב חולי טרשת נפוצה. אף על פי כן יש צורך לאפיין את מקורן ולקבוע האם הבעיה הראשונית של השלפוחית היא לאגור את השתן או לחלופין להגיע לריקון מיטבי של שלפוחית השתן. לכל אחת מההפרעות קיים טיפול ייעודי אשר מוביל לשימור מערכת השתן העליונה ושיפור איכות החיים. על מנת להשלים את האבחנה ולטייב את הטיפול בה אנא פנה לאורולוג המתמחה בתחום.
2שהתמודדות ודרכי טיפול בדלקות שתן כרוניות כתוצאה מההפרעה בשלפוחית השתן.
תדלקות בדרכי השתן הינן בעיה נפוצה הנלווה להפרעות שונות בדרכי השתן. החל ממערכת שתן אשר יכולת הריקון של השלפוחית נפגעת ומובילה לפגיעה ביכולת האגירה של השלפוחית ועד הפרעות הגורמות לעלייה בלחץ האכסון בשלפוחית ועימו הופעה של זיהומים חוזרים.
• כמובן שישנה אבחנה מבדלת נוספת כגון זיהום הנלווה לצנתור לסירוגין, אבנים בדרכי השתן וכיו"ב.
• על מנת להשלים את האבחנה ולטייב את הטיפול בה אנא פנה לאורולוג המתמחה בתחום.
3ששמירה על יציאות סדירות ופתרונות לבעית לחץ על הסוגרים
(לפעמים, החל מהיציאה הנוכחית, כבר לוחץ היציאה הבאה)
תלטיפול בבעיות יציאה מומלץ לפנות לנוירו-גסטרולוג המתמחה בתחום. הוא יכול לעזור בהפניה לגורמים מקצועיים (יעוץ תזונה / פיזיותרפיה) או להתחיל בטיפול בהתאם לאבחנה.
4שאבקש להקדיש כמה מילים לנושא המלצות ופתרונות לבעיות עם שתן: בריחת שתן, ובעיה יותר חמורה, החזקת וחוסר יכולת הולך וגובר לשחרר שתן. אם קמים 2-3 פעם בלילה, זה עושה חור בשינה הרצופה (ומזה חלומות מוזרים)
תהפרעות במתן השתן נחלקות להפרעה ביכולת האגירה או השלפוחית, יכולת הריקון של השלפוחית ושילוב בינם. בריחת שתן יכולה ללוות כל אחד מסוגי ההפרעות. ההפרעה השכיחה ביותר בחולי טרשת נפוצה הינה התכווצויות לא נשלטות של שלפוחית השתן במהלך שלב האגירה – תופעה אשר מתבטאת בדחיפות, תכיפות ונוקטוריה (הצורך להתעורר משינה על מנת לתת שתן) עם או בלי בריחת שתן מדחיפות.
בחולי טרשת נפוצה עם מעורבות חוט השידרה, ביחוד חוט השידרה הצווארי, לתלונות הנ"ל יכולות להתלוות תלונות המכוונות לתופעה הנקראת דיסינרגיה. בשל הפגיעה העצבית נפגע התיאום בין שריר שלפוחית השתן לסוגר במוצא כיס השתן. התיאום בינם חיוני לריקון מלא ויעיל של השלפוחית. התלונות האופייניות להפרעה זו הינה קושי במתן שתן, שתן מקוטע וחלש ותחושת התרוקנות חלקית.
• כמובן שישנה אבחנה מבדלת נוספת לתלונות אלו.
• על מנת להשלים את האבחנה ולטייב את הטיפול בה אנא פנה לאורולוג המתמחה בתחום.
5שלפעמים אני נמצא במצבים לחוצים כמו בבדיקות שאני עושה או בטיפולים ואני מאוננן וזה מרגיע אותי ואני רוצה לדעת מה אני יכול לעשות להיגמל מהתופעה ומה לעשות במצבים לחוצים?
תהקו הראשון לטיפול בהפרעות טורדניות הינה פניה ליעוץ פסיכולוגי. במידת הצורך יפנה הפסיכולוג לפסיכיאטר שיכול לסייע תרופתית בבעיה.
6שלא יכול להחזיק את הפיפי, עושה בישיבה כי זה יותר טוב, וגם כל הזמו צריך ללחוץ על הבטן התחתונה כדי לרוקן עד הסוף, וקם פעמיים בלילה כדי לעשות פיפי, איך אפשר לשפר?
תראה תשובה לשאלה 4. שאלות דומות מאד עם תשובה זהה.
29 מרץ 2024

תכנייה ללקויי ראייה   יום עיון וירטואלי (בזום)  לציון חודש הטרשת הבינלאומי יום שלישי, 4/6/24 ,כז’ באייר, תשפ”ד  מפגש וירטואלי מוח וגוף (בזום) – בשורה

20 מרץ 2024

שלום לכולם, – עם פרסום סל הבריאות לשנת 2024 לפני כחודש וחוזר מנכ”ל משרד הבריאות לגבי התוויות התכשירים השונים בסל לפני מספר ימים, לפיהם ניתן

14 מרץ 2024

מרפאת האסתטיקה של ד”ר ארוש יואב בשיתוף האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מזמינים אתכם למפגש “יופי – אסתטיקה ניראות ובריאות”

04 מרץ 2024

לרגל חודש הרמדאן, האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מאחלת לכם: שימי רמדאן זה יהיו ימים של בריאות, הקלה מכל הייסורים והמצוקות, מתן תשובה לכל התפילות ומי

02 מרץ 2024

המרפאה לטרשת נפוצה, והיחידה לנוירואימונולוגיה במרכז הרפואי הלל יפה בשיתוף עם האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מזמינים את המטופלים בטרשת נפוצה ובני משפחתם – לקראת חג האביב

Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this