ראשי » מאגרי מידע » מאמרים » 2017 – קלדריבין: תרופה חדשנית אושרה בישראל

2017 – קלדריבין: תרופה חדשנית אושרה בישראל

עודכן 16.04.2018

קלדריבין: תרופה חדשנית אושרה בישראל

לאחרונה אושרה קלדריבין לשיווק בישראל כטיפול בטרשת נפוצה התקפית פעילה מאוד. אישור זה התבסס על נתונים של יותר מ-10,000 שנות מטופל, יותר מ-2,700 מטופלים שהשתתפו בתכנית המחקר הקליני, ואצל חלק מהמטופלים, עד 10 שנות תצפית.

להבדיל מתרופות אחרות, קלדריבין עובדת על שני סוגי הלימפוציטים (T ו-B) שתוקפים את המיאלין במוח, אבל בצורה סלקטיבית, כזו שלא מוחקת את כל מערכת החיסון.

יעילות התרופה מתבססת על ניתוחי המשך למחקר ה-CLARITY, מחקר קליני שלב 3 שנמשך שנתיים והראה כי קלדריבין מפחיתה את קצב ההתקפים השנתי ב-67% ואת הסיכון להחמרה נוירולוגית כפי שנמדדת באמצעות מדד ה-EDSS ב-82%. ניתוח של מחקרי ההמשך שהוצגו השנה הראה כי לאורך ארבע שנים,בין 73% ל-89.9% מהמטופלים שקיבלו קלדריבין היו ללא נגעים חדשים ב-MRI, ובין 75.6% ל-81.2% לא חוו התקפים, כאשר הטווח נע בהתאם למינונים השונים. עוד המחקר הציג כי אין צורך בטיפול נוסף בשנים השלישית והרביעית וכי לא עלו תופעות לוואי או סיכונים אחרים לאורך ארבע שנות המעקב.

יתרון נוסף לתרופה החדשה הוא שאין צורך במעקב מיוחד אחר המטופלים בה, בעוד שבטיפולים אחרים שקיימים כיום בסל יש צורך בבדיקות מעקב אחת ל-1-3חודשים.

היתרון הבולט בטיפול החדש הוא מתן טיפול בכדורים ולא בזריקות. במקום לקחת טיפול מדי יום, תרופה זו ניתנת במשך 10 ימים בלבד. עד 20 ימי טיפול לאורך שנתיים, כאשר בשנה השלישית והרביעית אין צורך בטיפול נוסף.

גם מבחינת בטיחותית יש לה יתרון ניכר בהשוואה לתרופות אחרות שניתנות כיום. תופעות הלוואי העיקריות של התרופה הן לימפופניה, ירידה חדה בתאי דם לבנים של מערכת החיסון המגנים עלינו מפני מזהמים, וזיהומים – לרבות בנגיף הרפס זוסטר.

כבר כעת הטיפולים הקיימים לטרשת נפוצה שינו לגמרי את פני המחלה, והסיכוי לפתח נכות משמעותית כתוצאה מהמחלה ירד פלאים בשנים האחרונות. בישראל מקבלים החולים את רמת הטיפולים הגבוהה בעולם וכולי תקווה שגם תרופה זו תגיע בקרוב לכאן ותשמש את החולים הרבים בדרך לשנים רבות ושקטות נטולות התקפים של המחלה.

29 מרץ 2024

תכנייה ללקויי ראייה   יום עיון וירטואלי (בזום)  לציון חודש הטרשת הבינלאומי יום שלישי, 4/6/24 ,כז’ באייר, תשפ”ד  מפגש וירטואלי מוח וגוף (בזום) – בשורה

20 מרץ 2024

שלום לכולם, – עם פרסום סל הבריאות לשנת 2024 לפני כחודש וחוזר מנכ”ל משרד הבריאות לגבי התוויות התכשירים השונים בסל לפני מספר ימים, לפיהם ניתן

14 מרץ 2024

מרפאת האסתטיקה של ד”ר ארוש יואב בשיתוף האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מזמינים אתכם למפגש “יופי – אסתטיקה ניראות ובריאות”

04 מרץ 2024

לרגל חודש הרמדאן, האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מאחלת לכם: שימי רמדאן זה יהיו ימים של בריאות, הקלה מכל הייסורים והמצוקות, מתן תשובה לכל התפילות ומי

02 מרץ 2024

המרפאה לטרשת נפוצה, והיחידה לנוירואימונולוגיה במרכז הרפואי הלל יפה בשיתוף עם האגודה הישראלית לטרשת נפוצה מזמינים את המטופלים בטרשת נפוצה ובני משפחתם – לקראת חג האביב

Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this